A magyarországi mobilpiacról viszonylag kevés konkrét és nyilvánosan elérhető adat jelenik meg, így mindig örömteli, amikor egy cég - nyilván saját jól felfogott érdekei miatt - egy viszonylag precíz és friss számot közöl. Most a Huawei lépett egyet elmondván, hogy a 2014 szeptemberében az okostelefonok magyarországi piacán 6 százalékos részesedéssel rendelkezett a GfK Piackutató Intézet szerint.
A közlemény szerint a Huawei Magyarországon - csakúgy, mint globálisan - a közép- és felsőkategóriás prémium termékekre összpontosított 2014-ben, és több 4G/LTE-képes készüléket mutatott be a hazai piacon....és Magyarországon december végétől kapható a társaság zászlóshajó termékének számító Ascend Mate7 Prémium verziója.
A vállalat stratégiájának fókuszában globálisan 2015-ben is a prémium kategóriás 4G/LTE képes készülékek fejlesztése és piaci bevezetése áll, továbbá egy új, innovatív Androidos okosóra bemutatását is tervezi a cég.
Mindemellett - nem igazán meglepő módon - a Huawei jövőre is arra törekszik, hogy globális piaci részesedését tovább növelje...
Ennél talán csak az lenne meglepőbb bejelentés, ha egy cég közölné, hogy a jövőben minden erejével piaci részének csökkentésén dolgozik. :)
...miután 2014 első kilenc hónapjában 96,26 millió készüléket adott el világszerte és ebből 51,07 millió volt az okostelefon.
A Huawei Technologies Hungary budapesti központtal 2005-től működik Magyarországon, Pécsett és Komáromban pedig egész Európát termékeikkel ellátó gyártási központot, illetve Biatorbágyon szintén európai hatáskörű logisztikai központot üzemeltetnek. A vállalat Magyarországon kétszáz alkalmazottat foglalkoztat közvetlenül és mintegy háromezer embernek biztosít munkát közvetve. Magyarországi értékesítési árbevétele 2013-ban 30 milliárd forint volt és az idén ennek 12-13 százalékos növekedésére számít.
Az IDC adatai szerint 2014-ben éves szinten összesen mintegy 1,3 milliárd darab okostelefon talál gazdára, és 2014 harmadik negyedévében a világpiacon 335 millió okostelefont értékesítettek a gyártók. Ebből a fentiek szerint a Huawei a fenti adatok szerint 51,07 milliót, ami mintegy 15,2%-os globális piaci részt jelent - jóval nagyobbat, mint a hazai 6%, ugyanakkor nem elég nagyot a dobogós helyezéshez.
A Huawei tehát az alábbi ábrán a zöld (others) csoportban foglal helyet, de nincs el/elmaradva a Xiomi, Lenovo, LG márkáktól.
A magyar piacon (bár ez most friss adat hiányában inkább csak egy erős blöff) egészen biztos, hogy a Samsung az első, miután a GfK felmérései szerint 2013-ban - vagy legalábbis a harmadik negyedévében, amire találtam adatot is - "minden második, hazánkban eladott okostelefon Samsung márkájú volt."
A Samsung piacvezetése aligha változott, a kérdés az, hogy ki a második, ha a Huawei a harmadik.
Esélyes lehetne erre az iPhone, de nem valószínű. Szintén sanszos a Sony, az LG, netán a HTC, de én valahogy még mindig a Nokiára tippelnék.
Más tipp?