Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Hírek a minuszos.hu oldalról

Nincs megjeleníthető elem

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) Facebook (28) facebook (3) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) google (1) Google (27) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) google account (1) Google Account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) ipad (2) iPad (7) iPhone (42) iphone (1) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) lg (1) LG (9) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) LTE (11) lte (7) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) SMS (12) sms (1) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) tesco mobile (1) Tesco Mobile (14) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) UPC (27) upc (1) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2012.11.19. 21:15 gyuriakien

„Ráutaló magatartással” kíván szerződést módosítani a UPC - az NMHH vizsgálja

Címkék: ÁSZF UPC NMHH

Az NMHH mai közleménye szerint a UPC Magyarország Kft. (UPC) a közelmúltban levélben kereste meg előfizetőit, hogy meglévő szerződéseik helyébe újat ajánljon számukra. A cég a levélben a jelenlegi előfizetői szerződések közös megegyezéssel történő megszüntetését, és egy - állítása szerint azzal mindenben megegyező tartalmú - új szerződés „ráutaló magatartással” történő megkötését kezdeményezi.

A közlemény szerint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság felhívja a UPC előfizetőinek figyelmét, hogy a tájékoztató levelet figyelmesen olvassák el és amennyiben ragaszkodnak eddigi szerződéseikhez, azt haladéktalanul jelezzék a cég ügyfélszolgálati elérhetőségein.

Mi tagadás, a levélen tényleg nincs dátum és többszöri elolvasás után sem derül ki, mi a módosítás lényege, túl azon, hogy a "szerződéseink egységesítése mellett a jövőben hatékonyabban tarthassuk Önnel a kapcsolatot." Legalábbis nekem többszöri elolvasás után sem sikerült mást kiolvasnom a levélből. Amit egyébként én is a "hengeres irattartóba" helyeztem, miután megkaptam, s meglehetősen figyelmetlenül átfutottam. Most "kikukáztam", elolvastam. Nem értem.

 

upcma.png

A levél szerint a UPC megszűntnek tekinti a régi szerződést és elfogadottnak az újat, ha az előfizető „ráutaló magatartásával” továbbra is igénybe veszi a szolgáltatását vagy az értesítést követő számláját befizeti.

Az NMHH felhívja az előfizetők figyelmét, hogy a ráutaló magatartással létrejött szerződések kevesebb védelmet nyújtanak számukra, mint a jelenlegi írásban vagy szóban megkötött szerződéseik, mivel azok több szabály alól kivételt képeznek. A ráutaló magatartással létrejött szerződés későbbi módosításához például nem szükséges az előfizető beleegyezése. Az ilyen szerződés esetén a szolgáltató által kezdeményezett bármely szerződésmódosítás (például díjemelés) hatályosul az előfizető hallgatásával, és fennállhat a veszélye annak, hogy az előfizető számára kedvezőtlen módosítás lép életbe.

A UPC által küldött értesítés aggályos, mivel a szolgáltató a szerződés esetleges megváltoztatásáról hagyományos levélben tájékoztatta előfizetőit. A levélen nem szerepel dátum, nem állapítható meg belőle sem a régi szerződés megszűnésének, sem a ráutaló magatartással létrehozni kívánt új szerződés létrejöttének napja. Továbbá nem derül ki az sem, hogy amennyiben az előfizető nem kíván hozzájárulni a változtatáshoz, ezt a szolgáltató felé milyen határidővel jelezheti.

Az NMHH hivatalból vizsgálatot indított annak tisztázására, hogy a UPC a rá vonatkozó elektronikus hírközlési jogszabályokban foglaltaknak megfelelően járt-e el, nem sérültek-e az előfizetőket védő garanciális szabályok - fogalmaz a hatósági közlemény.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr924915498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

asdf 2012.11.19. 23:37:52

Es mindezt egy reklamlevel hatoldalan. Sima postai kuldemenykent.
süti beállítások módosítása