Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) facebook (3) Facebook (28) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) Google (27) google (1) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) Google Account (1) google account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) ipad (2) iPad (7) iphone (1) iPhone (42) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) LG (9) lg (1) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) lte (7) LTE (11) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) sms (1) SMS (12) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) tesco mobile (1) Tesco Mobile (14) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) UPC (27) upc (1) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2012.10.05. 11:25 gyuriakien

Könnyebb lett a számhordozás

Címkék: lexikon számhordozás NMHH

Az NMHH rendelete szerint októbertől a korábban előírt nyolc nap helyett két nap alatt lehet számhordozással telefonszolgáltatót váltani. A számhordozást immár minden esetben az új szolgáltatónál kezdeményezni és amennyiben a szolgáltatók késleltetik, vagy indokolatlanul elutasítják a számhordozást, az előfizetőt 5 ezer forint kötbér illeti meg. Valaki próbálta már az új szabályok alapján a számát elhordozni?

A számhordozás lényege, hogy korábbi telefonszámunk (vezetékes, vagy mobil) megtartásával válthatunk szolgáltatót. Erre 2004 óta van lehetőség.

Az új előírások szerint a számhordozási igény átvételétől számított 1 munkanapon belül érvénybe lép a megállapodás, és a számhordozást további 1 munkanapon belül végre kell hajtaniuk a szolgáltatóknak. Korábban a számhordozást az előfizetői igény átvételétől számított 8 munkanapon belül kellett teljesíteni.

A számhordozás elutasítása az NMHH tájékoztató anyaga szerint:

Eddig az átadó szolgáltató elutasíthatta a számhordozási igényt, ha az előfizetőnek számlatartozása volt, vagy a szerződésében vállalt hűségidő még nem telt le és emiatt kötbért kellett fizetnie. A szolgáltató a hordozást csak ezen tartozások kiegyenlítése után engedélyezte. Ez a szabály úgy változik, hogy csak a 30 napnál régebben lejárt számlatartozás esetén lehet a hordozást megtagadni, azaz a hűségidővel kapcsolatos kötelezettségek
teljesítése nem lehet a hordozás feltétele

Természetesen kivételt képeznek azok az esetek, amikor az előfizető egy későbbi időpontot kér az átírásra, de hosszabb az eljárás a számhordozás rendeletben felsorolt bonyolultabb eseteiben is.
 Az MTI tudósítása szerint bonyolult esetnek számít például az, amikor a többféle szolgáltatásból álló úgynevezett „multi-play” csomag átadásával együtt kell a számhordozást végrehajtani, vagy a belföldi kék és zöld számok, az emeltdíjas számok és a 10-nél több számot tartalmazó üzleti előfizetések hordozása. Ezekre az esetekre a rendelet előírja, hogy a szolgáltatóknak 5 munkanapon belül kell megállapodniuk a számhordozás időpontjáról.

Kötbér fizetés előfizető részére
A számhordozás késleltetése és indokolatlan elutasítása esetén az előfizetőt kötbér illeti meg. Az átvevő szolgáltató mulasztásonként és számhordozási megállapodásonként 5 000 forint kötbért fizet az előfizetőnek, ha

  • a munkanapon 16 óráig benyújtott számhordozási igényt az adott napon, illetve a 16 óra után benyújtott igényt a következő munkanapon nem továbbítja az átadó szolgáltatónak,
  •  a számhordozást legkésőbb a számhordozás napját megelőző nap 12 óráig nem jelenti be a számhordozási Központi Referencia Adatbázisba, amennyiben az átadó szolgáltató az igényt nem utasította el.

Az átadó szolgáltató mulasztásonként és számhordozási megállapodásonként 5 000 forint
kötbért fizet az előfizetőnek, ha

  • az igényt indoklás nélkül, az előfizető megfelelő azonosítása ellenére, nem 30 napnál régebbi számlatartozás vagy indokolatlan egyeztetés kérés miatt utasítja el,
  • a számhordozási igény elfogadását követően a számhordozást a Központi Referencia Adatbázisban utasítja el.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr884821402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

asdf 2012.10.05. 17:51:56

"Ez a szabály úgy változik, hogy csak a 30 napnál régebben lejárt számlatartozás esetén lehet a hordozást megtagadni, azaz a hűségidővel kapcsolatos kötelezettségek
teljesítése nem lehet a hordozás feltétele"

