Nem állítható, hogy európai cégek uralnák a világot, erősítette meg újfent a tényt a minap megjelent Millward Brown cég által a világ legértékesebb cégeit/márkáit soroló 100-as toplista, a BrandZ.
A 100-as listát a Google, Apple, IBM, Microsoft, McDonalds, Coca-Cola, Visa, at&t, Marlboro, amazon 10-es csapat vezeti, vagyis a jobbára technológiai cégek uralta élvonalba egyetlen egyetlen kontinentális cég sem tudott bekerülni.
Az élboly
Amennyiben jón nézem a listát, a legjobb európai a 19. helyezett SAP, majd a Vodafone, a Telekom és a BMW jön a sorban, igaz utóbbi – az előkelő európai 4. helyével - már csak a lista 32. pozíciójába fért be.
A top 25-ben egyébként 8, a top 100-ban pedig 18 technológiai cég szerepel – köztük a három vezető európai, a már említett SAP, Vodafone, Telekom trió is.
Csak az érdekesség kedvéért, az autógyártók között a Toyota az első, a 2. a BMW, míg a "mi autónk", a Mercedes a 3. A Merci a teljes lista 42. helyén áll, épp megelőzve a Subwayt. (De ha egy szendvics után visszakanyarodunk az autózáshoz, akkor a 100-as listán a 70. helytől lefelé megtalálható még a Honda, a Ford és a Nissan is.
Ami pedig a kontinensüket illeti - a teljesség igénye nélkül - az Ikea az 50., a 100-as listát pedig az Aldi zárja, picivel lemaradva a szárnyadásban toronymagasan piacvezető, 92. helyezett Red Bull mögött…