Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Hírek a minuszos.hu oldalról

Nincs megjeleníthető elem

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) Facebook (28) facebook (3) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) google (1) Google (27) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) google account (1) Google Account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) iPad (7) ipad (2) iPhone (42) iphone (1) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) lg (1) LG (9) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) LTE (11) lte (7) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) SMS (12) sms (1) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) tesco mobile (1) Tesco Mobile (14) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) upc (1) UPC (27) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2013.03.05. 13:31 gyuriakien

De kik azok a mobinauták?

Címkék: alkalmazás okostelefon mobilinternet portfolioblogger Telenor

A magyar mobilnet nem halott, hanem egészen pontosan a növekedés motorja, mondta a Telenor keddi rendezvényén Kutas István kommunikációs igazgató, utalva némiképp egy tegnap megjelent cikkre.

A rendezvényen a Telenor és az Ipsos azt mutatta be, hogyan mobilozik egy átlagos 18-49 éves fogyasztó.

"Az okostelefonosok élete" című kutatás szerint a magyar okostelefon-használók 62 százaléka csak 2011 és 2012 nyara között váltott okostelefonra, de az adatcsomaggal rendelkezők több mint fele ma már nehezen töltene el egy napot is készüléke nélkül, és közel 80 százalékuk éjszakára sem kapcsolja ki telefonját. 

Az okostelefont-használók számára nélkülözhetetlenek a zenehallgatásra szolgáló-, a facebookozást és a kapcsolattartást szolgáló alkalmazások.

Ugyanakkor az is kiderült a kutatásból, hogy az okostelefont vevők fele azért vett ilyen telefont, mert a szolgáltatók kedvezményes ajánlatai felkeltették az érdeklődésüket - talán ezért, vagy épp ennek ellenére az okostelefon tulajdonosoknak csak az 56 százaléka vásárol adatcsomagot is készülékéhez.   

A kutatás azt nem vizsgálta, hogy az okostelefont aktívan használók milyen mértékben neteznek 3G-n (avagy mobilhálózaton), illetve WiFin - de az azért kiderült, hogy az okostelefont nyüstölők 78%-a használ WiFi-t (is).

Mobinauták, ahogy a kutatási anyagban az okostelefont aktívan használókat említik...

Az okostelefon-használók, azaz mobinauták száma minden korosztályban növekszik, ám a 30 év alattiak körében a legmagasabb. A tipikus mobinauta olyan fiatal, magas státuszú és magas iskola végzettségű személy, aki gyakrabban olvas, sportol és hallgat zenét, mint a hagyományos telefonok tulajdonosai, valamint az átlagosnál nyitottabb az újdonságokra.  

Az okostelefon-használat a mobinauták egész napját végigkíséri. Legtöbbet reggel, mielőtt elindulnának otthonról, ebédszünetben, munkaidő végén és este interneteznek a telefonjukról. Az internetezés, böngészés mellett a telefonálás és a zenehallgatás is minden napszakban a legkedveltebb funkciók közé tartoznak. A reggeli órákban ezeken kívül még a hírolvasás és a játék, délben a Facebook és az emailezés, chat-elés, délután a Facebook és az SMS, este pedig a játék valamint a kapcsolattartást elősegítő funkciók, az email és a chat a legnépszerűbbek.     

A nők másért szeretik okostelefonjukat, mint a férfiak

A kutatásból az is kiderült, hogy nők például másfélszer annyit Facebookoznak készülékükről, mint a férfiak. Legtöbben ebédszünetben jelentkeznek be, de délelőtt és délután is intenzíven követik a közösségi oldal híreit. A férfiak ellenben inkább a munkaidő végén lépnek be, napközben kevésbé figyelik az oldalt telefonjukról. 

Az alkalmazások népszerűségét illetően pont fordított a helyzet: a nők átlagosan 10, a férfiak 18 alkalmazást telepítenek készülékükre. Ez a tendencia minden területen megfigyelhető. Nemcsak a pénzügyekkel, de a vásárlással kapcsolatos applikációk is népszerűbbek a férfiak, mint a nők körében. A pénzügyi alkalmazásokkal rendelkező mobinauták 72 százaléka, a vásárlással kapcsolatos applikációkat használók 64 százaléka férfi. 

