Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Hírek a minuszos.hu oldalról

Nincs megjeleníthető elem

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) Facebook (28) facebook (3) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) google (1) Google (27) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) google account (1) Google Account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) iPad (7) ipad (2) iPhone (42) iphone (1) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) lg (1) LG (9) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) LTE (11) lte (7) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) sms (1) SMS (12) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) tesco mobile (1) Tesco Mobile (14) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) UPC (27) upc (1) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2013.02.06. 11:03 gyuriakien

A Facebook megöli a telefont?

Címkék: alkalmazás okostelefon mobilinternet portfolioblogger Facebook SMS Viber WhatsApp WiFi Skype

Saját mobilt nem akar, de sokak szerint a telefon-piac letarolására készül Mark Zuckerberg alapító, aki szerint a Facebook igazi mobilos céggé vált. 

"I am a Puli, which is a type of Hungarian Sheepdog. I live in Palo Alto with Mark and Cilla." - Beast

(névjegy a Facebookon)

Beast kutya gazdája a napokban az elemzői várakozásokat is felülmúló eredményekről számolt be: 2012 negyedik negyedévében a bevétel átlépte az 1,5 milliárd dollárt (+400 millió egy év alatt) - és ebből 523 millió dollár volt az adózás előtti nyereség.

Nem kevés, de ez a részvényesek, a tulajdonosok öröme. Minket az érdekel inkább, mitől mobilos cég a Facebook?

A számok magukért beszélnek: több mint 1 milliárd felhasználó; havi 680 millióan jelentkeznek be mobil platformokról és 157 millióan kizárólag mobilról használják az oldalt. 

Ugyanakkor az alapító egy elemzői kérdésre válaszolva ismét cáfolta, hogy a Facebook saját márkás okostelefon piacra dobását tervezné… – írta az Index a FB negyedéves gyorsjelentése után.

"Ha eladnánk 10 millió darabot, azzal is csak a felhasználóink 1 százalékát érjük el, szóval kit érdekel?" – így a cégvezér.

Jogos. És minek kellene egy újabb okostelefont a piacra dobni, amikor van abból elég. Elemzők, szakértők, bloggerek inkább úgy vélik: 

 Facebook will kill the phone …, avagy Facebook Voice Call Function Could Kill Traditional Telephone

Vagyis ők úgy számolnak hogy a Facebook belép a hangpiacra – jelenleg már folynak a tesztek és már a mi okostelefonos Facebook-messenger alkalmazásainkban is megjelent a hangüzenet-küldési lehetőség - és akkor jön majd a hadd el hadd.

hanguzenet1.png

Pillanatnyilag az alkalmazás csak walkie-talkie jellegű, azaz igazi beszélgetésre nem alkalmas, csak üzenetek küldözgetésére – akár több „címzettnek” is egyszerre, de mi lesz ha tényleg szóban „csetelhetünk”?

Nos ettől várják nem kevesen,  hogy a Faecebook kinyírja a telefonálást…

Új technológia kinyírja a régit ... volt már ilyen (s milyen ütős a fehér szemüveg...)

A Skype, a Viber, a Facebook Messenger , a Google Talk  és a többi, a hagyományos telefonálást, SMS-küldést kiváltó alkalmazás már nem eddig is tetemes (dollár milliárdokban mérhető) bevételtől fosztotta meg a hagyományos, vezetékes, vagy mobil szolgáltatókat.

A java azonban sokak szerint csak most következik. 

A Juniper Research becslése szerint a 3G/4G (azaz mobil) hálózatokon bonyolított VoIP hívások mennyisége a 2010-es 15 milliárd percről 2015-re 470 milliárd perc fölé emelkedhet.

Erre a piacra lépne be a Facebook.  

A mobilok kontra Skype meccs egy érdekes fejleményéről írt a HWSW. A cikk szerint pár országban sikerült bevétel-megosztásban megegyezniük a feleknek.

Ha elindul a valósidejű, azaz beszélgetésre alkalmas Facebook „telefonálás” (a Facobook VoIP) okostelefonon, minden egyéb alkalmazás nélkül… akkor az nagyon érzékenyen érintheti majd a többi hasonló szolgáltatást, meg persze a mobilokat, akinek közben nem más a feladatuk, mint, hogy a hálózatukat olyan minőségűre fejlesszék, hogy például a Facebookos telefonálás is kiváló minőségű legyen… 

Egy tavaly őszi bejelentés szerint a francia Orange és a Facebook együttműködésével az Orange hálózatán indul a Facebook "Party Call" nevű közösségi-telefon szolgáltatása, akár konferencia beszélgetést kínálva. 

A Facebookot a tőzsdei jelentés szerint 1,056 milliárd ügyfél – ebből 261 millió Európában – használja  havonta legalább egyszer. Ez a hatalmas tömeg önmagában még nem lenne elég a sikerhez, de az egyre többeknél megfigyelhető szinte folyamatos jelenlét, az egyre terjedő mobilos használat már sokkal biztatóbb a Facebook szempontjából.

Aki folyamatosan a neten van, az persze Viberen, vagy Skype-on is elkérhető, de ezeket az alkalmazásokat külön be kell kapcsolni, a Skype-on külön fel kell venni az ismerősöket a listára - szóval a Facebook-telefon, ha lesz - sokkal egyszerűbb lehet ezeknél. 

fb_doransky.png

A mobiltelefonos alkalmazásokkal eltöltött idő megoszlása: 23%-os részesedéssel toronymagasan élen a Facebook (forrás: Fast Company/Doransky blog)

Ha a híreket nézegetve a kis zöld lámpa jelzéséből látom, hogy az ismerősöm épp az oldalon van, vajon miért lépnék be csak azért egy másik alkalmazásba, hogy onnan hívjam? 

Mindehhez kell egy jó szolgáltatás, sok felhasználó - és persze megfelelő internet kapcsolat.

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr35055167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása