Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Hírek a minuszos.hu oldalról

Nincs megjeleníthető elem

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) facebook (3) Facebook (28) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) Google (27) google (1) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) google account (1) Google Account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) ipad (2) iPad (7) iphone (1) iPhone (42) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) lg (1) LG (9) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) LTE (11) lte (7) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) sms (1) SMS (12) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) tesco mobile (1) Tesco Mobile (14) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) upc (1) UPC (27) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2012.12.12. 14:35 gyuriakien

Az USA kereskedelmi felügyelete vizsgálódik: appok-gyerekek-adatok-jogok

Címkék: alkalmazás adatbiztonság Apple Google Amazon

A gyerekek személyes jogainak internetes védelmét szabályozó törvény szigorítására készül az illetékes amerikai hatóság és ebben a korábbinál nagyobb szerepet szán a mobil alkalmazásokat értékesítő portáloknak - írja több amerikai lapra hivatkozva az MTI.

Az amerikai szövetségi kereskedelmi felügyelet (Federal Trade Commission - FTC) jelentése szerint a gyerekek számára fejlesztett mobil alkalmazások készítői adatokat gyűjtenek a felhasználási szokásokról és reklámügynökségeknek értékesítik azokat anélkül, hogy az adatgyűjtés tényét a megfelelő módon nyilvánosságra hozták volna.

Az FTC szerint az ilyen alkalmazásokat értékesítő portálokat üzemeltető vállalatoknak, sokkal többet kellene tenniük annak érdekében, hogy a gyermekek szülei megfelelő módon tájékoztatva legyenek arról, mikor kerül sor a mobil készülék azonosítási adatainak, földrajzi helyzetére vonatkozó adatainak, valamint a telefonszámának lehívására. Az FTC ugyanakkor méltatta az Apple és a Google azon gyakorlatát, amelyben megkövetelik az alkalmazásfejlesztőktől, hogy érzékeny adatok, például címlista vagy földrajzi pozíció letöltéséhez megkérjék a felhasználó engedélyét.    

 AApple, a Facebook, a Google, a Microsoft és a Twitter egyaránt ellenzi az MTI beszámolója szerint, hogy kivegye részét a gyermekek online személyiségi jogainak megerősítését célzó szövetségi erőfeszítésekből.

Mellettük olyan médiaóriások, mint a Viacom és a Disney, a nagy kábelszolgáltatók, marketingszövetségek, illetve a játékgyártókat képviselő technológiai és kereskedelmi csoportok is hasonló álláspontra helyezkedtek.

Utóbbiak érvelése szerint az FTC által javasolt jogszabályváltozás olyan terheket róna rájuk, hogy a gyermekek kiszolgálására szakosodott weboldalak és szolgáltatások teljesen ellehetetlenülnének.

A hivatal a gyermekek személyiségi jogainak internetes védelmére 1998-ban hozott "Coppa" (Children's Online Privacy Protection Act) törvényt vizsgálja felül a mobil alkalmazások és közösségi portálok növekvő népszerűsége miatt.

Az 1998-ban elfogadott törvény lehetővé teszi a szülők számára, hogy felügyelhessék: milyen magánjellegű információkat gyűjtenek, illetve terjesztenek gyermekeikről online. E szabályozás értelmében a webhelyek üzemeltetőinek előzetesen meg kell kérniük a szülők beleegyezését, ha 13 év alatti gyermekek személyes adatai - például a lakcíme vagy email-címe - iránt érdeklődnek.

Az mostani egyik javasolt változtatás kibővítené azoknak a körét, akik felelősséggel tartoznának azért, hogy a 13 év alatti gyerekek személyes adataihoz csak szülői engedéllyel lehessen hozzáférni. A kérdés az, hogy milyen jellegű adatgyűjtésről kelljen kötelező jelleggel tájékoztatást adni és milyen módon lehetne garantálni azt, hogy az alkalmazás letöltésére csak szülői engedéllyel kerülhessen sor.    

Az Apple és a Google már hónapok óta lobbizik az FTC-nél, hogy ne kelljen felelősséget vállalnia a mások által gyártott alkalmazások adatvédelmi kihágásaiért.    

Az Apple például azt szeretné elérni az FTC-nél, hogy az internetes értékesítési portálok üzemeltetői teljes mértékben mentesüljenek a Coppa-törvény hatálya alól.

