Hagyományos TV helyett streaming, intelligens gépek és polgárok - városok - és gondolatátvitel. A távolinak tűnő, de közeli jövőbe repít az Ericsson ConsumerLab friss kutatása, amely szerint az elkövetkező évek legfontosabb trendjei:
1. A jövő a streamingé. A médiafelhasználói szokások nemzetközi szinten egyre inkább egységesülnek. A nézők az egyszerűen használható on-demand szolgáltatásokat részesítik előnyben, ahol a videó tartalmak különféle platformokon hozzáférhetők. 2015 történelmi év lesz, mivel előreláthatóan ez lesz az első olyan év, amikor többen néznek majd heti rendszerességgel streamelt videót, mint hagyományos sugárzású televíziós adást.
A hazai felmérések szerint nálunk még "a leülök a tévé elé és nézem, ami megy" modell az uralkodó, de azért egyre több jel utal a hazai szokások változására is.
2. Intelligens otthonok. A fogyasztók élénken érdeklődnek a szenzoros háztartási berendezések iránt, amelyek figyelemmel kísérik a víz- és áramfogyasztást vagy éppen a családtagok érkezését és távozását.
Mondjuk a családtagok érkezése, távozása figyelésére a szomszéd néninél jobb "eszközt" nem tudok elképzelni..., emlékszem amikor éjjel háromkor, néhány perccel a hazaérkezésem után hívott fel, ugye nem zavarom felkiállítással... Mondhatni, remekül targetálva az időzítést.
3. Gondolatátvitel. Folyamatosan jelennek meg a kommunikáció új formái, amelyek új utakat nyitnak az ismerősökkel és családtagokkal való kapcsolattartásban. Számos okostelefon-tulajdonos vágyik olyan hordható eszközre, amely lehetővé teszi a gondolatok révén történő kommunikációt – és sokan úgy vélik, hogy 2020-ra ez már bevett módja lesz a kommunikációnak.
Na erre erre speciel még nem gondoltam... általában beérem átvitel nélkül is a gondolatokkal.
4. „Intelligens” polgárok. Az intelligens városok elképzelése nagyon érdekes – csakhogy ez az intelligencia jelentős részben csupán a mellékhatása az emberek mindennapi viselkedésében bekövetkező változásoknak. Ahogyan az Internet révén egyre tájékozottabbá válunk, egyre hatékonyabb döntéseket hozunk.A fogyasztók szerint 2020-ra mindennapossá válik a forgalomsűrűségi térképek és az energiafogyasztás-összehasonlító és valós idejű vízminőségmérő alkalmazások használata is.
5. Megosztáson alapuló gazdaság. Ahogyan az Internet segítségével az információk megosztása minden korábbinál egyszerűbbé és hatékonyabbá válik, egyre közelebb kerülnek a megosztáson alapuló gazdaságban rejlő hatalmas lehetőségek. Az összes okostelefon-tulajdonos fele nyitott rá, hogy kiadja üresen álló szobáját, kölcsönadja használaton kívüli háztartási berendezéseit, szórakoztató vagy sporteszközeit, hiszen az eszközök megosztása kényelmes és pénztakarékos megoldást jelent.
Így igaz, Airbnb a legnagyobb királyság...
6. Digitális pénztárca. Az okostelefon-tulajdonosok 48%-a szívesen használná a telefonját fizetésre különféle termékek és szolgáltatások vásárlásakor. Ezen felhasználók 80%-a pedig úgy gondolja, hogy 2020-ra összes vásárlásukat okostelefonon fogják fizetni.
Ez speciel már nálunk is valóság, egyelőre igazából csak a Telekomnál működik, de 2015-ben jó eséllyel a legtöbb NFC-képes okostelefonnal rendelkező felhsználó számára akár a mindennapok valósága is lehet a mobilfizetés.
7. Személyes adatok. Bár nincs semmi gond az információk cseréjével, ahol ennek gyakorlati haszna van, az okostelefon-tulajdonosok egyre kevésbé szeretnék, ha nyilvánossá válna, hogy éppen merre járnak, és mivel foglalkoznak. Az okostelefon-tulajdonosok 47%-a szeretné, ha elektronikusan fizethetne anélkül, hogy a rendszer automatikusan továbbítaná a személyes információikat. Az okostelefon-tulajdonosok 56%-a szeretné, ha az Interneten folyó teljes kommunikáció titkosítva zajlana.
Szép lenne...
8. Hosszabb élet. Az okostelefon-tulajdonosok úgy látják, hogy a különféle felhő-alapú szolgáltatások egészségesebb és hosszabb életet biztosíthatnak. A válaszadók szerint a futáshoz használt különféle alkalmazások, pulzuszámlálók és az ételeinket ellenőrző intelligens tányérok alkalmazásonként akár két évvel is meghosszabbíthatják az emberi életet.
Pláne szép lenne...
9. Háztartási robotok. A fogyasztók jelentős részének tetszik mindennapi háztartási munkákat segítő háztartási robotok elképzelése. 64%-uk gondolja úgy, hogy 2020-ra a háztartási robotok jelenléte teljesen általánossá válik.
Háztartási robot jeligére kérem kerüljük a nem pc kommenteket!
10. A gyerekek növekvő szerepe. A gyerekek továbbra is nagy szerepet játszanak majd az egyszerűen használható Internettel kapcsolatos igények növekedésében, ahol a fizikai világ elektronikusan összekapcsolt, éppen úgy, mint a készülékeik képernyője. Az okostelefon-tulajdonosok 46%-a szerint a gyerekek azt várják, hogy mire felnőnek, minden tárgy csatlakoztatva lesz..
A „10 legújabb fogyasztói trend 2015-ben és a közeljövőben“ címet viselő jelentésben szereplő meglátások az Ericsson ConsumerLab nemzetközi kutatási programjának eredményein alapulnak. A kutatások idén elsősorban a Johannesburgban, Londonban, Mexico City-ben, New Yorkban, Moszkvában, San Francisco-ban, Sâo Paulo-ban, Sanghajban, Sydney-ben és Tokióban élő 15-69 éves okostelefon-tulajdonosokra irányultak – a reprezentatív statisztikai minta 85 millió gyakori internet-felhasználó véleményét tükrözi.