Telenor_Bemutatkozik a Mobinauta_infografika_1.png

Mire használja okostelefonját a mobinauta?

A felhasználók a kutatás eredményei szerint a hagyományos funkciókkal szemben előnyben részesítik a mobilinternetet. A napi 75 percnyi mobilhasználattal töltött időből csupán 7 perc 25 másodpercet fordítanak telefonálásra, míg 9 perc 51 másodpercet Facebookoznak, 9 perc 16 másodpercig híreket olvasnak és 2 perc 34 másodpercig használják a Twittert. Nemcsak a telefonálást, de már az SMS-t is beérte a mobilnet: az adatcsomaggal rendelkező mobinauták közül ma már többen kapcsolódnak telefonjukkal az internetre napi rendszerességgel, mint ahányan szöveges üzenetet küldenek.  

A legnépszerűbb alkalmazások

Élen a játékok, a mobinauták 72 százaléka telepített már ilyen applikációt a telefonjára. Ezeket követik 64 százalékkal a navigációs, 63 százalékkal a kapcsolattartást, valamint 59 százalékkal a zenehallgatást szolgáló alkalmazások. Ez utóbbi terület nemcsak az applikációk tekintetében határozza meg az okostelefon-használatot. A zenehallgatás az egyik legnépszerűbb okostelefonos funkció: a mobinauták 61 százaléka legalább hetente, a mobilinternet-előfizetők 27 százaléka pedig naponta hallgat zenét a telefonján. Az adatcsomaggal rendelkező és rendszeresen tömegközlekedő okostelefonosok 75 százaléka használja készülékét ilyen célra utazás közben, és a mobilinternet-előfizető, rendszeresen sportoló mobinauták 42 százaléka edzés közben is telefonján hallgat zenét.     

Emailezés mobilról

A mobilinternet-előfizetők 68 százaléka tömegközlekedés, 66 százalékuk várakozás, 49 százalékuk otthoni internetezés, 50 százalékuk sörözőbe, étterembe, szórakozóhelyre járás, közben is használja a kapcsolattartásnak ezt a formáját. Munkahelyükön munka- és magánügyben egyaránt küldenek emaileket készülékükről: értekezlet közben 71 százalékuk munkaügyben, a kávészünetekben pedig 75 százalékuk magánügyben levelezik telefonjáról.    

A közösségi média szintén egyre több élethelyzetben megjelenik az okostelefonok elterjedésének köszönhetően. Az adatcsomaggal rendelkező mobinauták 32 százaléka naponta telefonjáról követi a közösségi híreket, sokan közülük munkaidőben, megbeszélés valamint otthoni tévézés, beszélgetés közben is telefonjukon figyelik, hogy mi történik az oldalon. A Facebook áthatja a mobinauták mindennapjait.

A mobinauta társas lény

A kutatás során megkérdezett adatcsomaggal rendelkező okostelefon-használók 44 százaléka állította, hogy gyakrabban tart kapcsolatot ismerőseivel, mióta okostelefonja van. A legaktívabb okostelefonozók elsősorban kapcsolattartásra használják készüléküket: kétharmaduk legalább hetente beszél ismerőseivel kapcsolattartást segítő alkalmazásokon keresztül. Az adatcsomaggal rendelkező mobinuaták 38 százaléka naponta használ ilyen applikációkat, és 24 százalékuk kevésbé érzi magát magányosnak, mióta megvette készülékét. Az okostelefon tehát a társas kapcsolatok erősítésének új eszköze.  

 

A kutatás módszertana

 

Az Ipsos a kutatás során öt különböző típusú mérést alkalmazott. Az online kérdőívet 1012 fős, az okostelefon-használókra reprezentatív mintán (18-49) kérdezte le, majd ennek kiegészítése és kontrolljaként használt offline kérdőívet 1050 fős reprezentatív lakossági mintán (15+). A kérdőíves kérdezést online rekontakt kutatás követte, amely 500 válaszadó részvételével valósult meg. Ez után az Apadmi brit szoftverfejlesztő cég által tervezett Android, iOS, RIM és Windows operációs rendszereken működő műszeres monitoringot alkalmazott. A mérés keretében a kutatók 80 fő telefonján 4 héten  

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr25117910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása