Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) Facebook (28) facebook (3) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) Google (27) google (1) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) Google Account (1) google account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) ipad (2) iPad (7) iphone (1) iPhone (42) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (41) LG (9) lg (1) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) lte (7) LTE (11) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (4) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) sms (1) SMS (12) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (49) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) tesco mobile (1) Tesco Mobile (14) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) UPC (27) upc (1) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2012.11.30. 11:23 gyuriakien

20 éves az SMS - boldog születésnapot!

Címkék: mobiltelefon portfolioblogger SMS Ericsson

20 éve része az életünknek az SMS. Az első szöveges üzenetet 1992. december 3-án küldték az Egyesült Királyságban. 2011-ben közel 10 trillió szöveges üzenetet küldtünk, és ma már egész életünket átformálja az SMS - írja pénteki közleményében az SMS kifejlesztésében is résztvevő Ericsson.

Az utóbbi időben azért egyre inkább megfigyelhető, hogy az SMS kezd háttérbe szorulni, hiszen van helyette chat, email, és számos egyéb üzenetküldő alkalmazás. Az SMS küldési/kapási szokásaitokról érdeklődtünk a közelmúltban a Telefonközpont Facebook oldalán. Akinek van kedve, még válaszolhat - aztán hamarosan eredményt hirdetünk.

Az SMS-t megalapozó eredeti ötlet már 1988-ban létezett, amikor a technológiát az Európai Távközlési Szabványügyi Intézet (ETSI) az első digitális páneurópai szabvány, a GSM alá vonta. Az Ericsson az egyik kulcsszereplő volt a szabvány kialakításában, a fejlesztők erős, megbízható rendszert és hálózatot akartak építeni.

Kezdetben az SMS-sel csupán a fogyasztókat szerették volna értesíteni a hangposta üzenetek érkezéséről. Az első szöveges üzenetet, amit két ember először váltott egymással, 1992. december 3-án küldték, és az állt benne: Boldog karácsonyt!

Bár a szolgáltatást kifejezetten személyek közötti szöveges üzenetek küldésére fejlesztették, mégsem vált azonnal népszerűvé. 1995-ben például egy átlagos mobilfelhasználó havonta 0,4 szöveges üzenetet küldött.

Az SMS, a mobiltelefonnal együtt akkor terjedt el igazán, amikor megjelentek a feltöltőkártyás, azaz előre fizetős (pre-paid) szolgáltatások. Az Ericsson elsők között tette lehetővé az SMS valós idejű díjszámítását, ami csak ezután vált tömegpiaci szolgáltatássá. Ez fontos lépés volt, mert segített a fogyasztóknak, hogy kordában tartsák kiadásaikat, a mobil szolgáltatók  pedig biztosak lehettek benne, hogy megkapják a szolgáltatás ellenértékét. A feltöltőkártyás rendszer elsősorban a feltörekvő piacok alacsonyabb jövedelmű fogyasztói számára volt vonzó, így az első felhasználók is közülük kerültek ki tömegesen.

A szolgáltatások igénybevétele ma már nemcsak feltöltőkártyás konstrukcióban ellenőrizhető, a valós idejű díjszámítással a fogyasztók egészen pontosan nyomon követhetik költéseiket és adatforgalmukat. Sok évbe telt, mire az iparág felismerte az SMS-ben rejlő lehetőségeket, a fogyasztók ma már évente körülbelül 10 trillió szöveges üzenetet küldenek a globális hálózatokon keresztül.

Az Ericsson ConsumerLab 2012-es felmérése szerint az SMS a tinédzserek körében a legnépszerűbb, ők használják leggyakrabban kapcsolattartásra, amikor a személyes találkozás nem lehetséges.

 

Tények és számok:

 

  • 1992. december 3-án küldték az első szöveges üzenetet, ami egy karácsonyi üdvözletet tartalmazott.
  • 1995-ben egy átlagos felhasználó havonta 0,4 szöveges üzenetet küldött.
  • Később a valósidejű díjszámítást is bevezették, amely lehetővé tette a feltöltőkártyás előfizetést
  • 1998 decemberében körülbelül 45 ezer feltöltőkártyás felhasználó volt az egész világon.
  • Bevezették a prediktív szövegbevitelt (pl. a T9 megoldás).
  • 2000-ben 17 milliárd szöveges üzenetet küldtek.
  • 2001 körül már a különböző funkciók mozgatták a piacot. A mobiltelefonok kijelzői és akkumulátorai egyre jobbak lettek. A készülékekben megjelent a számológép, ébresztőóra, mobilinternet, fényképezőgép, MMS funkció.
  • 2002-ben 352 milliárd szöveges üzenetet küldtek az Informa Telecoms & Media adatai szerint. Az SMS-szolgáltatást főleg fiatalok, különösen fiatal lányok használták.
  • 2004-ben már 918 milliárd SMS-t küldtek a felhasználók.
  • Az SMS fiatalok közötti terjedésének hajtóereje a valakihez tartozás, a gyors visszacsatolás és a közvetlenség érzése volt. A penetrációnak csak a költségek szabtak határt.
  • A mobiltelefonokon megjelentek a médialejátszók és az összes szolgáltatás minősége javult. A telefon testre szabása előtt nyitottak utat a különböző csengőhangok.
  • A fiatalok új kommunikációs viselkedési formákat alakítottak ki, megerősítve  kapcsolataikat és az egymáshoz tartozás érzését.
  • 2007 után megjelentek a mobiltelefonos alkalmazások.
  • Elindult az SMS-emlékeztetők küldése (pl. a fogorvosnál, fodrásznál előjegyzett időpontokról, jegymegrendelésekről stb.)
  • 2008-ban 2,8 milliárd volt a feltöltőkártyás felhasználók száma, és 4,8 trillió szöveges üzenetet küldtek világszerte.
  • Az Ericsson díjszámítási és számlázási megoldásaival kiszolgált előfizetések száma mára átlépte a 2 milliárdos határt, és még napjainkban is az SMS a második leggyakrabban használt szolgáltatás a hanghívás után.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr154939204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.