Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Hírek a minuszos.hu oldalról

Nincs megjeleníthető elem

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) Facebook (28) facebook (3) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) Google (27) google (1) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) Google Account (1) google account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) ipad (2) iPad (7) iPhone (42) iphone (1) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) LG (9) lg (1) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) lte (7) LTE (11) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) sms (1) SMS (12) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) Tesco Mobile (14) tesco mobile (1) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) UPC (27) upc (1) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2013.02.20. 17:39 gyuriakien

112 - sajátosan

Címkék: 112

Ha minden a tervek szerint alakul, akkor a teljes 112-es segélyhívó rendszert Magyarországon 2013. március 31-ig vezetik be. Eddig jó, ha a jobb későn, mint soha mondásból indulunk ki. 

A szerdai hír: Az Enterprise Group a projekt megvalósíthatósága érdekében visszalép a 112-es segélyhívószám tenderből és visszavonja döntőbizottsági keresetét - jelentette be Budapesten Orbán Előd, az Enterprise Group ügyvezető igazgatója.

Az MTI híre szerint: Az Enterprise Group a tenderen született döntést jogi, gazdasági és szakmai fenntartások miatt közbeszerzési döntőbizottság elé vitte felülvizsgálatra. A bizottság az indítványt megalapozottnak találta az eljárás lefolytatására, az Enterprise Group azonban arra a következtetésre jutott, hogy a döntőbizottság valószínűleg a tender megsemmisítése mellett fog dönteni.Mivel új tender kiírására és az 5,2 milliárd forintos uniós támogatás lehívására már nem lenne idő, ezért döntöttek a visszalépés mellett.

Avagy, ahogy a www.minuszos.hu írja:  

“Vannak olyan helyzetek, amikor mi is tehetünk annak érdekében, hogy tudatosítsuk: a társadalmi érdek fontosabb, mint a gazdasági érdek. Ezért döntöttünk a visszalépés mellett, amellyel lehetőséget teremtünk a beruházás Európai Uniós forrásból történő megvalósítására, egyben példát mutatunk a hazai informatikai piac és a gazdasági élet többi szereplője számára” – mondta Orbán Előd, az Enterprise Group ügyvezető igazgatója. 

a minuszos.hu oldal kommentárja, mely bizony alighanem jogos: 

Ez tragédia. A társadalom érdeke, nem az hogy a tenderektől visszalépjenek a társaságok -lásd még e-útdíj tender-. mert ez most már lassan gyakorlattá válik, s az lesz a gyakorlat. Aki meg nem lép vissza hasonló helyzetben, az lesz a nemzet árulója, külföldi -tudjukmilyen- érdekek aljas kiszolgálója. Értem én persze, hogy törleszkedni kell az államhoz, főként, ha még számítani szeretne egy cég valami zsíros megrendelésre, de ezt a dörgölődzést még közhírré tenni, példaként állítani mások elé több, mint bűn. Hiba, ami vissza fog ütni mindannyiunkra!


És újra MTI:

A Közbeszerzési Hatóság Közbeszerzési Döntőbizottság egy korábbi határozatából kiderül, hogy a kiíró decemberben hirdetett eredményt, a nyertes az M&S Informatikai Zrt. lett 648 millió forintos nettó ajánlati árral, a második az Enterprise Communication Magyarország Kft. 789 millió forintos nettó ajánlattal, a harmadik pedig a T-Systems Magyarország Zrt. 864,9 millióval.

HWSW:

A Belügyminisztérium tavaly ősszel írta ki a közbeszerzési eljárást a belügyi szervek részére szállítandó informatikai-távközlési rendszerre, mintegy 800 millió forint értékben. A tendergyőztes feladataként a teljes 112-es segélyhívó rendszer modernizálását, átalakítást irányozták elő, mellyel a rendszer minden pontján összekapcsolódhat a tavalyi második felében állami kézbe került, készenléti szervek által használt Tetra (EDR) rendszerhez.

A tender tavaly novemberben zárult, négy ajánlattevőtől érkezett rá pályázat, végül hivatalosan a legalacsonyabb megvalósítási értéket kínáló pályázó, a Huawei technológiájára építő M&S nyert. A Siemens rendszerével pályázó Enterprise Group, melyet sokáig a tender favoritjának tartottak, az eredményhirdetés után megtámadta az eljárást a Közbeszerzési Döntőbizottságnál. Ettől a jogorvoslati kérelemtől lépett vissza most a cég.

 

A pályázat kiírója, a Kormányzati Infomatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) honlapján ismertetik: az Európai Unió területén 1991 óta működik a 112 segélyhívószám, amely az Európa Tanács szándékai szerint az Unió polgárai számára minden tagállamban azonos elvek alapján biztosítja az egységes kapcsolat-felvételi lehetőségét a segítséget nyújtó készenléti szervekkel. Mára a 112-es  hívószám szinte egész Európában az Európa Bizottság direktíváinak megfelelően ingyenesen hívható vezetékes vagy mobil telefonról. Számos tagállammal szemben Magyarországon gyakorlatilag egy telefonos szolgáltatás áll a hívók rendelkezésére. A segélyhívásokat ma az Európai Unióban megszokottól eltérő módon kezelik a készenléti szervek, amennyiben a nemzeti hívószámokra érkező hívásokat a készenléti szervek tematikusan (104-et a Mentők, 105-t a Tűzoltók és a Katasztrófavédelem, 107-et a Rendőrség) fogadják, míg a 112-re érkező hívásokat a rendőrség fogadja a 107-es hívószámhoz hasonlóan. 

Magyarország az idén induló, ESR – 112 projekt keretében hozza be lemaradását, a teljes rendszert 2013. március 31-ig vezetik be.

Az ESR 112 projekt fejlesztése nyomán létrejövő új, teljes hang- és adatintegrációra alkalmas rendszernek köszönhetően a bonyolult, sok embert érintő válsághelyzetekben, katasztrófánál vagy súlyos balesetek alkalmával akár mindhárom készenléti szerv diszpécsere közvetlen konferenciakapcsolásban lesz képes összehangolni irányítói tevékenységét. Az események kezelésébe bevont erők mobil eszközeiken keresztül írásban küldenek státuszinformációt az adott feladatok lezárásáról is, s ezzel biztosíthatóvá válik, hogy az esemény minden mozzanata a bejelentéstől az esemény lezárásáig, utólag is nyomon követhető lesz.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr775094495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása