Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) Facebook (28) facebook (3) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) google (1) Google (27) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) Google Account (1) google account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) ipad (2) iPad (7) iPhone (42) iphone (1) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (41) lg (1) LG (9) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) lte (7) LTE (11) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (4) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) sms (1) SMS (12) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (49) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) tesco mobile (1) Tesco Mobile (14) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) UPC (27) upc (1) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2012.09.05. 13:40 gyuriakien

Tényleg 20-as, 30-as 70-es ez a szám? – Avagy, melyik hálózatban működik egy adott telefonszám?

Címkék: lexikon számhordozás iPhone T-Mobile Telenor SIM-kártya Vodafone NMHH 4. szolgáltató

A napokban valaki azt kérdezte, hogyan lehet megtudni, hogy egy telefonszám hordozott, vagy sem? Ti tudjátok?  Puskázni nem ér. Ha tudod a választ, ne olvasd tovább! Viszont ha nem, vagy ha nem tudod, miért érdekes ez, akkor neked szól ez a poszt! (És talán az ismerőseidnek is, így nyugodtan meg is oszthatod.)

Mivel fejből nekem sem jutott eszembe milyen számot kell hívni, avagy hogyan kell USSD kóddal megszerezni a választ – utánanéztünk.

A mobiloknál viszonylag egyszerű a helyzet, valamennyi szolgáltatónál működik a díjmentesen hívható 1748-as szám, ahol a keresett szám körzetszámát (vagyis az előhívó számot kell megadni a +36/06 nem kell, csak a 20,30,31,70), majd be kell pötyögni a 7-jegyű számot és megnyomni a # gombot, majd jön a válasz, az adott szám xy szolgáltató hálózatában működik.

Vagyis: 1748 hívás, majd 20/30/31/70 1234567#

Mindez a mobilon működik hívás nélkül, az úgy nevezett USSD kóddal is. Ha így akarjuk megtudni, hogy egy adott mobilszám hordozott-e, akkor a telefonálásnál be kell írni a *126* kódot, majd a keresett telefonszám körzetszámát (20,30, 31,70) és a hívószámát, majd jön a # jel és a hívás gomb, amivel hívást nem indítunk, csak elküldjük a kódot…

Így: *126*20/30/31/701234567#hívásgomb

Ez után hamarosan jön a válasz, azaz a telefon kiírja, hogy az a bizonyos szám, melyik szolgáltatónál van.

Hogy mindez miért érdekes?

Sokáig úgy tűnt, a mobilhálózatokban egyre kisebb lesz a jelentősége annak, hogy épp melyik hálózatba telefonálunk, hiszen a piac masszívan a flat-rate-ek felé mozdult, azaz a csomagok többségében volt x perc, amit így, vagy úgy le lehetett beszélni. Ha ez mindig így lenne, mindegy lenne, épp melyik hálózatot hívjuk, de nem így van. Az utóbbi időben ismét egyre több csomagban eltérő a hálózaton belüli és kívüli hívások ára, vagy például nem mindegy, hogy a havidíjban foglalt keretet hálózaton belül, vagy kívül használjuk. Ezért nem árt tudni, a gyakran hívott számainkat a tulajdonosaik elhordozták-e esetleg…

A vezetékes hálózatokban kicsit bonyolultabban tudható meg, hogy egy szám még az adott (a szám alapján valamennyire „vélelmezhető” hálózatban működik), vagy már esetleg elhurcolták onnan. A szolgáltatóknak azonban kötelezettségük fenntartani egy olyan, a saját hálózatukból díjmentesen hívható telefonszámot, amin saját ügyfeleiket tájékoztathatják arról, hogy egy szám jelenleg melyik szolgáltató hálózatában van és a hívás mennyibe fog kerülni.

Ezeket a számokat a hírközlési hatóság honapján is meg lehet találni (jó, nem túl egyszerűen), így nem kell a szolgáltatók oldalait böngészni, ha valaki épp meg akarja tudni, hogy egy szám ebben, vagy abban a hálózatban működik-e éppen.

Számhordozás

Ez az egész probléma tulajdonképpen a számhordozás miatt van, de persze ettől még jó, hogy lehet a számokat hordozni. A telefonszámok (mobil és vezetékes) hordozhatósága azt teszi lehetővé, hogy számunk megtartásával váltsunk szolgáltatót, ami igen kényelmes megoldás, hiszen úgy válthatunk szolgáltatót, hogy közben nem változik meg a telefonszámunk, azaz nem kell az ismerősöket drága pénzen, sok fáradtsággal értesíteni, hogy holnaptól nem ezen, hanem azon a számon lehet elérni…

 

A számhordozás, amely a jogalkotó hatóság szerint október elsejétől legfeljebb 3 napos átfutási idővel kell, hogy működjön, eddig összesen mintegy 657 ezer vezetékes telefonszámot és 465 ezer mobilt érintett. 

Mindez a mobilok esetében azt jelenti, hogy statisztikailag 4 százalék körüli az esély, hogy egy hordozott számot hívunk (azaz nem abban a hálózatban végződik majd a hívásunk, mint ahol az előhívószám alapján gondolhatjuk), a vezetékes számok esetében viszont ennek az esélye 25 százalék feletti.

A számhordozásnak feltételek könnyítése mindenképpen lökést adhat, arról nem is beszélve, hogy elvileg (a bírósági ügyektől most tekintsünk el), hamarosan piacon lehet a negyedik szolgáltató, az pedig nyilvánvalóan már „mobilozó” ügyfeleket akar elcsábítani, nyilván jó részt számhordozással.

A számhordozás egyik kritikus része lehet egyébként a szolgáltatóktól vett mobilok függetlenítése…. A  Mi 30? Avagy, mennyibe kerül a készülék függetlenítése? posztunkban azt jártuk körül, mennyibe kerül egy simlock-os telefon függetlenítése a szolgáltatóknál, s a kép meglehetősen összetettnek bizonyult.  Finoman szólva. Mindehhez most csupán egy adalék, a német T-Mobile oldala szerint a két éves hűségidő lejárta után például egy iPhone függetlenítése az ügyfél kérésére az iTunes-on keresztül, ingyenesen megoldható… 

simlock.png

52 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr534754838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nyomek 2012.09.05. 23:47:22

SMS-es parkolást is csak a szolgáltatódra küldött SMS-sel tudsz indítani. Ezt sem árt tudni.
De lehet, hogy ezen a blogon erről már volt szó, csak nem tudom, mert nem olvasom...

gyuriakien 2012.09.05. 23:53:30

@Nyomek: Egyértelmű... de gondolom az esetek többségében aki küldi az SMS-t (parkol, használja a telefont), az tudja melyik szolgáltatónál van. Még akkor is, ha esetlen nem ő az előfizető.

duncan 2012.09.06. 00:16:03

tényleg érdekes, el lehet vele szórakozni.
Hasznossága: ha Józsi mocsok módon átment a T-től a másik T-hez, akkor emiatt nem fogom felhivni?

gyuriakien 2012.09.06. 00:35:37

@duncan: Nyilván akkor is fel fogom hívni, de nem árt tudni, hogy van egy ilyen lehetőség, különösen ha valaki takarékosan akarja használni a telefonját és olyan csomagja van, amelyikben nem mindegy, hogy melyik hálózatba telefonál... Lehet, hogy az egyik keret már kimerült, a másik még nem - s érdemesebb egy hosszabb beszélgetést akár pár nappal elhalasztani, már a következő számlázási időszakra. Persze ez nyilván nem a sürgős hívásokra vonatkozik.

FSchleck 2012.09.06. 01:45:52

Te is BME mérnökinfóra jársz? :D
Mert pont ma hangzott ez el Távközlés előadáson, igaz kicsit kevésbé részletesen, de erről volt szó.

nyünyüge 2012.09.06. 07:02:44

@FSchleck:
Jesszusmária!
Ez, ráadásul kevésbé részletesen az egyetemi tananyag?!?

Nyomek 2012.09.06. 07:20:42

@gyuriakien:
Igen, nem azzal van baj, hogy az ember nem tudja a saját szolgáltatóját. :-)
Azt nem szokták tudni, hogy parkoláskor az elküldött sms "körzetszámának" jelentősége van.
Pl. lesz egy új telefonod, ami mondjuk céges és nem 20-as, hanem 30-as, és átmásolod rá a tel.számokat (nekem is el van mentve, ahol parkolni szoktam), akkor nem fogsz tudni azzal parkolni. Mert át is kell írni a számot.
Asszem a homáron volt egy ilyen poszt, én is csak attól kezdve tudom, hogy ez van.

Roy 2012.09.06. 08:04:36

Nem mindegy melyik hálózatba megy a hívás?
Tudtommal a hívások egységes tarifával vannak bármely (vezetéke, mobil belföldi) hálózetba hív valaki. Egyedül az SMS-nél van néhány forintnyi eltérés.