Ez jo nagy baromsag, lesznek majd itt meglepetesek, amikor a juzer hordozast ker en aszittem, hogy mar lejart a husegem jeligevel, aztan kap egy 50 ezres kotberszamlat az elozo szolgaltatojatol... A legkevesebb, hogy rogzitettrol kene visszahivni, hogy ezt most tenyleg komolyan akarja-e...

gaucho.magiar 2012.10.11. 23:14:51

nekem egy hete húzódik. eddig nem hallottam a kötbérről, de épp ma este van a harmadik "időablak", ami alatt úgy tűnik, megint nem valósul meg a hordozás.
a telenornál azt mondják, hogy a korábbi szolgáltatómnál (voda) van valami és fordítva. és ez így megy egy hete. a szegény ügyfélszolgálatosok meg persze nem tudnak mondani semmit, csak kezd elegem lenni.
le lehet mondani a hordozást? az a baj, hogy nem akarok a vodánál maradni és már a telenortól is elment a kedvem. mit csináljak? tesco? (na jó, ez csak vicc)

gyuriakien 2012.10.12. 11:21:26

@gaucho.magiar: Hogy melyik szolgáltató legyen végül, arra nem tudok jó tanácsot adni, annyi minden befolyásolja... Szerintem pont az ilyen ügyekre vonatkozik a kötbér, azaz ha nem sikerült tegnap este sem a hurcolás, akkor egyértelműen a hatósághoz kellene fordulni... az alábbi linken lévő elérhetőségek valamelyikén.
nmhh.hu/cikk/497/Ugyfelszolgalataink_elerhetosegei_es_nyitvatartasi_rendje

gaucho.magiar 2012.10.16. 09:27:48

bocs a kései válaszért, de : kösz!
végül megoldódott, csak jókora késéssel, most megy a kötbér meccs...

gyuriakien 2012.10.16. 11:12:02

@gaucho.magiar: Nagyon szívesen... örülök, hogy sikerült, s kérlek, ha lesz fejlemény a kötbér ügyben, majd jelezzed! Üdv!

Dobika 2013.03.07. 13:59:11

Számhordozást hogy lehet intézni?

gyuriakien 2013.03.07. 15:05:02

@Dobika: A szükséges papírokkal a szám tulajdonosának el kell mennie ahhoz a céghez, ahová hordozni akarja a számát. S ott kell mindent elintézni. Fontos, hogy egyedül a tulajdonos intézheti ezt (vagyis ha én vettem az előfizetést az anyukámnak, akkor én) és hogy ne legyen lejárt számlatartozás. Ha tart még a hűségidő, akkor komoly költségekkel jár a számhordozás, így ennek feltétlenül érdemes utána nézni. Az alábbi linken elérhető az a hatóság tájékoztató anyaga:
nmhh.hu/dokumentum/156107/0202805_fogyasztoi_tajekoztato_szamhordozas_02_vegleges.pdf

Dobika 2013.03.18. 16:54:43

Kedves gyuriakien!személyesen elmentem a szolgáltatohoz ahova hordozni akarom a számot de elhajtottak jó egy órás várakozás után közölték hogy ahoz a szolgáltatóhoz kell menni ahol voltam.Egyébként semmilyen tartozásom nincs.

gyuriakien 2013.03.18. 17:20:16

@Dobika: Kedves Dobika!

Nagyon sajnálom.... pedig egyértelműen oda kell menni, ahová hordozni akarja... "A számhordozást az előfizetőnek minden esetben az új (átvevő) szolgáltatónál kell
kezdeményeznie" - nmhh.hu/dokumentum/153703/szamhordozas_tajekoztato.pdf első oldal alsó széle, közepe...

Természetesen ezt a dokumentumot akár az ügyintéző orra alá is lehet dörgölni, illetve ha még mindig ehhez a szolgáltatóhoz akarja vinni a számát, akkor lehet h egyszerűbb elmenni egy másik ügyfélszolgálathoz, boltba, shopba... hátha ott az ügyfelek kiszolgálása a cél.

Egyébként nyugodtan írja meg ezen a felületen, hogy melyik szolgáltató, melyik boltjában voltak ilyen kedvesek, vagy mailben, némi személyes adatokkal és akkor továbbíthatjuk a levelét az érintett szolgáltatónak.

További megoldás, a hatóságoz fordulni az alábbi linken:

nmhh.hu/cikk/497/Ugyfelszolgalataink_elerhetosegei_es_nyitvatartasi_rendje

Remélem azért sikerül...