Őrületes, döbbenetes... ezek a szavak jutnak az eszembe az Ericsson ConsumerLab legújabb jelentését olvasva. Szolgáltatók figyelem, kiderült, hogy az okostelefon felhasználók elsősorban jelentős adatkedvezményre vágynak a kombinált előfizetői csomagok keretében, de nagy az igény a korlátlan hang- és SMS szolgáltatásra is! Ki hitte volna?
A jelenlegi kombinált csomag felhasználók 20%-a azonban már többre vágyik ezeknél az az alapszolgáltatásoknál, és új funkciókat vár el: például a fix szélessávú adatkedvezményük összekapcsolását ezekkel a csomagokkal, valamint a csomag részeként exkluzív mozi és televíziós tartalmakhoz való ingyenes hozzáférést, fogalmaz az Ericsson közleménye
"A jelentés egyik legfontosabb következtetése az, hogy a jövőbeni kombinált előfizetői adatcsomag felhasználók jelentősen különbözni fognak a jelenlegiektől, és hogy ez új követelmények elé állítja majd a szolgáltatókat."
A tipikus (adat-hang-SMS) kombinált előfizetői adatcsomag felhasználói igény abban az értelemben is változik a jövőben, hogy egyre több lesz az adatra „éhező” okostelefon tulajdonos, vagyis a mainál nagyobb adatmennyiséget várnak el a csomagokban.
A fogyasztók nehezen követik a többfelhasználós és kombinált előfizetői csomagjaik fogyasztását, és valós idejű kontrollt és világosabb feltételrendszert szeretnének. Öt felhasználóból kettő elégedetlen amiatt, hogy a különböző felhasználók és eszközök között csak korlátozottan lehet a felhasználást ellenőrizni, nyomon követni és módosítani.
„Azt állapítottuk meg, hogy azoknak az okostelefon felhasználóknak, akik jelenleg kombinált adatcsomagot használnak, körülbelül az egynegyede ’nagyfelhasználó’, aki jelentős mennyiségű mobil adatot használ – mondta Jasmeet Singh Sethi, az Ericsson ConsumerLab főtanácsadója. – A jövőben ez az arány várhatóan nőni fog, akár az összes megosztott adatcsomag felhasználó 40%-áig.”
A felhasználóknak többféle elvárása is van a kombinált előfizetői adatcsomagjaikkal
szemben. A következőket szeretnék:
- A felmerülő költségek legyenek egyértelműek,
- Az ajánlat legyen egyszerű és átlátható, amely még promóciók esetén sem változik,
- Valós időben lehessen megismerni és szabályozni a fogyasztást,
- Növeljék a csomagok értékét azáltal, hogy kiterjesztik azt új típusú csatlakoztatott eszközökre, például egyéb hordozható eszközökre,
- Jobb applikációs lefedettséget (az intenzív felhasználók számára).
Ez utóbbi személy szerint nem értem - a megfejtéseket kommentben várjuk.
A fogyasztók bonyolultnak találják a kombinált előfizetői csomagjaikat, és nagyobb átláthatóságra vágynak: 46%-uk elégedetlen, amikor arról kérdezik, átlátja-e a különböző tarifacsomagok kínálatát, míg öt felhasználóból kettő elégedetlen a felhasználás nyomon követhetőségével, módosíthatóságával és ellenőrzésével.
A tipikus okostelefon-felhasználó háztartásában legalább hat digitális eszköz van: három internet felhasználó, két mobil internet előfizetés és egy további kapcsolódási lehetőség, például fix szélessáv. Ez jelenleg több számlát és több különféle egyidejű adatcsomag meglétét eredményezi egy háztartáson belül.
„Egyre többféle lehetőség kínálkozik, ami meglehetősen bonyolulttá teszi a több eszközös előfizetések kezelését – mondja Singh Sethi. – A fogyasztók úgy gondolják, hogy a többelőfizetéses kombinált adatcsomag ajánlatok jelenthetik a megoldást erre a digitális kapcsolódási feladványra.”