OkoskaTo:rp 2012.09.06. 08:16:44

@Roy: Ha elolvastad a cikket, említik, hogy a szolgáltatók újra a megkülönböztetés irányába mozdulnak.
Igen, nekem is egységes tarifám van, és pontosan tizedannyiért hívom a rokonságot, mint amennyiért ők a rózsaszín számaikról engem.

nyünyüge 2012.09.06. 08:26:11

@OkoskaTo:rp:
@Roy:
a mobilfizetéses megoldások esetén a saját szolgáltatódat kell hívnod, mert tudja levonni a számládról, ő van szerződésben veled és az adott (parkolási,..) szolgáltatás üzemeltetőjével egyaránt.

magyar bucó 2012.09.06. 08:29:18

@Roy: Nem, ugyanis nem feltétlenül azonos a hívás díja hálózaton belül és kívül.

Mi van a vezetékes számhordozással, ha mondjuk az ország másik végébe költöztem? A hívó rácsodálkozik a számlára, hogy mikor telefonált ő a harmadik díjövezetbe két órát, mikor soha nem hívott a városon kívüli számot?

Don Quixote de la Ferko 2012.09.06. 08:37:21

@nyünyüge:

Miért?
Mire tippeltél, mit tanulnak?
Tervezést, fejlesztést?
Naiv vagy.

Bár ez annyi információval számomra is bírt, hogy kiderült végre, miért kellett szakközép elsőben belénk vert legdurvább mérési hibát javítanom egy friss mérnökpalántától átvett készülékben.

Cpt. Flint 2012.09.06. 09:04:59

A fentebb leírt USSD kérésre a következő választ kaptam: "Eredmény ismeretlen"
Saját, cégtől kapott flottás telefonom számát adtam meg.

Cpt. Flint 2012.09.06. 09:08:34

@Cpt. Flint: Sőt, minden számra ezt kapom válaszul. :o(

Cpt. Flint 2012.09.06. 09:12:23

@Cpt. Flint: A 1748-at hívós módszer viszont működik, bár - a cikkben írtakkal ellentétben - a szám végére a # nem kell.

EvilHedgehog 2012.09.06. 09:18:44

@Don Quixote de la Ferko: Félév első előadásán hadd ismertesse már a tanár a hazai telkó viszonyokat...

nyünyüge 2012.09.06. 09:22:35

@Don Quixote de la Ferko:
Esetleg a távközlési hálózat vagy a mobilfizetési rendszerek működésének alapelveit,
vagy hogy mit is jelent a "számhordozás".

nyünyüge 2012.09.06. 09:25:59

@EvilHedgehog:
Hát, ha a "hazai telkó viszonyok ismertetése" egy egyetemi kurzuson spec. USSD kódok és ügyfélszolgálati telefonszámok ismertetését jelenti, az még az első órán is gáz.
Legföljebb a figyelem felkeltésére alkalmas, szakmai tartalomnak igen gyér.

gyuriakien 2012.09.06. 09:29:46

@Cpt. Flint: Hmmmm.... most próbáltam ki a saját számommal, s nekem működik, 20-as számmal. S itt van, hogy pl. a T-Mobile mit javasol... (Sajnos nem lesz link, ha idemásolom)
www.t-mobile.hu/lakossagi/ugyintezes/elerhetosegek/telefonszamok/szamhordozas

Cpt. Flint 2012.09.06. 09:34:21

@gyuriakien: A megadott linken ugyanaz van, ami a cikkben. De nekem akkor is csak a felhívós módszer megy a Vodás cégi telefonomról, az USSD-s nem.

Roy 2012.09.06. 09:44:30

@magyar bucó: Igazad van ami a bizonyos vezetékes tarifacsomagokat illeti.
Azért a vezetékes szolgáltatoknál (T-HOM, DIGI) van lehetőség az azonos díjszabásra.
A T-HOM-nál a hoppá díjcsomag ad arra lehetőséget, hogy bármely vezetékes hálózatba, az országon belül egységes tarifa rendszerrel telefonálhas. Havi 5000 perc benne van az alapdíjba, és egy telefonhívás maximum 60 perig tarthat. Ezen kívűl a T-Mobil hálózatába 200 perc szintén ingyenes, az-az ez is benne van az alapdíjban. A DIGI-nél havi 500 forintért bármely vezeékes hálózatba az országon belül ingyenes a hívás. A mobilhívás innen 25/perc bármely mobilhálózatba.

A pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt! 2012.09.06. 09:45:23

Felháborítónak tartom, hogy még fizetni is kell a SIM-kártya függő telefon függetlenítéséért!

Alapesetben a logikus magyarázat szerint azért van rajta SIM-lock, mert az 1,- Ft-os készülék árát a magasabb percdijakkal részletekben fizeted ki és amíg a szolgáltatód felé le nem telt a hűségidő, addig nem is függetlenítheted hivatalosan.

