A Strategy Analytics legújabb adatai szerint 2012 első negyedévében a mobiltelefon gyártók 3 százalékkal több készüléket (összesen 368 millió darabot) adtak el, mint 2011 első negyedévében, ugyanakkor a Samsung történetében első ízben letaszította az élről a Nokiát.
A Samsung a negyedévben összesen 93,5 millió telefont adott el, míg egy évvel korábban „alig” 68,9 millió darabot. A Nokia eladása ugyanekkor 108,5 millió darabról 82,7 millióra csökkent.
Javított pozícióján az Apple is, 18,6 millió darab után 35,1 milliós értékesítéssel.
Az összes többi gyártó együttesen 156,7 millió telefont értékesített, közel 4 millióval kevesebbet, mint 2011 első negyedévében.
A teljes piacon így a Samsung részesedése 25% fölé emelkedett, miközben még csak most jön a Galaxy SIII, az új „zászlóshajó”. A Nokia 14 év után elvesztette az elsőségét (egy év alatt 30,4%-ról 22,5%-ra eső piaci részével).
A csak okostelefonokat gyártó Apple eladásait majdnem megduplázva immár a teljes - azaz az okos- és a nem okostelefonokat is tartalmazó – piacon is közel 10%-os piaci résszel bír. A Samsung értékesítésén belül 44,5 millió volt az okostelefon (egy évvel korábban 12,6 millió), a Nokiánál ez az adat 11,9 milliós volt.