A Tesco Mobile nem hárítja át ügyfeleire a távközlési adót, mondta Reszkető Péter cégvezető a Világgazdaságnak. A Lidl/Blue Mobile még nem döntött a kérdésről, ahogy a Magyar Telekom sem. A Telenor és Vodafone már bejelentette, valamilyen részben de a fogyasztókra hárítja az adót.
TESCO
A Tesco Mobile vezetője közölte a néhány hónappal ezelőtti indításakor is kiemelt fontosságú célként határozták meg a tarifák átláthatóságát, illetve a kedvező percdíjakat, és ehhez az új adó bevezetése ellenére is ragaszkodnak, ezért úgy döntöttek, hogy a korábbi ígéreteknek megfelelően októberig biztosan szinten tartják a kezdeti percdíjakat.
A cégvezető hozzátette, reményeik szerint ezt követően sem drágulnak majd a szolgáltatásaik, hosszú távon azonban nehéz garanciát vállalni egy ilyen gyorsan változó piacon. Az 50 százalékban a kiskereskedelmi lánc, 50 százalékban pedig a Vodafone tulajdonában álló társaság a vállalatvezetés elképzelései szerint az új adóteher költségeit más területről csoportosítja majd át, méghozzá úgy, hogy az eredeti profitcélokon nem kell emiatt módosítaniuk.Összességében tehát a Tesco Mobile akár előnyére is fordíthatja a távközlési adó bevezetését, hiszen az árak szinten tartása és az ebből fakadó árelőny a cégvezetés várakozásai szerint újabb lökést adhat az ügyfélszám emelkedésének.
A kezdeti eredményekről Reszkető Péter annyit mondott, hogy az első három hónapban több tízezres ügyfélkört építettek ki, amivel jelentősen túlszárnyalták az elvárásokat és a tulajdonosok által kitűzött célokat is.
LIDL
A Lidl/Blue Mobile illetékese a VG-nek azt mondta, a cég még nem döntött arról, hogy áthárítja-e a fogyasztókra a többletterhet, erről jelenleg is folynak a tárgyalások a vállalat számára az infrastruktúrát biztosító Magyar Telekommal.
A többiek
Alighanem a Lidl döntését is kicsit bonyolítja, hogy még nem lehet tudni, hogy az MTelekom mit kezd a telefonadóval - miközben a másik két nagy mobil, a Vodafone és a Telenor már jelezte, hogy árakat emel a többletteher miatt, s egyelőre nem pontosan látható mértékben, de részben mindenképpen a fogyasztókra terheli a az új adó miatti többlet terhet.
Az Országgyűlés tegnap egyébként a várt módon módosította a telefonadóról szóló néhány hetes törvényt. Az új verzió szerint az idei évben az SMS- és MMS küldést, valamint a hívásindítást megkezdett percenként 2 Ft-tal megterhelő adó alapján a szolgáltatóknak az egyéni ügyfeleik után legfeljebb havi 400 Ft, az üzleti ügyfelek után pedig legfeljebb havi 1400 Ft adót kell fizetniük.