Node kérdem én: ha letelt a hűségidő, azaz kicsengettem a készülék árát a magasabb percdijjal, akkor miért nem veszik le AUTOMATIKUSAN és INGYEN?!? Miért kell ezért még külön fizetnem?

Komolyan mondom, petíciót indítok erre a petitiononline-on!

KPZ 2012.09.06. 09:46:40

A Vodánál indított USSD kérések 'Hálózati probléma' vagy 'Invalid MMI code' hibával elszállnak. Vodafos :)

nyünyüge 2012.09.06. 09:47:40

@A pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt!:
Miért nem csinálják ingyen?
Azért, mert munka van vele.

papo59 2012.09.06. 09:48:17

vezetékesről ingyenesen megmondja a 06-80-388-388 hiváson keresztül

qnadam · http://qnadam.hu/blog/ 2012.09.06. 10:34:42

a *126*stb megoldás megmondja a vezetékes számok szolgáltatóját is (témobilról próbálva)

gyuriakien 2012.09.06. 10:46:20

@qnadam: Igen, igen. Jogos. A vezetékes szolgáltatók számai akkor kellhetnek, ha valaki vezetékesről akarja megtudni, hogy egy szám éppen kinél van.

VT Man 2012.09.06. 10:46:52

@duncan:
"tényleg érdekes, el lehet vele szórakozni.
Hasznossága: ha Józsi mocsok módon átment a T-től a másik T-hez, akkor emiatt nem fogom felhivni? "

Nekem is ez jutott eszembe.

Ha X-et fel akarom hívni, akkor úgyis felhívom.
Ha X családtag, akkor meg úgyis tudom, hogy melyik szolgáltatónál van.

A pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt! 2012.09.06. 11:08:37

@nyünyüge: Hát éppen ez az! Amikor megvettem, akkor se kértem, mégis rátették a kártyafüggősítést! Rátenni ingyen ráteszik, de levenni csak pénzért? Tisztára zsarolás!

:-)

Roy 2012.09.06. 11:13:02

@magyar bucó: Váltson olyan díjcsomagra ami ezt biztosítja. Két szolgáltató is árul ilyet. A DIGI havi 500 fotintért országon belüli hálózatba bárhová ingyen. A T-HOME a hoppá dijcsomaggal az országon belül vezetékesbe havi 5000 perc egy hívás egyszerre 60 perc az alapdíjban, a túlhívás pedig egységes tarifával. Az UPC-nél lehet, hogy an ilyen utána kell nézni.
www.t-home.hu
www.digi.hu
www.upc.hu

Silent Bob 2012.09.06. 11:13:08

@VT Man: Csak ha tudod, hogy X-et felhívni Y ft/perc akkor nem beszélsz vele fél órát, vagy inkább felhívod skypeon.
Van akinek számít az a pár forint.

nyünyüge 2012.09.06. 11:18:51

@A pisztácia elfogyott, csokoládé nem is volt!:

Már a gyártó teszi rá, mikor eladja az adott szolgáltatónak nagy tételben a készülékeket (így benne van az árában).

KárászAti 2012.09.06. 11:34:31

@gyuriakien: kivéve amikor megszokásból küldöm a 30-as számra és kapom a mikuláscsomagot mert 70-es vagyok:)

KárászAti 2012.09.06. 11:38:22

amikor váltottam Vodára asszony megkapta a T-s 3GS-t de 20 ezerért már nem volt kedvem unlockolni úgyhogy maradt a t-nél...gusztustalan banda

magyar bucó 2012.09.06. 12:33:04

@Roy: Fordítva ülsz a lovon. Nem neki kell díjcsomagot váltania, hanem joga van előre tudni, hogy a hívás díja nem annyi, amennyinek látszik.

magyar bucó 2012.09.06. 12:35:57

@VT Man: Csak nem mindegy, hogy két mondatban megbeszéled amit kell vagy végighallgatod az összes pletykát.

magyar bucó 2012.09.06. 12:37:23

@nyünyüge: Ez nem válasz. Ha egy kód beütéséért elkérnek tízezer forintot, az nem munkadíj.

nyünyüge 2012.09.06. 12:49:09

@magyar bucó:
A 10 tényleg sok. Évtizede a Pannonnál 3 körül volt, azt elfogadhatónak tartottam.

nyünyüge 2012.09.06. 12:52:11

@magyar bucó:
(amúgy nemcsak a billentyűnyomogatásnak, mint fizikai tevékenységnek van ilyenkor költsége. Van ottan szoftver költség is, meg mindenféle adatszolgáltatási kötelezettség, ...)

lutria 2012.09.06. 12:53:04

A telefonszámlából nem derül ki?:)
Ha a trémobiltól jön számla egy 20-as telefonhoz?

magyar bucó 2012.09.06. 13:10:29

@lutria: "A telefonszámlából nem derül ki?:)"

Nem. A hívó ugyanis általában soha nem látja a hívott fél telefonszámláját.

magyar bucó 2012.09.06. 13:15:15

@nyünyüge: Alábecsültem, a T-nél ma 15.000 forint. Ennek köze nincs munkához és munkadíjhoz, ez lehúzás.

