Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Hírek a minuszos.hu oldalról

Nincs megjeleníthető elem

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) Facebook (28) facebook (3) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) Google (27) google (1) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) Google Account (1) google account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) ipad (2) iPad (7) iPhone (42) iphone (1) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) LG (9) lg (1) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) lte (7) LTE (11) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) SMS (12) sms (1) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) Tesco Mobile (14) tesco mobile (1) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) upc (1) UPC (27) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2014.11.26. 16:08 gyuriakien

MobilTárca - pénztárca helyett

Címkék: okostelefon mobiltárca portfolioblogger mobilfizetés T-Mobile OTP Telenor Vodafone

A pénztárnál: Kártyával, kápével, vagy utalvánnyal fizet? Kártyával... pillanat keresem... igen, tessék... Zöldgomb, pinkód, zöldgomb... Hűségkártyája van? Igen... keresem... hoppá, nincs nálam... Na akkor most nem kap "pöttyöket"... Ó de kár, megint kitettem úgy tűnik... Ismerős? Na erre jelenthet megoldást a MobilTárca.

Szerdán az OTP és a Telekom bejelentette, hogy élesben indult a MobilTárca szolgáltatás - értelemszerűen egyelőre a "T-Mobile" ügyfeleknek, már amennyiben van (lesz megfelelő) OTP kártyájuk. A hírek szerint hamarosan a Vodafone és majd a Telenor elindítja saját szolgáltatását. 

Christopher Mattheisen Telekom vezérigazgató szerint a társaság Európában elsőként vezet be olyan mobiltárcát, amellyel nemcsak fizetni, hanem hűségpontokat gyűjteni, valamint rendezvényekre belépni is lehet. A szolgáltatásban a Telekom partnerei az OTP Bank, a MasterCard, a SuperShop és az InterTicket.

mobw.png

Valahogy így (lopva: plasticmobile.com)

A MobilTárca egy olyan alkalmazás, amellyel virtuális formában egy helyen tárolhatók egyes bank- és hűségkártyák, továbbá koncert-, színház- és más belépőjegyek. Ehhez egyérintéses fizetésre alkalmas (NFC-képes) okostelefonra van szükség.

Telefonközpont vélemény:

A MobilTárca sikeréhez alapvetően több tényezőre van szükség, ezek közül a legfontosabb a biztonság,  az NFC-s mobil és a széleskörű használhatóság.  Az első kritérium egyértelmű. Miként a második is.

A harmadik feltétel pedig két részből áll:

1:  minél több mobil és főként bank szálljon be (bizonyos szakértők szerint utóbbiból 5 elég is, szerintem nem)...

2:  Minél több kártyakibocsátó is csatlakozzon. A cél nem lehet más, mint az, hogy végre ne kelljen a pénztárcámat telezsúfolni benzin- és hűségkártyákkal, pontgyűjtőekkel, belépőjegyekkel és egyebekkel. Ha ezek be tudnak épülni a mobiltárcába (vagy akár egy hasonló szolgáltatásba, legyen az Apple, Samsung, vagy bármilyen fejlesztés) akkor végre nem kell majd minden kártyát magunknál tartani: ki tudja mikor veszek majd napi utam során egy kávét, könyvet, téglát, cipőt, bútort, mozijegyet, vagy mikor tankolok, ugrok be a konditerembe,  stb... Ma ugye egyre több cég bocsát ki ilyen kártyákat, s ha nem ragadunk le egyféle üzletnél, akkor még nálunk lehet a konkurens boltok kártyája is - s gondolom ezeket nem kevesen hurcoljuk magunkkal több, kevesebb lelkesedéssel.

Hab lenne a tortán, ha buszjegy, vonatjegy is idővel beköltözne egy ilyen "megoldásba", fizetek - egy mozdulat, nálam van a bérletem - normál rutin, hiszen a telefon nélkül ugye sehová nem megyünk :)

Vagyis tulajdonképpen nálam a fnem feltétlenül a fizetés az elsődlegese, hogy nagyon szeretném már használni a mobiltárcát - inkább a többi kártyát felejteném már el... Mellesleg, ha ez a szép új világ eljő, akkor a boltoknak sem feltétlenül kell majd a plasztiklapocskákkal vacakolni, nyomtatni, postázni, stb.. elég ha a mobiltárcában kattintunk egyet és kb már létre is jött a virtuális hűségkártya. 

Magyarországon több mint 20 ezer elfogadóhely alkalmas az érintéses fizetésre, továbbá a Telekom arra számít, hogy 2015 végéig egymillió NFC-képes telefon lesz forgalomban.

Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a virtuális bankkártya megalkotása során rendkívüli figyelmet fordítottak a biztonságra. A fejlesztésnél az egyszerű és gyors használat mellett szempont volt a kártyaigénylési folyamat gyorsasága is, ezért az igénylés és a szerződéskötés teljes folyamata elektronikusan történik. Mint mondta az OTP 2009-ben vezette be az érintéses fizetésre alkalmas bankkártyákat, és jelenleg a banknak több mint 2 millió PayPass bankkártyája van forgalomban.

A fizetési folyamat technológiai háttere és a tranzakciók biztonsági védelme a MasterCard nemzetközi szabványain alapul. A hűségpont gyűjtés és beváltás a SuperShoppal együttműködésben valósul meg, míg a jegyvásárlás biztosításában a Jegy.hu oldalt üzemeltető InterTicket a Telekom partnere. Hűségpontot gyűjteni és beváltani közel 600 üzletben, automatában, valamint ugyanennyi taxiban lehet, és 23 budapesti rendezvényhelyszínen biztosított a MobilTárcában tárolt NFC jeggyel való belépés.

A Magyar Mobiltárca Szövetség koordinálásával 2013 nyarán indult el a MobilTárca szolgáltatás egy éven át tartó nyilvános tesztje 2 ezer fő részvételével. A projektben mindhárom mobilszolgáltató részt vett. A Vodafone-nál a szolgáltatás az idén decemberben egy belső teszttel indul, majd 2015 első negyedévében válik az ügyfelek számára is elérhetővé. A Telenor is azon dolgozik, hogy a lehető legrövidebb időn belül elindítsa a szolgáltatást. (Forrás. MTI)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr76934555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása