Az amerikai comScore adatai szerint a februárban végződött három hónapban az Android piaci része, eleddig példa nélküli módon 50,1 százalékosra emelkedett az USA-ban a három hónappal korábbi 46,9 százalékról. Az Apple piaci része ugyanekkor a 28,7%-ról 30,2%-ra nőtt, a RIM/BlackBerry-é 16,6%-ról 13,4%-ra csökkent.
A Telefonközpont számára kicsit meglepő módon a Microsoft piaci része is csökkent, 5,2%-ról 3,9%-ra, míg a jó öreg Symbian piaci része stabilan 1,5 százalékos.
A comScore a Mobilens kutatás során több mint 30 ezer, 13 évnél idősebb amerikai (USA) mobilozót kérdez meg.
Az eredmények szerint a februárban végződött negyedében 234 millió, 13 évnél idősebb amerikai használt mobiltelefont, s közülük 104 milliónak volt okostelefonja – ami három hónap alatt 14 százalékos növekedést jelent.
A teljes piacon a Samsung volt a legnépszerűbb márka, változatlanul 25,6 százalékos piaci résszel. A második LG kicsit gyengült, részesedése 20,5%-ról 19,4%-ra esett, míg az Apple 11,2%-ról 13,5%-ra növelte piaci súlyát, a teljes (azaz okos- és nem okos telefonokat is számítva). A sorban egyébként a Motorola és a HTC következik – azaz a Nokia nincs az első 5 között, s talán ez a magyarázat a Microsoft térvesztésére az okostelefon platformok között.
.
Okostelefon platformok piaci része a Fierce oldalán, a comScore adatai alapján