Ezzel a címmel írt blogbejegyzést Jason Spero, a Google mobil üzletágának vezetője. Mondandóját egy olyan kutatásra alapozta, ami hat fejlett országban (USA, Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, Spanyolország, Japánban) vizsgálta az okostelefon-felhasználási szokásokat.
Az adatok egyértelműen bizonyítják, hogy az emberek egyfolytában és mindenhol használják az okostelefonukat. A vendéglőkben például 60% feletti a használat. (Ezt a múltkor magam is tapasztaltam. Uzsonnaidőben sikerült betérni egy vendéglőbe, én voltam az egyetlen vendég. Amíg az étel készült, olvasgattam a mobilomon. Felnéztem, és azt láttam, hogy a két unatkozó pincér ugyanezt teszi.)
A kutatás egy újfajta vásárlási trendet vetít előre: eszerint a mobilon keressük meg a közeli boltokat, vagy éppen a bolt hirdetése csábít be bennünket. Ha már úgyis ott vagyunk, személyesen is betérhetünk az üzletbe, de ha úgy adódik, a mobilról magát a vásárlást és a fizetést is elintézhetjük.
Ne gondoljuk, hogy mindez csak fantazmagória: az adatok szerint az okostelefon-felhasználók 90%-a már ma is keresi a helyi információkat; és a 20%-uk már vásárolt ennek alapján. A felhasználók 30%-a ma is használja a mobilját az árak összehasonlítására, és majdnem ugyanennyien már döntöttek úgy ezen információk alapján, hogy más boltban vásárolnak… Mindezt úgy, hogy – amint a blogbejegyzés címe is mutatja -, hogy a kereskedők egyelőre alig fektetnek hangsúlyt erre a típusú értékesítésre.
A Google szakembere a 2012-es trendekre vonatkozó legfontosabb jóslatait pontokba is szedte:
- Több mint 1 milliárd ember számára a mobil lesz az internet-elérés elsődleges eszköze
- Lesz 10 olyan nap, amikor a keresések 50%-ánál több mobilról érkezik.
- Bebizonyosodik, hogy az emberek a mobiljuk javaslatára mennek be üzletekbe
- A „mobilról kezdeményezett vásárlás” jelentős kategóriává válik
- Bebizonyosodik, hogy az okostelefonok nagyon jelentősen befolyásolják a vásárlói viselkedést.
- A tabletek meghonosodnak, mint a 4. képernyő
- Az új ipari szabványok segítségével a mobilok használata egyszerűsödik
- Öt új, mobilra építő vállalkozás ér el az Angry Bird-éhez hasonló sikert.
- A mobil és tablet hirdetések megtérülése növekedni fog, mert egyedülállóan releváns módon kezeli a fogyasztó-eladó térbeli közelségét.
- A mobil és a közösségi hálózatok összekapcsolódása drámaian újfajta formákat nyújt a felhasználóknak
- A 2000 legnagyobb web-site 80%-a HTML5-öst is kínál
- Globálisan egymillió KKV épít magának mobil web-site-ot.
A tapasztalat az, hogy az ilyesféle trendek követésében Magyarország is legfeljebb 2-3 évvel jár a legfejlettebb országok mögött, így az első fecskék minden bizonnyal nálunk is megjelennek idén.