Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Hírek a minuszos.hu oldalról

Nincs megjeleníthető elem

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) facebook (3) Facebook (28) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) Google (27) google (1) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) Google Account (1) google account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) ipad (2) iPad (7) iphone (1) iPhone (42) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) LG (9) lg (1) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) LTE (11) lte (7) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) SMS (12) sms (1) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) Tesco Mobile (14) tesco mobile (1) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) upc (1) UPC (27) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2012.07.13. 10:38 gyuriakien

Mobilinternet garantált sebesség nélkül - NMHH vs Telefonközpont (IT Business)

Címkék: mobilinternet ÁSZF NMHH Telefonközpont

Ahogy azt a napokban már jeleztem, van egy fajta véleményem a 0 Mbit/sec-es (avagy 0 Kbit/sec, vagyis  semekkora) garantált mobilinternetes adatátviteli sebességgel kapcsolatban, ami azért meglehetősen furcsa a 4G, LTE, Hipernet, "a mobilinternet mindet visz", de még a sima 3G korában is. A témáról egy rövid írást kért (igen/nem) vélemény rovatába az IT Business. A kék sarokban a rendeletet alkotó NMHH főigazgatója, piros sarokban a Telefonközpont blog.

A cikk, azaz a pro és kontra vélemények itt, vagy a képre kattintva érhetőek el.

itbusiness.png

Kicsit bővebben

Nyilván az lenne a legjobb, ha mindig pontosan tudnánk mit is veszünk és pontosan azt kapnánk, amit ígérnek - ráadásul úgy, hogy ez bármikor pontosan ellenőrizhető is legyen.

Adott esetben ha a szolgáltatók garantálnák is, amit kínálnak... és valóban azt garantálnák, nem a tizedét, huszadát, századát. Ha nem lenne eltérés a hirdetésekben szereplő "akár, elérhető" sávszélesség és a minimálisan garantált között (ami viszont feltétlenül elérhető).

Ez lenne az ideális - csakhogy a mobiltechnológia sajátosságai aligha teszik lehetővé, hogy valamire azt mondják: mindig, mindenhol, feltétlenül

A hatósági rendelet szerint a szolgáltatóknak már nem elég az esetek 80 százalékában garantálni a sávszélességet, hanem 100 százalékosan, és a teljes lefedettségen kell ezt tenniük. Ahogy immár példák is mutatják, a rendelet hatására szolgáltatók abba az irányba mozdulnak, hogy akkor nem garantálnak semmit - mivel ezt a legrosszabb körülmények között is tartani tudják. Önvédelem, viszont nagyon nem elegáns. 

Az eredmény tehát senkinek sem jó, ráadásul ez a helyzet tulajdonképpen egy a fogyasztók érdekében hozott rendelet módosítása miatt következett be. 


Részlet egy a napokban megjelent közleményből. A szolgáltató neve most mindegy is.

A ....tarifacsomagokkal elérhető elméleti maximális sebesség egy névleges érték, amely az adott területen a szolgáltatást biztosító hálózati technológia elérhetőségének, az azt támogató készülék meglétének, illetve a hálózat aktuális leterheltségének függvénye. A garantált sebességről, valamint a kínált sávszélességről az Általános Szerződési Feltételek ....számú mellékletének ... pontja rendelkezik. A minőségi mutató jogszabály szerinti meghatározása: A Szolgáltató által kínált sávszélesség, azaz internet-hozzáférési szolgáltatás nyújtása során az adott előfizetői hozzáférési ponton le- és feltöltési irányban elérhető, a szolgáltatáshoz rendelt adatátviteli sebesség felső elméleti határa, a lefedettségi terület bármely kültéri pontján, bármely időpontban 2G, 3G, HSPA technológia esetén: 0 Mbit/s. A Szolgáltató által garantált le- és feltöltési sebesség, azaz internet hozzáférési szolgáltatáshoz rendelt a Szolgáltató által az adott előfizetői hozzáférési ponton le- és feltöltési irányban a lefedettségi terület bármely kültéri pontján, bármely időpontban teljesíteni vállalt legkisebb adatátviteli sebesség 2G, 3G, HSPA technológia esetén: 0 Mbit/s.

