Megállapodott a média- és hírközlési biztos, valamint a UPC és ennek értelmében a UPC a korábbinál pontosabb, teljes részletességű tájékoztatást nyújt előfizetőinek az általa (korábban) ajánlott szerződésmegújításról, és meghosszabbítja a határidőt annak elfogadására vagy visszautasítására. A szolgáltató a továbbiakban 30 napos határidőt biztosít előfizetőinek arra, hogy jelezhessék, ha nem kívánják elfogadni a feltételek módosítását.
A UPC az előfizetői szerződéseinek új formában történő megkötésére a közelmúltban levélben tett ajánlatot ügyfelei részére. A tájékoztató szerint az új szerződés tartalmilag változatlan feltételekkel, ráutaló magatartással jönne létre, azaz az értesítés kézhezvételét követően a számla kiegyenlítésével vagy akár a szolgáltatás igénybe vételével.
A média- és hírközlési biztos a hozzá érkezett panaszok alapján, a szerződésmegújítás körülményeinek jogszerűségét vizsgáló hírközlési hatósági eljárástól függetlenül egyeztetést kezdeményezett, mert úgy ítélte meg, hogy a nem megfelelő tájékoztatás miatt érdeksérelem érhette az előfizetőket.
A felek az egyeztetések után abban egyeztek meg, hogy a UPC létrehoz és január 31-ig működtet egy ingyenesen hívható zöld számot - 06-80-980-013 -, ahol minden betelefonálót adinformálnak minden érdeklődőt annak részleteiről, hogy mit jelent az új előfizetői szerződés.
A szolgáltató ugyaneddig ad lehetőséget arra, hogy az előfizetői eldöntsék, kell az új szerződés, vagy nem - még akkor is, ha a számlát "ráutaló magatartásként' időközben befizették.
Az új szerződésekre vonatkozó nyilatkozatokat telefonon külön menüpontban, illetve e-mailben is fogadja a szolgáltató az elofizetoijognyilatkozat@upc.hu címen, az előírt követelmények teljesítésének megkönnyítésére pedig formanyomtatványt készítenek.
A UPC kötelezettséget vállalt arra is, hogy ezentúl minden kétoldalú módosítás esetén a szokásosnál jóval hosszabb határidőt, legalább 30 napot biztosít előfizetőinek az esetleges egyet nem értésük kifejezésére. A UPC, valamint a média- és hírközlési biztos a megállapodás tartalmáról közös tájékoztatót tesz közzé honlapján és a szolgáltató ügyfélszolgálati irodáiban az előfizetők számára.
A média- és hírközlési biztos és a UPC közötti megállapodás nincs hatással a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által indított hatósági eljárásra. Az NMHH hatósági eljárás keretében továbbra is vizsgálja, hogy az ügyben történt-e jogsértés vagy nem.