Elég sötét képet festettek a média vezetői a piacról: csökkenni fog a "fogyasztók" száma, és a cégek bevétele is, a nagy kereskedelmi tévék pedig pénzt kérnének a műsorterjesztésért - írja a napi.online a siófoki Média Hungary konferenciáról.
A reklámokból nem lehet megélni, csak a fizetős televíziós tartalmak és az előfizetés biztosíthatja a televíziók fenntartását - jelentette ki Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója a konferencián.
Napjainkban a két országos kereskedelmi televízió díjat fizet az Antenna Hungária Zrt.-nek az analóg sugárzásért (és a földfelszíni digitális sugárzásért is, Telefonközpont megjegyzés), de a csatornák nem kapnak pénzt a kábelszolgáltatóktól, szemben a kisebb televíziókkal, amelyeknek ez komoly bevételi forrást jelent. Dirk feltehetően arra akart utalni, hogy ők is pénzt kérnének a tartalom "átadásáért".
A vezérigazgató azt is bejelentette, hogy várhatóan az ősszel elindul az RTL Klub 2-es csatornája, de részleteket nem árult el. Dirk Gerkens szólt arról is, hogy a verseny során a nagy "játékosok" több nézőt veszítenek, miközben a negyedik-ötödik helyezettek a nagyoktól vesznek el nézőket. A vezérigazgató azt is kívánatosnak tartja, hogy az analóg sugárzás lekapcsolása után korrekt verseny alakuljon ki a szereplők között. Azt ugyanis már most is sérelmesnek tartja a médiavezér, hogy az új szereplők az ő vállukon lépkednek előre.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy az analóg sugárzás lekapcsolására pontosan meddig kell várni, annak végleges menete továbbra sem ismert, egyelőre csak annyi ismert, hogy a kormányzat a 2014-es dátumot célozta meg.
Az Antenna Hungária gyakorlatilag már most kész az átállásra, hisz az digitális földi hálózat a lakosság 97-98 százalékát lefedi - mondta Jean Francois Fenech, az társaság vezérigazgatója. Jelenleg már 300 ezer háztartásban működik az ingyenesen fogható digitális földi sugárzás, s 20 százalékuk veszi igénybe a fizetős szolgáltatást.
Jean Francois Fenech szerint a földi sugárzású műsorterjesztésnek sokkal nagyobb a reklámereje minden egyéb technikához képest, hisz itt a lefedettség gyakorlatilag száz százalékos. Azt is igazolható, hogy a földi sugárzású adásokat átlagosan napi hat órában nézik, míg a kábeles, műholdas terjesztésűt 4,3 órában - hangsúlyozta a vezérigazgató, a tudósítás szerint.