"Hálózati korlátozás feloldása (Az akció során igénybevett kedvezmény visszafizetésén felül.) 15000 Ft/alkalom/készülék"

Hét holló · http://localhero.blog.hu/ 2012.09.06. 13:38:12

Tényleg ennyire nem értik sokan miért jó a posztban leírt téma?

Na, próbálok rövid lenni.

Okostarifa 360-am van, amiben 180 perc hálózatos, meg 180 perc hálózaton kívüli van, utána cseng a kassza 3x HUF/perc. Mivel a haverjaim össze-vissza viszik a számukat, ezért gőzöm nincs ki hol van, de nyilván nem interjúvolom meg mindet havonta, hogy mondjadmánkinélvagy...

Viszont mivel nem akarom a szolgáltatóm zsebét tömni, ezért a CallMeter3G app-ot kiokosítottam, hogy ugyan már számolgassa a perceket helyettem. De a nyavalyás számhordozás miatt nem lehet egyszerűen csak %3620% értékkel paraméterezni, hogy ki Telenoros, ezért értéke van annak, hogy pillanatok alatt megtudhatom ingyen egy számról, hogy kinél van és annak megfelelően kategorizálhatom.

Nekem innentől csak egy katt és látom, hol tartunk a 180 percekkel - ergo tudok gazdálkodni az idővel (vagy tudom, ha túllépem a keretet)és nem hó végén jön egy bazi számla, én meg csak lesek, hogy ez most hogy jött ki nekik...?

Vili?

Hét holló · http://localhero.blog.hu/ 2012.09.06. 13:39:47

@poszter

Hálás köszi az írásért, most már jól mér a program - van akiről gőzöm se volt melyik szolgáltató túsza...

Roy 2012.09.06. 14:00:20

@magyar bucó: Ezen nem vitázok. Akkor tudja meg ahogy akarja. Lusta ember meg fizessen.
Egyébként a díjcsomag váltás a vezetékesnél semmibe nem kerül, telefonon is elintézhető.
Ha van lehetőség még szolgáltatót is lehet váltani.
Nálunk szerencsére volt más szolgáltató.

Zsiráff 2012.09.06. 15:19:05

Ez az iphone függetlenítés 2 év hűségidő után engem érdekelne. Több infót tudnál mondani róla?

Don Quixote de la Ferko 2012.09.06. 15:34:38

@EvilHedgehog:

Ja, bocs. Nem tudtam, hogy általános iskolában volt.

strucc007 2012.09.06. 15:35:18

Erdekes, h Ausztriaban, ahol a minimum csomagban is havi 1000 ingyen perc van (megj. havi 8-10 eur-ert), ezert ertelme sincs, megis minden hivas elott bemondjak, mely szolgaltatohoz tartozik a hivott szam, ha halozaton kivulrol hivod. Nem mondanak semmi blabla dumat, csak annyit, h Á ejnsz, Orindzs, stb. HU-ban miért nem tudják ezt megtenni? Bar ertem en, a szolgaltatok szemszogebol az a jo, ha minel hamarabb elfogy a csomagban foglalt percmennyiseg...

dr. vuvuzelafan 2012.09.06. 16:11:28

@Cpt. Flint: Vodás kártyáról nekem is az a válasz jön, hogy nem elérhető, t-sről viszont műxik rendben, még vezetékes számra is rákérdeztem, és arra is helyes válasz jött.

asdf 2012.09.07. 00:14:50

En tovabbra is azon vagyok, hogy legegyszerubb lett volna azt bevezetni, hogy ha sajat haloban vegzodik az inditott hivasom, akkor normalis csorgest hallok, ha idegen haloban, akkor meg modulalt csorgest (gy.k.: berregoset) oszt csokolom, es akkor semmi szukseg erre a lekerdezosdire, ellenben _minden hivasnal_ tudja a juzer, hogy ez most tobbe kerul-e, esetleg madzagosnal ingyenes-e, vagy mondjuk nem a lebeszelhetosegbol megy, hanem a fizetosbol, stb.
Ja, hogy ebben a szolgaltatok ellenerdekeltek...? ;)