Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Hírek a minuszos.hu oldalról

Nincs megjeleníthető elem

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) facebook (3) Facebook (28) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) Google (27) google (1) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) google account (1) Google Account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) iPad (7) ipad (2) iPhone (42) iphone (1) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) lg (1) LG (9) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) LTE (11) lte (7) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) sms (1) SMS (12) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) tesco mobile (1) Tesco Mobile (14) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) UPC (27) upc (1) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2012.02.10. 17:32 gyuriakien

Németország (is) felfüggesztette az ACTA szerződés aláírását

Címkék: acta

A Telefonközpont eddig nem írt a sokak szerint az internet szabadságát fenyegető, ACTA (Anti-Counterfeit Trade Agreement/Hamisítás Elleni Kereskedelmi Megállapodás) körüli vitáról, ám ma délután Németország és korábban Lettország is bejelentette, hogy egyelőre felfüggeszti az ACTA aláírását.

Az AFP hírügynökség jelentése szerint péntek délután a német külügyminiszter szóvivője közölte, hogy Németország felfüggesztette az ACTA aláírását, mondván, hogy több idő legyen a vitás kérdések tisztázására. A mai hírek szerint Lettország is fagyasztja az aláírást, ahogy ezt már korábban közölte Lengyelország, Szlovákia és Csehország is. A sok vitát kiváltó ACTA szerződést korábban valamennyi EU tagállam, valamint Ausztrális, Japán, Kanada, Új-Zélend Dél-Korea, Svájc, Szingapúr és az USA is ratifikálta, írja az AFP..

Az Index cikke szerint szombaton több magyarországi városban tüntetést tartanak az ACTA ellen, a szabad internetért.Ennyi erővel visszatérhetnénk a bakelitlemezhez - írja ugyanerről a témáról az Origo.

Az ACTA tüntetés kapcsán pénteken az MTI OS szolgáltatásán keresztül megszólalt a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) is. Közleménye szerint a HENT nem foglal állást az ACTA megállapodás január 26-án Tokióban aláírt végleges szövegének tartalma mellett vagy ellen, ez a Kormány, illetve az Országgyűlés hatásköre, viszont szeretné azon félreértéseket eloszlatni, amik az ACTÁ-val kapcsolatban napvilágot láttak.

A HENT szerint  az uniós és magyar jogszabályok változtatás nélkül megfelelnek a megállapodás kötelezően betartandó rendelkezéseinek, tehát semmilyen változást nem hozna a hazai szabályozásban az ACTA hatályba lépése, sőt, nem érintené az eljáró hatóságok gyakorlatát és a fellépés szigorúságát sem. Magyarországon tehát, amennyiben a megállapodás hatályba lép, továbbra is a hatályos szerzői jogi és iparjogvédelmi szabályozás marad az irányadó. A büntetőjogi jogszabályokat sem kell szigorítani az ACTA miatt, hiszen az ACTA kizárólag a szándékos és kereskedelmi mértékű szerzői jogi jogsértésekkel illetve védjegyhamisítással szembeni fellépés esetében írja elő a büntetőjogi eszközök alkalmazhatóságát, amelyeket a magyar Büntető Törvénykönyv jelenleg is büntethetőnek minősít. 

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr854090668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nazarin 2012.02.10. 21:37:57

Nem is lenne rossz visszatérni a bakelitlemezhez.

komplikato 2012.02.10. 21:47:17

"semmilyen változást nem hozna a hazai szabályozásban az ACTA hatályba lépése"

Az marha jó, akkor most is bármikor bármilyen adathordozómat, laptopomat, telefonomat, lejátszómat, akármit átnézhetnek önkéntesen? Akkor is ha nem szerzői jog az oka, csak arra fogják? Vagy a HENT embere el se olvasta azt a f*st és kamuból mondta?

zorg2 2012.02.10. 22:07:11

Ha "semmilyen változást nem hozna a hazai szabályozásban az ACTA hatályba lépése" akkor meg mégis minek aláírni?
A bakelites dolog nekem is bejönne:)

Asakura Hao 2012.02.10. 22:36:07

@Nazarin: már csak egy vinylman kéne a hatalmas fejlődéshez. :)

2002 2012.02.10. 23:37:25

Tipikus jogvédő fsság. Ahogyan azt is észrevettem, hogy MO-n az egész ACTA dolog a hivatalos médiában szinte tabu. Más országokban, például szlovákiában állandóan írnak róla a napilapok.