Az FTC-hez intézett beadványában ahhoz hasonlította a felelősség kiterjesztésére tett javaslatot, mintha a ruházati üzleteknek kellene felelősséget vállalnia a textilgyárak adatgyűjtési gyakorlatáért. "Ha elfogadnánk, ezeknek az új szabályoknak a hatására éppen a gyermekek számára legelőnyösebb alkalmazásoknak a kifejlesztése lassulna le, ráadásul jelentősen mérséklődne az okostelefonos minialkalmazások generálta gazdasági növekedés és a munkahelyteremtés is" - fogalmazott az FTC-nek címzett levelében Catherine A. Novelli, az Apple kormányzati ügyekben illetékes alelnöke.

A Google korábbi FTC-beadványában rámutatott, hogy a Coppa törvények javasolt megváltoztatása "nagy kihívás elé állítaná a Google Play portált". Az Amazon nem emelt kifogást a tervezett változtatásokkal szemben és nem és kommentálta az FTC hétfői jelentését.    

A technológia beelőzte a szabályozást    

Az FTC a várhatóan a hónap végére készül el törvényjavaslatával. Véleményük szerint a szabályozás nem tartott lépést a viselkedés alapú online reklám területén bekövetkezett rohamos fejlődéssel (ez az a gyakorlat, amelynek keretében adatbányászati eszközök segítségével, a felhasználók online viselkedését elemezve készülnek személyre szabott hirdetések). 

Az FTC az azonosító rendszerekkel óhajtja kibővíteni a szülőiengedély-köteles adattípusok körét: például a cookie-kban tárolódó egyedi készülékkódokkal vagy felhasználóazonosító számokkal, amennyiben ezeket a kódokat hirdetési célokból használják a gyermekek online nyomon követésére. Az elképzelés az, hogy idővel teljesen elzárják a cégeket a gyermekek online tevékenységére vonatkozó webes adatgyűjtés lehetőségétől.

"Az, amit a gyerekek online posztoltak, vagy az, amire rákerestek házi feladataik elkészítésének részeként, nem kísértheti őket akkor, amikor majd egyetemre vagy éppen állásinterjúra jelentkeznek" - foglalt állást a témáról a The New York Timesnak nyilatkozva Edward J. Markey massachusettsi demokrata képviselő, a kétpárti kongresszusi adatvédelmi választmány társelnöke, hangsúlyozva, hogy "a YouTube-ot nem szabad adatkövető YouTracked-dé alakítani".

A hatóság javaslatai élénk reakciókat váltottak ki a nagy online szolgáltatók, televíziós csatornák, közösségi oldalak, minialkalmazás-platformok és reklámipari kereskedelmi csoportok körében. Közülük néhányan azt állítják, hogy az FTC a szabályozás körének bővítésével túllépi a hatáskörét. Mások azzal érvelnek, hogy az azonosító rendszerek - például a felhasználói kódok - alkalmazása a gyermekek "anonim" online követéséhez voltaképpen jóindulatú: az online tevékenységgel kapcsolatos információkra azért van szükség, hogy elhelyezhetők legyenek azok a hirdetések, amelyek a gyermekeknek szóló ingyenes tartalom és szolgáltatások költségeit ellentételezik.
"Hogy milyen veszéllyel jár, ha ezt megpróbáljuk megakadályozni? - tette fel a kérdést Alan L. Friel, a média- és technológiai ügyekre szakosodott Edwards Wildman Palmer nevű jogi cég elnöke. - Azt kockáztatjuk, hogy elvész egy sor igazán jó oktató és szórakoztató tartalom, ha túlzottan megnehezítik a weboldalak működését, és azok tulajdonosai nem tudnak jövedelemre szert tenni az oldalakból."

Más nemzedékre is könnyen kiterjeszthető a szabályozás
    
A gazdasági tét lényegesebb nagyobb, mint amit a szűken vett gyermekközönség jelent.

Iparági szakértők szerint ugyanis ha az FTC úgy dönt, hogy szülői hozzájárulást követel meg a gyermekek felhasználói azonosítóinak felhasználásához is, egy napon akár azt is előírhatják a cégeknek, hogy hasonlóképpen járjanak el a felnőttek esetében is - márpedig a felhasználói azonosítók követése adja a digitális marketing és reklám alapját.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr54961569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása