Ahogy a többi szolgáltató, a Blue Mobil is alapvetően úgy értékesíti telefonjait, hogy azok csak a saját SIM-kártyáival működjenek, kizárva azt, hogy a készüléket csak úgy egy másik szolgáltató kártyájával is lehessen használni. Az első igazán virtuális (azaz hálózat nélküli) hazai mobilcég telefonjai azonban a hálózatot biztosító szolgáltató, a T-Mobile sim-kártyáival is működnek, tudta meg a Telefonközpont.
A Lidl által létrehozott és február elejétől működő Blue Mobile eddigi eredményeiről csak annyit sikerült megtudnunk a cégtől, hogy az indulás beváltotta a reményeket, mind a kereskedelmi láncnál, mind a virtuális szolgáltatónak hálózatot biztosító T-Mobile-nál. Azt is megerősítették, van esély arra, hogy a jelenleg 3 darabos készülék paletta bővüljön és talán igazi okostelefon is kínálatba kerüljön.
SIM kártya és annak blokkolása - avagy a SIM-lock
A telefonok használhatóságának korlátozása, azaz a sim-lock léte nem öröm a fogyasztónak, de érthető szándék a telefont kedvezménnyel értékesítő szolgáltatók részéről, hogy azt akarják, aki tőlük vesz telefont, az náluk is használja, azaz a kedvezményes árért a forgalommal fizessen. (Legalább egy ideig.) Éppen ezért, gyakorlatilag szinte minden olyan telefon, amelyet egy mobil-szolgáltatótól veszünk akciós áron, „gyári extraként” tartalmazza ezt a beépített tiltást.
A Blue Mobile által értékesített telefonok azonban nem csupán a „saját” sim-kártyákkal, hanem a hálózatnak otthont nyújtó T-Mobile sim-jeivel is működnek.
Ez annyiból mindenképpen érdekes, hogy míg a Blue Mobile egységesen 33 Ft-os perc és SMS díjakkal "dolgozik" (hálózaton belül és azon kívül, illetve csúcsidőben és azon kívül is), addig a T-Mobile feltöltő kártyás szolgáltatása, a Dominó esetében egy csúcsidejű hívás akár 91 Ft-ba, egy a csúcsidőben elküldött SMS pedig akár 96 Ft-ba is kerülhet. Persze ennél sokkal jobb, akár bőven 33 Ft alatti dominós tarifák is vannak - de a jelentős árkülönbség miatt akár érdemes lehet a különböző csomagok és adott esetben szolgáltatók erényeit is vegyíteni.
A Blue egységesen 33 Ft-os díjai egyébként meglehetősen versenyképesek a Telenor és a Vodafone feltöltőkártyás (pre-paid) árszabásával is. Részben ezért, részben pedig mert azért, mert a feltöltőkártyák árazása meglehetősen széles skálán mozog - azoknak, akik ilyen kártyát használnak, időről időre érdemes megnézniük, mikor és mire használják telefonjukat és mindez mennyibe is kerül az általuk használt csomagban, vagy egy másikban.
Számhordozás
Mivel a Blue az első igazi virtuális szolgáltató, arra is rákérdeztünk, vajon a számhordozás hogyan működik. Az eredmény: úgy, mint máshol; van egy- és kétkapus megoldás is.
A kétkapus megoldás azt jelenti, hogy az ügyfél előbb a „régi” szolgáltatójánál közli, hogy el akarja hordozni a számát, kéri az átadó nyilatkozatot (ha nincs tartozása és nem vonatkozik rá hűségszerződés); ezután kitölti az új szolgáltató vonatkozó nyilatkozatát és az egyedi előfizetői szerződést, majd az egész paksamétát eljuttatja az új szolgáltatóhoz és viszi a számát.
Ha ez picit bonyolultnak tűnik, akkor érdemes – általánosságban is – az egykapus számhordozást választani. Ez úgy zajlik, hogy a fogyasztó az új szolgáltatónál indítja el a folyamatot, s innen mindent a szolgáltató végez helyette – persze ha nem derül ki, hogy tartozása van az ügyfélnek, vagy még nem járt le a hűségszerződése.
(Mellesleg sokszor nehezíti a számhordozást az is, hogy nem az akarja a számot hordozni, akinek a nevén van. S itt nem kell rosszra gondolni, elég arra, hogy mennyien vettünk már családtagjainknak valamilyen alkalomból telefont, s milyen sok esetben fordulhat elő családon belül, hogy más használja a telefont, mint akinek a nevére szól.)
Szóval a Blue esetében is megy az egykapus hordozás, de azt nem a boltokban, hanem a központi ügyfélszolgálaton kell elindítani.
Adott esetben van egy harmadik módszer is, a T-Mobile-tól ugyanis „márkaváltással” is át lehet igazolni a Blue-hoz és ez szintén egy formanyomtatvány és az előfizetői szerződés kitöltésével indítható el.