Persze, MO csak úgy viccből írta alá. naná

komplikato 2012.02.11. 00:06:23

A lényeg 5.20-nál kezdődik. Amikor már NEM a jogvédett anyagokra használják majd az ellenőrzést, hanem ellened.

ZBR 2012.02.11. 00:37:09

Alighadoktor Schmitt Pál is aláírja majd, hogy vigyázunk nagyon a jogvédett anyagokra?

Honnan van a rohadt kiadóknak ennyi pénze, hogy minden országot megkennek? Ennyi pénzt nyúltak le a művészektől? Kedvenc zenészeimtől? Akkor megérdemlik, hogy az internet segítségével tönkretegyük őket!

M&Ms (törölt) 2012.02.11. 00:45:03

Kedves ACTA kitaláló, dögölj meg ott ahol vagy.

Netuddki. 2012.02.11. 01:21:28

A magyar droidok persze aláírták. Mert nem hagyják, hogy bárki is dirigáljon mi? Vagy csak el sem olvasták miről szól.

Mellesleg a sok amerikai szennyet mikor akarják esetleg megkülönadóztani? Meg a sok 10 Ft értékű műanyagot tartalmazó, több ezer forintért gyerekjátékként árult biszbaszokat?

Mellesleg itt mindenki fizeti a nem kevés adót az üres adathordozók után. Úgyhogy innentől az államnak qrvára nincs beleszólása ki mit tölt le rájuk. A fizetős letöltőkben meg úgyis az illetékes elvtársak is érdekelve vannak, azért nem bsztatják őket. Vagyis most a fidesznek áll a zászló és a másik oldal érdekeltségeit számolják fel. Aztán újra kinyitnak, csak most már a fidesz kasszába folyik a lé.
Magyarország, XXI. század...

Netuddki. 2012.02.11. 01:26:17

@ZBR: Töméntelen pénz áramlik így az amcsikhoz. Ez egy külön iparág és bizony 90%-ban nincs arányban az elkért pénz azzal amit kapunk érte. Hülye az az ország amelyik nem vet ki erre jó kis vastag jövedéki adót. Az meg még hülyébb amelyik azért bsztatja az állampolgárait, hogy inkább fizessenek az USA-nak ahelyett, hogy itt költenék el azt a pénzt...

zsrebij 2012.02.11. 01:30:03

Ha az ACTA aláírását a cikkben megnevezett 5 EU-tagállam egyelőre felfüggeszti, azaz még nem írta alá az egyezményt, akkor nem lehet igaz, hogy az "...ACTA-szerődést korábban valamennyi EU-tagállam ... ratifikálta", mert a ratifikálás az aláírás után következik.

Tblog 2012.02.11. 03:33:39

A SOPA-PIPA dologgal kapcsolatban is mindig a Torrentről beszéltek, pedig az csak egy nagyon pici szelete volt a történetnek. Bekapcsolod a kamerádat, háttérben szól a rádió, feltöltöd a Youtubera a videót, máris bajba kerültél. Vagy beszélsz egy filmről úgy, hogy képeket vágsz be belőle. Vegy egy számítógépes játékról beszélsz, hogy miért jó, miért nem, feltöltöd a videót és máris jön a büntetőeljárás.
Van valaki utálja a weboldalad, rosszat akar neked, ezért bejelenti hogy lopott tartalom van a weboldaladon. Azonnal lekapcsolják a vizsgálat idejére. Magyarul elég egy rosszakaró és oda a weboldalad, a blogod, ami esetleg egyben a munkád is.
Még az is büntetőeljárást vonna maga után, hogy valaki kamera előtt elénekel egy olyan dalt, ami nem a saját szerzeménye. Karaoki, több év rács mögött.

Egy szóval a témát felesleges a Torrentezésre meg kalózkodásra kihegyezni, mert ez az egész törvénykezés rég túlmutat azon.

Szűcslaci 2012.02.11. 06:22:48

@MiszterTé: én meg úgy látom, hogy ez igenis a jogosulatlan fájlmegosztás ellen van. Persze, lehet másra is használni - de mit nem? Ha te mondjuk író lennél, melózol mint állat, megírod életed művét, bestseller, kiadóddal belefeccölsz öt zsák pénzt, eladnak egy darab könyvet, azt jenőbéla digitalizálja és felnyomja a netre és innentől Kezdve akit érdekel, az onnan leszedi.ugyanez zenével, filmmel, játékkal, pénzkereső alkalmazással. Ez így rendben van?

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2012.02.11. 07:05:22

@Szűcslaci: Az ellen van, egyértelmű. Az nem egyértelmű (illetve homályos), hogy mennyire használnák ki minden más, MiszterTé által is említett dolgok ellen. A törvény nagyon széles körben és széles értelmezési skálán lehet alkalmazható. Az ellenzők a túlvezérelt alkalmazása, a besúgó-korszakok idejét idéző megfigyelések, illetve a kormány-szintű cenzúra miatt ellenzik.

aritus 2012.02.11. 07:12:28

@Szűcslaci: abszolút rendben, mert így sokkal többen olvassák, sokkal ismertebb leszel, nagyobb hatással leszel a világra. És ez nem zárja ki, hogy aki akarja meg is vegye. Nyilvánvaló, hogy az internettel egy teljesen új világ lett, tecnikailag is, de szellemi, informális értelemben is. Ezt tiltással nem lehet megállítani. Persze basztatni lehet, rászállni emberekre, de megszüntetni nem. A szerzői jogvédelem egy viszonylag új dolog, talán ha 100 éve van, az emberek információ éhsége és és az a késztetése, hogy megosszák másokkal a szerintük fontos infokat, az egy idős az emberrel. Tehát nem a szerzői joghoz kell alakítani a világot, amin ráadásul nem is a szerzők, előadók gazdagodnak, hanem a kiadók, terjesztők. Egyszerűen el kell felejteni a szerzői jogvédelmet, mert az internettel ez betarthatatlanná, megvédhetetlenné vált. Tudod, új műsorhoz új férfi kell.

Jofiu 2012.02.11. 07:23:03

@Szűcslaci: Ez bizony többről szól. Erről is, de sokkal többről.

De ha már szellemi termék.
A valamit alkotok hordjátok elém a pénzt hozzáállást hanyagoljuk már légyszi. Millió egyéb ember állít elő szellemi terméket, akiknek meg kell védenük saját maguk a termékéet, ha változnak a körülmények alkalmazkodniuk kell hozzá.
Csak mert már nincs olyan aranyélet mint régen volt és ki kellene találniuk más megélhetést vagy legalább más üzleti modellt, azért ne mindenki mást basztassunk már kérlek.
Egyszerűen nem lehet már megvédeni az aranytojást tojó tyúkot, a körülmények változtak.
A szellemi termékek létrejöttét nem féltem, csak mert a nagyiparnak ahogy eddig volt befellegzik, zenében, filmben, irodalomban, művészetekben, tervezésben, szoftverírásban, tudományban mindíg is volt és mindíg is lesz új, hobbiként, mellékesen, szabadon, olcsón, esetleg drágán, ha megengedhetik maguknak. Manapság már nem engedhetik meg maguknak a drága és sorozattgyártott selejten megélést, ami az ipar nagy rákfenéje volt mindíg is (kötelező irodalom: Ford Fairlane kalandjai).
Hogy valaki nem ebből és, ne hagy isten nem ebből lesz pofátlanul gazdag, mellette mást is kell csinálnia, esetleg meg kell védenie magának a termékét, jajj, hogy meg ne szakadjon a szívem, még a végén hétköznapi ember lesz ő is.
A kívánatos elv, hogy valaki szellemi termékéből ne más csináljon hasznot, a szerzőt kisemmizve az már rég másodlagos, itt már az van, hogy kiválasztott szellemi terméket előállító csoport régi üzleti módszereit, az ipari termelését, amin meggazdagodtak, az ő anyagi érdekeiből erőszakkal ráerőltessünk mindenkire, fenntartsuk az ipart ahogy van. A régi kényelmes módszereiknek vége, másik után kellene nézniük, vagy más elfoglaltság után.
Vagy megszokni, hogy mint mindenkinek aki szellemi terméket állít elő gondoskodnia kell arról, hogy védhető módon állítsa elő. És a nélkül, hogy másnak ettől független területen is hátrányt okozna.