A témáról korábban a HSWS-ben jelent meg a Júliustól nincs garancia a mobilnetre cikk:

Technológiai-jogi abszurdum

A hírközlési hatóság elnökének egyik tavaly év végi rendelete idén július 1-től megváltoztatja az úgynevezett garantált letöltési sebesség és garantált feltöltési sebesség definícióját és képzését. Ezek azok a célértékek, melyeket többek közt a reklámokban is fel kell tüntetniük a szolgáltatóknak annak érdekében, hogy az ügyfelek felé irányuló tájékoztatási kötelezettségeiknek eleget tegyenek, és jelezzék, hogy a reklámozott értékekhez képest esetenként jóval kisebb valós sebességet lehet elérni a mobil szélessávú technológiával. 

A módosítás előtt érvényben lévő szabályozás szerint az adott lefedettségi területen csak az esetek 80 százalékában voltak kötelesek a szolgáltatók garantálni a sávszélességet, többek közt a mobilhálózat sajátosságaiból és külső befolyásolhatósági tényezőiből eredően. Az új rendelet ez utóbbi faktorral nem számol, vagyis a mobilszolgáltatókra ugyanazok a kritériumok vonatkoznak, mint a vezetékes szolgáltatókra, azaz a teljes szolgáltatási területen az esetek száz százalékában meg kell felelniük az ÁSZF-ben meghatározott garantált értékeknek.

A hatóság válasza -NMHH: a minimális sávszélesség alacsony színvonalat takar – szerint minderre az alábbiak miatt volt szükség: 

Az NMHH új rendeletet hozott az internetezők hatékony védelmében, mely ez év július elsejétől lép hatályba. Erre azért volt szükség, mert egyes szolgáltatók esetében jelentős különbség mutatkozott a beígért, illetve garantált internet le- illetve feltöltési sebesség között, és ez a nagy eltérésalkalmas az ügyfelek megtévesztésére.A korábbi jogszabály alapján a hatóság nem tudott hatékonyan fellépni azokban az esetekben, ahol az előfizetők jogos panasszal fordultak hozzá. A panaszosok azt kifogásolták, hogy a szerződésben ígért internetes sávszélességet a szolgáltató nem teljesítette.

Az eddig érvényben lévő rendelet csupán azt mondta ki, hogy a szolgáltatónak csak az esetek, illetve szerződések nyolcvan százalékában kell megfelelnie a garantált sávszélességnek. Az egyéni panaszokra a szolgáltató mindig azt a választ adta, hogy vállalásai az összes előfizető 80 százalékánál teljesültek. A panaszok egyedi esetek csupán, tehát nem követett el jogsértést. A szolgáltató olyan szolgáltatásért követelt fizetséget, amelyet nem teljesített.Az NMHH csak akkor tudta volna bizonyítani a jogosan hozzáforduló reklamálók igazát, ha igazolni tudta volna, hogy az előfizetők

nyolcvan százalékánál felmerültek a minőségi kifogások.

Minderre tekintettel az NMHH módosította a szabályt az internetezők érdekeinek védelmében. Előírta, hogy az internetkapcsolat garantált fel- és letöltési sebességét külön-külön, minden egyes előfizetőnél teljesíteni kell, egyben arra ösztönözve a szolgáltatókat, hogy reklámjaikban és szerződéseikben reális minőségi mutatókat adjanak meg.A szolgáltatók tisztában vannak azzal, hogy milyen kapacitással képesek működtetni szolgáltatásukat. A cégek úgy építik ki és fejlesztik mobilhálózataikat, hogy a rendszer bírja az általuk meghatározott szintű terhelést.Amennyiben valamely szolgáltató még egy minimális le- illetve feltöltési sebességet sem mer vagy hajlandó vállalni, az egyértelműen jelzi a felhasználók számára, hogy jelenlegi szolgáltatójuk alacsony színvonalú szolgáltatást nyújt. Ebben az esetben más céggel köt majd szerződést.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr144643089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása