Pénteken délelőtt bemutatkozott a sajtónak a negyedik mobil, de a jelek szerint sok minden nem derült ki, illetve nem sok minden derült ki. Gyors lapszemlénk és a sajtóközlemény tanúsága szerint egyelőre még kevés dolgot lehet tudni az új szolgáltatóról.
A közlemény szerint az 500 millió forintos jegyzett tőkével létrehozott negyedik szolgáltató, az MPVI Mobil Zrt., tulajdonosa három nyereséges magyar vállalat - a Magyar Posta Zrt. (10%), a Magyar Villamos Művek Zrt. (45%) és az MFB Invest Zrt. (45%).
„Célunk, hogy a negyedik mobilszolgáltató versenyképes piaci szereplőként, hatékonyan és eredményesen működjön, valamint fokozza a versenyt a hazai mobilpiacon. Ezzel a lépéssel az elmúlt tíz év legjelentősebb mobilpiaci változása várható, amelynek nyertese az a sok millió, mobilt használó ügyfél, akik az erősödő verseny miatt magasabb szolgáltatási színvonalat és kedvezőbb felhasználási feltételeket várhatnak.” - mondta el Kalmár István, a Zrt. igazgatóságának elnöke.
A vállalat előtt intenzív fejlesztési időszak áll, hogy ez év végére Budapest belső kerületeiben már saját hálózatán kezdje meg a sugárzást. Az új mobilszolgáltató mind hang, mind adat alapú szolgáltatást is nyújt majd. A szolgáltató a beruházásokhoz szükséges pénzügyi forrásokat az iparágban megszokott módon - banki finanszírozásból valamint saját tőkéből - fedezi. A szervezet felépítéséhez jelentős számban keresnek tehetséges szakembereket a vállalati működés minden területére, ugyanakkor a terv egy egyszerű, átlátható és a versenytársakhoz képest kisebb, rugalmasabb cég létrehozása.
Új szereplőként egy érett és telített piacra lépünk be, ezért igazán innovatívnak kell lennünk annak érdekében, hogy ügyfeleket szerezzünk. Olyan új megoldásokat fejlesztünk, amelyeket jelenleg versenytársaink még nem kínálnak. Fejlesztéseinkben hazai szolgáltatóként messzemenően építünk a hazai mérnöki és üzleti tudásra.” – mondta Schmidt Pál, az MPVI Zrt. igazgatóságának tagja.
Mindez nem túl meglepő – illetve kíváncsivá tesz, vajon milyen olyan megoldások vannak, amelyeket a versenytársak még nem kínálnak.
Az új cég a szolgáltatást nem MPVI névvel fogja elindítani, de az új név még nem született meg, vagy egyelőre titok, mint ahogyan a tervezett fejlesztési lépések is. Ugyanakkor a sajtótájékoztatón arra a felvetésre, hogy a három jelenlegi mobilszolgáltató bíróságon támadta meg az MPVI Mobil frekvenciaengedélyét és a végrehajtás felfüggesztését kérte, Schmidt Pál, az igazgatóság tagja azt mondta: "ne szaladjunk előre az időben, várjuk meg, hogyan dönt bíróság".
A hírközlési hatóság szintén pénteki közlése szerint egyébként márciusban is folytatódott a lemorzsolódás a magyar mobilpiacon, a forgalmat generáló (előfizetéssel rendelkező, avagy a feltöltő kártyájával az elmúlt három hónapban hívást indító, vagy fogadó; netán sms-ező) ügyfeleké az előző hónaphoz képest 46 ezerrel 11,013 millióra csökkent. A forgalmat generáló ügyfelek alapján a Vodafone piaci részesedése az előző havi értékén, 22,55 százalékon maradt, a Telenoré 31,96 százalékról 31,87 százalékra csökkent, míg a T-Mobile-é 45,49 százalékról 45,58 százalékra emelkedett.
A teljes ügyfélszám, azaz a hívásfogadásra alkalmas kártyák alapján számolva a T-Mobile részesedése az előző havi 45,25 százalékról 45,32 százalékra nőtt, míg a Vodafone-é 22,88 százalékon maradt, a Telenoré 31,86 százalékról 31,81 százalékra csökkent.
Az NMHH gyorsjelentése szerint 2012 március végén a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma 11,643 millió volt, így 100 főre 116,8 SIM-kártya jutott. 2011 decemberében ez a mutató még 117,3 százalékon állt.
Ha folytatódik a tendencia, akkor az új szolgáltatónak egy telített, sőt zsugorodó - egyben a mai hírek szerint egy újabb adónemmel sújtott - piacra kell majd betörnie, ami azért kétségkívül meglehetős kihívásnak tűnik, különösen úgy, hogy a cég „felmenői” között sincs, akinek lenne ilyen rutinja.