A pénztárnál: Kártyával, kápével, vagy utalvánnyal fizet? Kártyával... pillanat keresem... igen, tessék... Zöldgomb, pinkód, zöldgomb... Hűségkártyája van? Igen... keresem... hoppá, nincs nálam... Na akkor most nem kap "pöttyöket"... Ó de kár, megint kitettem úgy tűnik... Ismerős? Na erre jelenthet megoldást a MobilTárca.
Szerdán az OTP és a Telekom bejelentette, hogy élesben indult a MobilTárca szolgáltatás - értelemszerűen egyelőre a "T-Mobile" ügyfeleknek, már amennyiben van (lesz megfelelő) OTP kártyájuk. A hírek szerint hamarosan a Vodafone és majd a Telenor elindítja saját szolgáltatását.
Christopher Mattheisen Telekom vezérigazgató szerint a társaság Európában elsőként vezet be olyan mobiltárcát, amellyel nemcsak fizetni, hanem hűségpontokat gyűjteni, valamint rendezvényekre belépni is lehet. A szolgáltatásban a Telekom partnerei az OTP Bank, a MasterCard, a SuperShop és az InterTicket.
Valahogy így (lopva: plasticmobile.com)
A MobilTárca egy olyan alkalmazás, amellyel virtuális formában egy helyen tárolhatók egyes bank- és hűségkártyák, továbbá koncert-, színház- és más belépőjegyek. Ehhez egyérintéses fizetésre alkalmas (NFC-képes) okostelefonra van szükség.
Telefonközpont vélemény:
A MobilTárca sikeréhez alapvetően több tényezőre van szükség, ezek közül a legfontosabb a biztonság, az NFC-s mobil és a széleskörű használhatóság. Az első kritérium egyértelmű. Miként a második is.
A harmadik feltétel pedig két részből áll:
1: minél több mobil és főként bank szálljon be (bizonyos szakértők szerint utóbbiból 5 elég is, szerintem nem)...
2: Minél több kártyakibocsátó is csatlakozzon. A cél nem lehet más, mint az, hogy végre ne kelljen a pénztárcámat telezsúfolni benzin- és hűségkártyákkal, pontgyűjtőekkel, belépőjegyekkel és egyebekkel. Ha ezek be tudnak épülni a mobiltárcába (vagy akár egy hasonló szolgáltatásba, legyen az Apple, Samsung, vagy bármilyen fejlesztés) akkor végre nem kell majd minden kártyát magunknál tartani: ki tudja mikor veszek majd napi utam során egy kávét, könyvet, téglát, cipőt, bútort, mozijegyet, vagy mikor tankolok, ugrok be a konditerembe, stb... Ma ugye egyre több cég bocsát ki ilyen kártyákat, s ha nem ragadunk le egyféle üzletnél, akkor még nálunk lehet a konkurens boltok kártyája is - s gondolom ezeket nem kevesen hurcoljuk magunkkal több, kevesebb lelkesedéssel.
Hab lenne a tortán, ha buszjegy, vonatjegy is idővel beköltözne egy ilyen "megoldásba", fizetek - egy mozdulat, nálam van a bérletem - normál rutin, hiszen a telefon nélkül ugye sehová nem megyünk :)
Vagyis tulajdonképpen nálam a fnem feltétlenül a fizetés az elsődlegese, hogy nagyon szeretném már használni a mobiltárcát - inkább a többi kártyát felejteném már el... Mellesleg, ha ez a szép új világ eljő, akkor a boltoknak sem feltétlenül kell majd a plasztiklapocskákkal vacakolni, nyomtatni, postázni, stb.. elég ha a mobiltárcában kattintunk egyet és kb már létre is jött a virtuális hűségkártya.
Magyarországon több mint 20 ezer elfogadóhely alkalmas az érintéses fizetésre, továbbá a Telekom arra számít, hogy 2015 végéig egymillió NFC-képes telefon lesz forgalomban.
Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a virtuális bankkártya megalkotása során rendkívüli figyelmet fordítottak a biztonságra. A fejlesztésnél az egyszerű és gyors használat mellett szempont volt a kártyaigénylési folyamat gyorsasága is, ezért az igénylés és a szerződéskötés teljes folyamata elektronikusan történik. Mint mondta az OTP 2009-ben vezette be az érintéses fizetésre alkalmas bankkártyákat, és jelenleg a banknak több mint 2 millió PayPass bankkártyája van forgalomban.
A fizetési folyamat technológiai háttere és a tranzakciók biztonsági védelme a MasterCard nemzetközi szabványain alapul. A hűségpont gyűjtés és beváltás a SuperShoppal együttműködésben valósul meg, míg a jegyvásárlás biztosításában a Jegy.hu oldalt üzemeltető InterTicket a Telekom partnere. Hűségpontot gyűjteni és beváltani közel 600 üzletben, automatában, valamint ugyanennyi taxiban lehet, és 23 budapesti rendezvényhelyszínen biztosított a MobilTárcában tárolt NFC jeggyel való belépés.
A Magyar Mobiltárca Szövetség koordinálásával 2013 nyarán indult el a MobilTárca szolgáltatás egy éven át tartó nyilvános tesztje 2 ezer fő részvételével. A projektben mindhárom mobilszolgáltató részt vett. A Vodafone-nál a szolgáltatás az idén decemberben egy belső teszttel indul, majd 2015 első negyedévében válik az ügyfelek számára is elérhetővé. A Telenor is azon dolgozik, hogy a lehető legrövidebb időn belül elindítsa a szolgáltatást. (Forrás. MTI)