És különben is, ha meg akarunk védeni valakit akiken átlépett a világ kezdjük a cipészekkel!!
Védjük meg a becsületes cipészeket!

exseven2 2012.02.11. 09:12:36

@Szűcslaci: P. Coelho épp most saját maga promotálta a Pirate Bay-t, a saját blogján írta meg, hogy amióta elérhetőek a könyvei a torrenteken, azóta mérhetően megnőttek a eladásai. A legtöbb művész ugyanezt mondja, kivéve a zenészek 0,1%-át képező futtatott médiasztárokat, akik a bevétel 80%-át termelik. Az egész téma az ipari tömegszórakoztatás hasznának maximalizálásáról szól, a művészek és az értelmesebb közönség csak szív.

is 2012.02.11. 09:13:55

@Kompli: megnéztem. ami még fontosabb, hogy én _végig_olvastam az egész ACTA-t (52 oldal: www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCIQFjAA&url=http%3A%2F%2Fregister.consilium.europa.eu%2Fpdf%2Fhu%2F11%2Fst12%2Fst12196.hu11.pdf&ei=fCE2T6zECMKi-gbT1fjrAQ&usg=AFQjCNGIaB49ne6pWixWctg2SvQwlHZSMg&sig2=fwjsRJdQSJTuXTYczAVnVA ). a video természetesen csúsztat és konkrétan hazudik. kb. megállás nélkül.

nagyon jellemző, hogy kismillió cikk van az ACTA elleni felháborodásról, és szinte egyikben sincs link a szövegre magára. sima hangulatkeltés zajlik, mindenki csak az ilyen videokból tájékozódik.

@Dr. Jofiu, PhD, FYI, ASAP, Etc.: kapadszkodj meg, az ACTA pont ezt teszi, ugyanis 90%-ban a cipészekról szól, és csak 10%-ban az internetről. én egyébként kívánom, hogy legyen egyszer neked is valami szellemi ötleted vagy terméked, és lopják el mások. egyelőre ugyanis láthatóan nem is érted, hogy miről van szó, neked a szellemi alkotó az egy pénzharácsoló szivarozó kövér izzadó pasas.

is 2012.02.11. 09:21:41

@Sunsetjoy: "Az ellenzők a túlvezérelt alkalmazása, a besúgó-korszakok idejét idéző megfigyelések, illetve a kormány-szintű cenzúra miatt ellenzik. "

Itt van a kutya elásva, ugyanis ezek olyan félelmek, minthogy az atommaghasadás elve és gyakorlata használható energiatermelésre, gyógyításra(!), termelésre, közlekedésre, kutatásra; és használható atombombának. Az ACTA az atommaghasadás, és bele van írva, hogy az aláírók _a saját jogelveik tiszteletben tartása mellett_, _a tisztességes eljáráshoz való jog_ alkalmazása mellett ezt az _elvet_ átültetik a gyakorlatba. Az ACTA semmit nem mond erről a gyakorlatról, és ezt minden aláíró fél maga fogja eldönteni. Tessék a gyakorlatba átültetés ellen tiltakozni, ha az olyan lesz. Ez az _elv_ semmit nem korlátoz, és semmilyen olyan közvetlen implikációja nincs, amiket itt mindenki írogat.

is 2012.02.11. 09:23:32

@Dr. Jofiu, PhD, FYI, ASAP, Etc.: "A kívánatos elv, hogy valaki szellemi termékéből ne más csináljon hasznot, a szerzőt kisemmizve az már rég másodlagos, itt már az van, hogy kiválasztott szellemi terméket előállító csoport régi üzleti módszereit, az ipari termelését, amin meggazdagodtak, az ő anyagi érdekeiből erőszakkal ráerőltessünk mindenkire, fenntartsuk az ipart ahogy van."

Te nem olvastad el az ACTAt magát. Ahhoz képest egészen bátran nyilatkozol.

mirikrantz 2012.02.11. 09:31:49

a HENT hazudik. Ez egy óriási lehetőség a hatóságoknak hogy eztán nyíltan megfigyeljenek, lefoglaljanak, elítéljenek. Nincs kétségem afelől, hogy titkosszolgálati eszközökkel ha szükséges persze most is megteszik. De ne legyünk már birkák, ne adjunk nekik törvényt ehhez a kezükbe!!!

Két tojásos hottentotta 2012.02.11. 09:47:11

na akkor a linuxnak is annyi...

Két tojásos hottentotta 2012.02.11. 09:55:47

@is: azt gondolom hogy a nagy acta-olvasgatásban sikerült pont a lényeget átugornod, ugyanis kiderülhetett volna számodra hogy az új szabályozás csak egy eszköz, azért hogy a szerzői jog érvényesítésén és a hamisítás elleni küzdelmen keresztül egy újabb ürügy, lehetőség legyen a hatóságok kezében a állampolgárok feletti totális kontrollra, kísérteties a hasonlóság a szept. 11-után hozott, terrorizmus ellenes harcra való hivatkozással történő, az állampolgárok élete feletti ellenőrzés szigorítása és az acta között.

aritus 2012.02.11. 09:57:34

@is: hiába vagy felháborodva, a valóság azon, amit az ACTA képvisel túlhaladt, mégha el is fogadom az érvelésedet, hogy rosszra nem akarják felhasználni. (Bár, amit egy tv lehetővé tesz, azzal előbb utóbb élni fognak a hatalmon lévők). Szóval a szabályozásnak a valósághoz kell alkalmazkodnia, nem fordítva. Mert ha a szabályhoz akarják igazítani az internetet, azt vagy nem tudják megtenni, vagy csak totális kontrollal, szűréssel tudják elérni. Nem hiszem, hogy te ez utóbbit pártolod.

aritus 2012.02.11. 10:02:07

@Két tojásos hottentotta: a linuxnak azért nincs vége, mert Stallman szerencsére észnél volt és a GPL-t (General Public Licence) levédette, azaz a nyílt forráskód szabad használatát:)))

Két tojásos hottentotta 2012.02.11. 10:19:22

@aritus: 27-ik cikket javaslom alaposan átolvasni, értelmezni!

aritus 2012.02.11. 10:25:56

@is: a 10 parancsolatban nincs benne, hogy ne másolj. Ha nem lehet másolni, akkor a Bibliát se lehetett volna. A reformáció egyik nagy vívmánya az volt, hogy az addigi gyakorlattal ellentétben, hogy csak az Egyház (katolikus) engedélyével lehetett másolni, bárki másolhatta, fordíthatta a Bibliát. És meg tudta ezt akadályozni a katolikus egyház? Nem, na ugye. Ennél okosabb volt, és elfogadta az új helyzetet. Az ACTA, SOPA pont azt mutatja, hogy nem tudják, akarják elfogadni ezt az új világot, ami az internettel létrejött.

aritus 2012.02.11. 10:27:26

@Két tojásos hottentotta: oké, megteszem. De most ebédet kell főznöm.

MaCS_70 2012.02.11. 11:20:28

Halihó!

Valóban nem lenne rossz, ha mindenki úgy vitatkozna, hogy legalább tudja, hogy miről vitatkozik.

Az ACTA nekem se tetszik, mert gumiból van.
Ugyanakkor első olvasásra nem látok benne olyan rendelkezést, ami a csatlakozó államokat arra kötelezné, hogy korlátozzák a szabad felhasználás feltételeit -- ezzel szemben következetesen az illegális tevékenység szankcionálására kötelez. Ebbe pedig alapvetően nemigen lehet belekötni.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2012.02.11. 11:26:43

@aritus:

Így van, komoly gond, hogy a nagy kiadók a lobbierejükkel az internet vívmányai ellen ható jogalkotásra törekszenek.
De talán az is nonszensz, hogy a szellemi termékeket értéktelenítsük el -- márpedig az internet szabadságára való hivatkozás sokaknál (ezen a blogon is) éppen erre vezetne.

Amúgy pedig én az ACTÁ-ban se látok olyat, hogy "ne másolj". (Az USA belső jogáról most nincs szó.)

Üdv: MaCS

aaabbbccc 2012.02.11. 11:36:01

ha nem hoz semmi változást, akkor nem is kell aláírjuk, nem ?

xstranger 2012.02.11. 11:36:49

@aritus: "rosszra" akarjak hasznalni? Ha a torveny akarmilyen tag es a szellemetol idegen ertelmezese lehetoseget ad akkor az hasznalva is lesz. Csak erdemes megnezni milyen hajanal fogva szokta elohozakodni torvenyek hatokorevel. Pl a tracker oldalt uzemelteto angol sracot az USAnak a terroristak kiadasara szolgalo torvennyel adatjak ki. Az UKban nem bunos, USAban kaphat kb 20 evet. Ja es angol allampolgar.

xstranger 2012.02.11. 11:40:52

BTW a szellemi termekek hasznanak nagy resze nem az eloallitojae lesz hanem az IP tulajdonosae. A legtobben sima fizetest kapnak gyakorlatilag oraberben. Nem csak a zeneszekrol van szo hanem mernokokrol, kutatokrol is. Nem azert allitjak elo az IPt meg olyan eszbontoan megeri hanem mert ez a munkajuk/dolguk. Innetol az hogy a kalozkodas csokkenti a letrehozott IPt nevetseges.

Jofiu 2012.02.11. 12:27:55

@is: Már ne is haragudj te fellengzős kretén de húzz a picsába ezzel a bugyuta nagyképűsködően leszóló hangnemmel, mert különben mint látod visszakapod. Falnak futottál a nagy arcoddal agyatlankám, szellemi terméken élek kizárólag, azt adom el folyamatosan, már lopták is el, és mégis tököm tele van azzal a jelenséggel amit írtam, mert kiönti a gyereket a fürdővízzel együtt.

Az lehet, hogy nem olvastam el eredetiben az ACTA-t elejétől végig, te meg azt nem amiről konkrétan szó volt és amire büszkén válaszoltál!!:
"Ez bizony többről szól. Erről is, de sokkal többről.
De ha már szellemi termék."
Ééérted már zsenikém?! Tuti, hogy nem, mert láthatóan örülsz ha két dolgot sikerül egyszerre fejben tartanod. Fel lett hozva a szellemi termék, és abban mint érintett kifejtettem a véleményem, még ha nem is ez a teljes és fő téma (pedig közel sem többszörösen összetett mondatok voltak.... bontsd fel azt ami nehézséget okoz, ne add fel ha elsőre nem megy). Szóval szállj magadba, hogy ki nem ért lófaszt sem, lekezelően megpróbálja kitalálni kinek mi a felfogása miközben az előtte lévő szöveg is kihívásokat okoz, menj és oktatsd a busmanokat atomfizikára ha már mindenáron kibic okos akarsz lenni, vili?
És tanulj meg előbb szöveget szövegkörnyezetben értelmezni mielőtt nagy mellénnyel dicsekedsz hogy olvastál valamit. Biztos marha sokat ér a véleményed mindezek után.
Még a cipészes hasonlatot se voltál képes a helyén értelmezni....

Juliusxtreme 2012.02.11. 12:32:57

kíváncsi vagyok a véleményetekre a következővel kapcsolatban. vegyünk egy konkrét személyt: Joanne Kathleen Rowling. megírta a Harry Potter könyveket x év alatt, és ezáltal az egyik leggazdagabb ember lett az egyesült királyságban a könyvekért kapott kb.: 1 milliárd dollárral. ha nem vette volna meg mindenki a könyvet, hanem csak 20%, a maradék 80% meg leszedte volna torrentről, jogosan siránkozott volna az író, hogy nem egymilliárd dollárja van, hanem "csak" 200 millió?

hungi. (törölt) 2012.02.11. 13:13:31

@Juliusxtreme: Ez egy értelmetlen kérdés. Talán döntse el ő, hogy mikor elég neki a pénze, amiért megdolgozott. Biztos vagyok benne, hogy ő sem keveset adakozik, és valószínűleg nem azoknak adja, akik megengedhették maguknak, hogy megvegyék a HP könyveket...

Juliusxtreme 2012.02.11. 13:24:23

"amiért megdolgozott" szerinted tényleg megdolgozott érte?

MiKeyRuLeS 2012.02.11. 13:25:45

@Juliusxtreme: ez a szerzői lobbi óriási félrevezető kérdése is. Meg kellene érteni, hogy aki letölt egy könyvet, filmet, az nem okoz a könyv, film értékével megegyező kárt, mert közel sem biztos, hogy pénzt adna ki a megvásárlására.
Nálunk (eddig) saját célú használatra letölthetek ilyen jellegű tartalmat, de nagyon sok a kukában végzi pár perc beletekintés után. Ha 3 ezer forint lenne, eleve bele se néznék. De a feltevésed szerint én 3 ezer forint kárt okoztam a letöltéssel.

Juliusxtreme 2012.02.11. 13:31:58

@MiKeyRuLeS: félreértesz. én egyáltalán nem arról beszélek, hogy ki mekkora kárt okoz az írónak. szimplán arról,lenne-e bármilyen alapja a siránkozásnak amiatt, hogy 1 milliárd dollár helyett 200 milliót keresett.

komplikato 2012.02.11. 13:37:36

"Meg kellene érteni, hogy aki letölt egy könyvet, filmet, az nem okoz a könyv, film értékével megegyező kárt, ...."

De ha így is gondolják, hogy jön ki pár MP3 zene letöltésére több tíz millió dolláros bírság?
Amúgy a "Tekerd vissza haver" c. filmben van, amikor kiszáll a RIA a videotékába és közlik, hogy X milliárd dollárt kárt okoztak a filmiparnak. Szóval ha "csak" azt gondolnák amit írtál, még el is lehetne fogadni, de így???

komplikato 2012.02.11. 13:40:00

@is: Kedves IS, csak most, csak neked:

2. A felek gondoskodnak arról, hogy bíróságaiknak jogában álljon adott esetben a másik fél meghallgatása nélkül (inaudita altera parte) ideiglenes intézkedéseket elrendelni, különösen akkor, ha a késedelem valószínűsíthetően helyrehozhatatlan kárt okozna a jogosultnak, vagy ha bizonyíthatóan fennáll a bizonyítékok megsemmisítésének veszélye. A felek gondoskodnak arról, hogy bíróságaiknak a másik fél meghallgatása nélkül lefolytatott eljárásokban ideiglenes intézkedések elrendelésére irányuló kérelem esetén jogában álljon haladéktalanul eljárni és indokolatlan késedelem nélkül határozatot hozni.

3. A felek gondoskodnak arról, hogy legalább a szerzői vagy szerzői joghoz kapcsolódó jogok megsértése, illetve védjegyhamisítás esetén a polgári igazságszolgáltatási eljárásokban a bíróságaiknak jogában álljon a gyanús áruk, valamint a jogsértő tevékenység szempontjából fontos anyagok és kellékek, továbbá legalább a védjegyhamisítás esetén a jogsértés szempontjából fontos eredeti okirati bizonyítékok vagy azok másolatainak lefoglalása vagy egyéb módon történő zár alá vétele.

Ha szerinted ebben nincs semmi vitatható, akkor hagyjuk a fenébe.

aritus 2012.02.11. 14:13:21

@Kompli: pontosan, itt van a kutya elásva, azaz, a felhasználók vegzálása, megfélemlítése. És ha ez benne van a tv szövegébe, miért is ne élnének vele? Ugye azért itt olyan piaci szereplőkről van szó, amiknek a lobbi ereje óriási, mert bkit le tudnak fizetni. Azonkívül sok politikus is látja ebben a nagyszerű lehetőséget az állampolgárok vegzálására, megfélemlítésére, végső soron az internet cenzúrázására, totális kontrolljára. És lehet ennek ellenállni?:(((

aritus 2012.02.11. 14:15:54

@aritus: egy olyan országban, hogy elismert egyház légy, kegyet gyakorol az uralmon lévő politikai párt (by vallásügyi bizottság kdnp-s elnöke), miért is ne élnének vissza az ACTA-val?!

Tblog 2012.02.11. 16:37:12

@Szűcslaci: Sok esetben az ingyen reklámot is jelent. Van hogy illegálisan töltenek le dolgokat, aztán pedig megveszik eredetiben. Én megvettem 1 játékot, aztán letöltöttem a tört verzióját is, mert azt nem kell installálni. Az nem lopás. A tört verziók azért is léteznek, mert 1000 féle kód, regisztrálás szükséges egy eredeti játék feltelepítéséhez. 2 órába tellt, mire rájöttem, hogy az eredeti GTA4-el mit-hová kell Interneten regisztrálni, hogy egyáltalán elinduljon. Már tiszta ideg voltam.

Aki meg olyan hülye, hogy ír egy könyvet és nem teszi ki .99 centért letölthető formában az meg is érdemli. Ez még inkább érvényes a zenékre és a filmekre. Töltse fel Youtube-ra, rakjon elé reklámot, keressen úgy milliókat. (1000 letöltés, átlag 3 dollár.) Egy-egy videoklippet százmilliók néznek meg. Számolj utána. A lehetőség adott az ilyesmire, de ehelyett megpróbálnak olyan gumitörvényeket átnyomni a rendszeren, amivel ártatlan illetve jóhiszemű emberek is bajba kerülhetnek. Ahogy írtam, hamisan is vádolhatnak másokat.
süti beállítások módosítása