Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Hírek a minuszos.hu oldalról

Nincs megjeleníthető elem

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) facebook (3) Facebook (28) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) Google (27) google (1) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) Google Account (1) google account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) iPad (7) ipad (2) iphone (1) iPhone (42) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) LG (9) lg (1) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) LTE (11) lte (7) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) sms (1) SMS (12) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) Tesco Mobile (14) tesco mobile (1) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) upc (1) UPC (27) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2012.11.29. 09:04 gyuriakien

Év végére minden harmadik telefon okos lesz

Címkék: felmérés okostelefon android iPhone

Magyarországon tavaly összesen 800 ezer okostelefont értékesítettek a szolgáltatók, ezt a mennyiséget azonban idén már az első 10 hónapban túlteljesítették, így év végéig átléphetik az 1 milliós darabszámot, olvasható a legfrissebb eNET – Telekom: „Jelentés az internetgazdaságról” kutatásban.

A kutatás szerint év végére így Magyarországon minden harmadik telefon "okos" lesz, mivel úgy számolnak, hogy az idei eladásokkal együtt az okostelefonok száma év végére eléri a 2,9 milliót, miközben a valóban használatban lévő telefonok száma (évek óta stagnálva) 8,7 millió körül van.

A jelentés szerint ezzel a 33%-os okostelefon aránnyal a környező országokhoz viszonyítva élen jár a magyar piac, de még mindig messze van az Egyesült Államokban már 2011-ben elért 50%-os penetrációs szinttől.

Darabszámok - USA/Magyarország

Az okostelefon térhódítása globális léptékben is elképesztő ütemű. 2012 során csak az év harmadik negyedévében világszinten 181,1 millió darab okostelefont értékesítettek, szemben a tavalyi év azonos időszakában eladott 115 millió darabbal.

A 308 millió fős amerikai piacon 2012 harmadik negyedévéig 234 millió aktív mobiltelefon volt használatban, amelyből 120 millió, azaz több mint 50% már okostelefon volt. 


USA

Magyarország

Teljes készülékállomány: 234.000.000 db Teljes készülékállomány: 8.700.000 db
Okostelefonok száma: 120.102.000 db Okostelefonok száma: 2.450.000 db
Forrás: US, 2012Q3 – Nielsen, 2012 Forrás: HU, 2012Q3 – eNET, 2012


Operációs rendszerek

Platformok oldaláról vizsgálva hazánkban a népszerűségi listát egyértelműen az Android uralja. Itthon az okostelefonok 53%-án a Google rendszere fut, míg az iPhone – és az azokon futó iOS – jóval a nemzetközi átlag alatt, csupán 8%-ot képvisel a teljes okostelefon állományból. A Nokia korábbi, még Symbian-os platformja a készülékek 28%-án, míg az újabb, Windows Phone-nal szállított verziók csupán másfél évvel a megjelenést követően már 9%-os piaci részesedéssel rendelkeznek.
Ezzel szemben az Egyesült Államokban a telefonoknak több mint 30%-a iPhone, miközben az Android ott ius 50% körüli részesedéssel bír. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig a RIM által gyártott Blackberry készülékek állhatnak fel, melyek főleg hozzáadott üzleti szolgáltatásaik miatt keresettek az amerikai piacon. Ezek a készülékek hazánkban viszont éppen a lokalizáció hiánya miatt csupán nagyon szűk réteg által kedveltek, írja az elemzés.

Az operációs rendszerek használata terén található eltérést az elemzés a gazdasági helyzet különbözőségére vezeti vissza: "Az Apple, jellemzően prémium árkategóriába tartozó készülékeinek alacsony szerepét itthon a szerényebb hazai pénztárcák magyarázhatják."


Egyre nagyobb a kijelző és a kamera felbontása

Az elmúlt másfél-két év fejlesztései már nem a kiugró technológiai áttörésről szóltak, sokkal inkább a kényelmes használhatóságról. Megindult a verseny az egyre nagyobb kijelzőért és kamera felbontásért. Ezek a tulajdonságok alapvetően befolyásolják a felhasználó élményt, ezért a felhasználók számára talán még fontosabbak is, mint pl. a processzor órajele. A trend pedig egyértelmű, egyre nagyobb és nagyobb lesz a kijelző és felbontás, amihez egyre szélesebb körű felhasználhatóság párosul.

Állandó online jelenlét

Mivel az okostelefon szinte mindig a tulajdonosával van, ezért használata során a gyakori, de alkalmanként rövid idejű kézbevétel jellemző. Az ún. résidős használat legjellemzőbb példája a munkába utazás, ingázás ideje, de emellett gyakorlatilag bármely, akár néhány perces felszabaduló időszak is szóba jöhet, amikor az okostelefonon megjeleníthető tartalom fogyaszthatóvá válik.
A használati ciklusok csúcspontjai általában reggel és késő délután vannak, amikor a munkahelyi és otthoni tévé-, illetve internethasználat még, vagy már nem lehetséges. Az okostelefon használók mindezen tevékenységeket már spontán módon beépítették mindennapjaikba, melynek így természetes velejárója lett az online lét.
Az előfizetések bővülése mellett az egy eszközre vetített hálózati forgalom is erőteljes növekedés elé néz, amely mögött a mobiltartalom fogyasztás további bővülése húzódik meg - szól az elemzés.

TOP 6! Zenehallgatás, játszás, e-mailezés, navigáció, közösségi oldalak, online hírolvasás

Az eNET 2012. novemberben végzett kutatásából kiderül, hogy Magyarországon mire használjuk az alap funkciókon túlmenően az okostelefonunkat. A legalább heti rendszerességgel tartalmat fogyasztók körében az első helyen a zenehallgatás áll, ezt követi a játékok adta kikapcsolódás, majd az e-mail olvasás, a térkép és navigáció funkciók használata, végül pedig a közösségi alkalmazások és a hírolvasás zárja a sort.

Leggyakrabban használt okostelefon funkciók (az alap telefonfunkciókon túl)

Legalább heti rendeszerességgel végzi

Zenehallgatás

73%

Játék

54%

E-mail

49%

Navigáció

48%

Közösségi oldalak

44%

Online hírek

35%

 

Forrás: eNET

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr904932994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KrE · http://felvilagosultalkoholizmus.blog.hu 2012.11.29. 10:39:13

"A képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig a RIM által gyártott Blackberry készülékek állhatnak fel, melyek főleg hozzáadott üzleti szolgáltatásaik miatt keresettek az amerikai piacon. Ezek a készülékek hazánkban viszont éppen a lokalizáció hiánya miatt csupán nagyon szűk réteg által kedveltek, íja az elemzés."
Na ezt nehezen tudom értelmezni, mivel a BB-ben előbb volt magyar lokalizáció, mint hogy az iPhone egyáltalán bejelentésre, vagy az Android piacra került volna, ráadásul mind a két rendszer esetében éveket kellett várni a lokalizációra.
Egy ilyen orbitális baromság megkérdőjelezi a teljes kutatás hitelességét...

gyuriakien 2012.11.29. 10:49:43

@KrE: Talán épp ezért biggyesztettem a mondat végére az "írja az elemzés" kiegészítést. (Illetve eredetileg csak azt, hogy "íja", de aztán kijavítottam "írja" formára.

KrE · http://felvilagosultalkoholizmus.blog.hu 2012.11.29. 10:59:25

@gyuriakien: igen, ezt az enyhe cinizmusba hajló poén én is éreztem, viszont pont azért írtam le konkrétabban, mert én, mint kommentelő ezt bátran megtehetem, míg te, mint szerző csak finom utalásokkal operálhatsz :)

Mellesleg, mint mind a két területen érintett, rendszeresen sírva röhogök azon, amikor a fentihez hasonló módon, a tech szektorhoz nem értő elemző, vagy az elemzéshez nem értő tech szakember megosztja a fantazmagóriáit a nagyvilággal. Sajnos napjainkban az ehhez hasonló elemzések, számokhoz nem értő másodelemző interpretációja dívik az online újságírás területén...

Ezt a blogot azért olvasom amióta rátaláltam, mert itt ez nem jellemző, bár jelen írásban lehettél volna karakteresebben kritikus. ;)

gyuriakien 2012.11.30. 10:18:42

@KrE: Köszönöm! Legközelebb kritikusabb leszek :)

maximum grimbus 2012.12.04. 13:05:16

Már lassan mindenkinek lesz nálunk is a családba, még én vagyok a kakukktojás. Szerintem nagyon jó kis kütyü, az asszony rengeteg hasznát veszi. No, futok még1 kört, hátha nekem is lesz egy ilyen csudakütyüm ly.my/futazarzabalo

gyuriakien 2012.12.05. 12:21:04

@maximum grimbus: Szerintem vegyél egyet, nem árthat, viszont ha lehetséges ne kommentezz reklámokat! Köszönöm!
süti beállítások módosítása