Amerikában a mobil megelőzte a tévét, a legfrissebb adatok szerint ugyanis már több időt töltenek a nézők a mobiljuk képernyője felé fordulva, mint amennyi időt tévéznek - derül ki Flurry legújabb kimutatásából.
A kép csak illusztráció - forrás
Az USA-ban a mobilozással töltött idő a 2012 első negyedévében mér egy óra 49 percről 2014 első negyedévére 2 óra és 42 percre, a harmadik negyedévben pedig már 2 óra és 57 percre nőtt, míg a tévézésre fordított idő maradt 168 perc, azaz napi 2 óra 48 perc. (Remélem nem rontottam el a perc/óra átváltást)
Történelmi pilanat, a Flurry grafikonján átvette a vezetés a mobil
Nálunk picit más a helyzet, az legalábbis biztos, hogy Magyarországon a tévé jobban teljesít, jól látható ugyanis hogy nálunk a tévézésre fordított idő jócskán veri amerikai értéket, ráadásul még nőni is tud. Ízlelgessük, a teljes népesség körében 266 perc, azaz 4 óra 26 perc naponta.
A Nielsen alábbi ábráján látható azonban, hogy a 4-17 évesek egy picit már kevsebbet tévéztek 2014 harmadik negyedévében, mint egy évvel korábban, bár azért 192 perc, 3 óra 12 perc sem mondható éppen kevésnek.
Nielsen közönségmérés adatok - 2013, 2014 Magyarország
Arra sajnos nem találtam adatot, hogy mi magyarok egy nap átlagosan mennyi ideig nézzük a mobil képernyőjét, de néhány ismerősömet látva (magamat nem szokta mobilozás közben nézni), nálunk is elég nagy lehet ez az érték...
Van valakinek ilyen száma, kimutatása?
... viszont épp szembejött az Ericsson legfrisebb mobilitási jelentése. Eszerint a mobil adatforgalomban a videós tartalmak már 45%-kal szerepelnek és ez a részesedés 2020-ra 55%-ra fog nőni, miközben maga az adatforgalom nyolc, kilencszeresére nő majd.Az Ericsson mobilitási jelentés alapján
A növekedés üteme régiónként eltérő lesz 2020-ig, de "mi" régiónkban várja az Ericsson az egyik legangyobb ütemű mobil adatforgalom növekedést.
EB = Exabájt = tíz a kilencediken Gigabájt
És mindezt miért?
Számos tényező mellett leginkább mert 10-szeres növekedés lesz a mobil videó (adat) forgalomban,.
Ahogy az Ericsson fogalmaz: A videó a mobil adatforgalom legnagyobb és leggyorsabban növekvő szelete. 2020-ig várhatóan minden évben megközelítőleg 45%-kal fog nőni... 2020-ra az előrejelzés szerint a világon mérhető teljes mobil adatforgalom körülbelül 55%-át fogja alkotni.... Ma még a legtöbb mobil hálózaton a YouTube uralja a videó forgalmat és sok esetben a teljes videóforgalom 40-60%-át adja önmagában.... Az egyre népszerűbb az online zenehallgatás területén is komoly - évi 35%-os - növekedést vár az Ericsson, ugyanakkor úgy számolnak, hogy a közösségi oldalak adatforgalma marad a mai 15%-os részesedésnél. (Persze az is jóval nagyobb adatforgalommal jár majd 2020-ban, mint ma.)