Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) Facebook (28) facebook (3) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) Google (27) google (1) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) Google Account (1) google account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) iPad (7) ipad (2) iphone (1) iPhone (42) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) lg (1) LG (9) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) LTE (11) lte (7) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) SMS (12) sms (1) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) tesco mobile (1) Tesco Mobile (14) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) upc (1) UPC (27) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2012.01.16. 15:48 gyuriakien

Vegyes mozgások 2011-ben a magyar mobilpiacon

Címkék: mobil T-Mobile Telenor Vodafone NMHH

2011-ben a magyar mobiltelefon piacon csökkent a teljes ügyfélszám, ugyanakkor viszont emelkedett az előfizetésüket, vagy pre-paid kártyájukat aktívan használók száma, derül ki a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság legfrissebb gyorsjelentéséből. A számokból az is kitűnik, egyre többen rendelkezünk havi előfizetéssel, miközben csökken a feltöltő kártyák száma.

A jelentés szerint a 2010 végi 12,012 millióról 2011 végére 11,690 millióra csökkent a teljes ügyfélszám  - 100 főből azért 117,3 így is ügyfél volt -, ugyanakkor az előfizetéssel rendelkezők, illetve az utolsó 3 hónapban forgalmat generáló ügyfelek* száma 11,049 millióról közel 11,1 millióra emelkedett az elmúlt évben.

Éves összevetésben a teljes ügyfélszám alapján a T-Mobile jelentősen, 43,36 százalékról 45,04 százalékra növelte pici részesedését, a Vodafone nagyjából „helyben maradt”, hiszen piaci része 22,38 százalékról 22,62 százalékra emelkedett, míg a Telenor részesedése 34,26 százalékról 31,97 százalékra csökkent.

Némileg mást mutat a kép, ha a forgalmazásban résztvevő ügyfeleket nézzük. Itt a T-Mobile a piaci részét 44,82 százalékról 45,4-re növelte, a Vodafone részesedése ugyanakkor minimális mértékben, de csökkent: 22,75 százalékról 22,62 százalékra. Zsugorodott a Telenor részesedése is, de lényegesen kisebb mértékben, mint az egész piacon, itt ugyanis a hányada 32,43 százalékról 31,98-ra csökkent.

Drámai átrendeződések tehát nem történtek 2011-ben a piacon, viszont folytatódott a pre-paid (előre fizetett) kártyát használó ügyfelek számának csökkenése. 2008 elején még 100 ügyfélből 62 használt ilyen kártyát, 2010 végén 53,8; 2001 végén pedig már csupán 49,6 -  azaz immár a többség havi előfizetéssel rendelkezik.

Mindez egyébként egy gyors fejszámolást követően azt jelenti, hogy 2011-ben mintegy 660 ezer pre-paid kártya „tűnt el” a teljes piacról, ugyanakkor viszont a három szolgáltató havi előfizetéssel rendelkező ügyfeleinek a száma bő 340 ezerrel közel 5,55 millióra nőtt.

A piac eltolódása a havi előfizetés felé nyilvánvalóan az előfizetéses ügyfeleknek kínált kedvezményes készülékvásárlási lehetőségeknek, illetve a jobb tarifáknak köszönhető. A piac bővülése minimális, ráadásul lassan új szolgáltató(k) is megjelent(nek); a meglévőknek tehát elemi érdekük, minél inkább magukhoz kötni a meglévő ügyfeleiket. Erre pedig egy két éves hűségnyilatkozat igen jó eszköz lehet.

 

* Forgalmazásban résztvevő ügyfelek: Tartalmazza a havi díjas (post-paid) kártyák számát, illetve az előre fizetett (pre-paid) kártyák közül azokat a SIM kártyákat, amelyek az elmúlt három hónapban hívást indítottak vagy fogadtak, vagy SMS-t indítottak. Forgalmazásnak minősül a külföldön indított vagy fogadott forgalom, valamint az adatforgalom (pl. WAP,MMS,GPRS...) is.

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr193555589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OFE-Ladomer 2012.01.17. 15:39:07

Vajon hova lettek a pre-paid kártyás ügyfelek? Ők, vagy többségük árukapcsolásként kapott kártyát amit leginkább soha nem vett használatba. Köztudomású, hogy a szolgáltatók sokszor élnek olyan ajánlattal, hogy olcsóbban juthat a fogyasztó valamilyen eszközhöz, telefonhoz vagy modemhez, vagy máshoz, ha hűségidőt vállal, vagy uj pre-paid kártyát vagy előfizetést vesz meg a termékhez. Én magam is két olyan kártyával rendelkezem, amit soha nem használtam és nem is fogok, mert így olcsóbban jutottam a kívánt termékhez.
Ez az üzleti fogás szerintem nem helyes a kártyák ugyan is egy szűkös erőforrást a telefonszámokat kötik le, amiket azután a lejárat után még meghatározott ideig ki sem lehet újra adni, így nemzetgazdasági, vagy azonosító gazdálkodási szinten nagyobb a kár mint a szolgáltató haszna. Akkor már inkább a hűségszerződés...