Az Index birtokába került dokumentum szerint a legjobb esetben a cég 2016-től lesz nyereséges, a legrosszabb forgatókönyv szerint viszont 2023-ig bukdácsolni fog. A koncepció szerint a postákon árulnák az okostelefonos csomagokat, a postahivatalok viszont nem biztos, hogy a legalkalmasabbak erre a célra.
Az Index birtokába került a Rewheel által készített egyik szakértői anyag, ez három különböző forgatókönyv alapján ismerteti az állami mobilszolgáltató pénzügyi tervét. Az optimista forgatókönyv szerint az új mobilszolgáltatónak 2018-ra 2,1 millió előfizető mellett 20 százalékos piaci részesedése lesz. Az előfizetők közül 1,3 millióan okostelefonnal rendelkeznek majd. Eszerint a cég 2016-ban lehet először nyereséges, a legnagyobb, 50 milliárd forintos veszteséget pedig 2014-ben könyvelheti el. Az úgynevezett alapforgatókönyv szerint 2018-ban lehet nullszaldós a cég, amikor 14 százalékos piaci részesedés mellett 1,8 millió előfizetője lesz. Ebben az esetben 2014 lehet a cég legnehezebb éve, amikor közel 60 milliárdos veszteséget könyvelhet el. A pesszimista forgatókönyv 2018-ban 10 százalékos részesedéssel, 1,2 millió előfizetővel számol. Eszerint a cég 2023-ig termel veszteséget, ami 2015-ben elérheti a 70 milliárd forintot is.
A teljes cikk elérhető itt.
Telefonközpont kommentár:
A magyar mobilpiacon utoljára 1999 végén indult el új szolgáltató. Ez volt a Vodafone.
- Jelenleg a három szolgáltató ügyfeleinek száma 11 millió 509 ezer, ezen belül a forgalmat generáló ügyfelek száma 11 millió. A Vodafone piaci része 22,73, illetve 22,7 százalékos.
- A mobilinternet-előfizetések száma az NMHH utolsó adatai szerint 2 millió 639 ezer, míg a teljes előfizetői táboron belül az aktív – a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő – ügyfeleké 2 millió 22 ezer. Ezen a piacon 2012 júliusában a forgalmazásban részt vevő aktív előfizetések alapján a Vodafone részesedése 22,50 százalékos, az összes előfizetőt tekintve pedig 24,80 százalékos volt.
Az alábbiakban pár közlemény részlete, abból az időből, amikor a Vodafone, a harmadik szolgáltató belépett a magyar piacra. 1998 december végén 1 millió ügyféle volt az akkori két szolgáltatónak, a Vodafone 1999 végén kezdte meg a szolgáltatást és 2000 végén az akkor már 3 szolgáltató összesen 3 millió ügyféllel rendelkezett. Vagyis a Vodafone egy meglehetősen gyorsan bővülő piacra lépett be - ugyanakkor neki 2 év kellett az 500 ezer és bő 2,5 év az 1 milliós ügyfélszám eléréséhez. Persze akkor még nem volt mobilnet, ma pedig van és a 4. szolgáltató talán pont arra hajt majd. (Szigorúan zárójelben, a Vodafone már akkor is a világ egyik, ha nem a legnagyobb szolgáltatója volt, az ahhoz mérhető háttérrel.)
A Vodafone 250 millió dollárt költ hálózatára
1999. november 22. - A Vodafone mintegy 250 millió dollárt költ hálózatának kiépítésére,
s ebbıl az összegbıl 150 millió dollárt az elsı évben használ fel.Verseny a mobilpiacon
1999. december 8. - A Vodafone piacra lépésével megkezdődött a minőségi és az
árverseny - közölte Katona Kálmán közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter.
Magyarországon a világon a leggyorsabban, kevesebb mint hat hónap alatt hozták létre
az új mobil vállalatot...a Vodafone véleménye szerint a jövıben nagyon gyorsan bővül a magyar mobilpiac: előrejelzése szerint a jövő év végére a jelenlegi 1,2 millió helyett már 1,8-2 millió előfizetője lesz a mobilcégeknek.Vodafone - három év alatt 300-400 millió dollár fejlesztésre
1999. december 14. - A Vodafone 2001-ig 300-400 millió dollárt költ fejlesztésre, ezen
belül teljes országos hálózatának kiépítésére - közölte Jeremy Forword, a társaság
vezérigazgatója.Vodafone - 3,5 év alatt 700 millió euró befektetés
2003. május 8. - A Vodafone az elmúlt 3,5 évben 700 millió eurót fektetett be Magyarországon, ügyfeleinek száma elérte az 1 milliót. A Vodafone Magyarországon mintegy ezer embert foglalkoztat. A Vodafone lefedettsége elérte a 97 százalékot
forrás: vodafone.hu