Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Hírek a minuszos.hu oldalról

Nincs megjeleníthető elem

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) Facebook (28) facebook (3) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) Google (27) google (1) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) Google Account (1) google account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) ipad (2) iPad (7) iPhone (42) iphone (1) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) LG (9) lg (1) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) lte (7) LTE (11) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) SMS (12) sms (1) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) tesco mobile (1) Tesco Mobile (14) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) upc (1) UPC (27) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2012.05.09. 19:28 gyuriakien

Hamit Altintop, Daniel Cousin, Roguy Méyé és a magyar telefonadó

Címkék: T-Mobile Telenor Vodafone Magyar Telekom ÁSZF telefonadó Altintop meye

Futballrajongóként örülnék, ha esetleg a gaboni Daniel Cousin (Glasgow Rangers), netán a szintén gaboni Roguy Méyé (Debrecen), de legfőképp ha a török Hamit Altintop (Real Madrid), a magyar válogatottat erősíthetné. Sokkal kevésbé örömteli azonban, hogy a török-gaboni-magyar vonal a távközlésben kezd érvényesülni, s ott is az adók területén. 

altintop.jpgmeye.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Altintop (még Bayern mezben... Talán azt mondja, nem kell annyit telefonálni....) és Méyé (még ZTE mezben)

A Deloitte 2011-es kutatása szerint a mobilhasználatot világviszonylatban átlagosan 17,87%-os adó terhelte tavaly (2007-ben 16.91%-os). Az „élen” Törökország járt 47,761%-os adóteherrel, majd Gabon következett 36%-kal, megelőzve Görögországot és Pakisztánt (31%), valamint Ugandát (30%).

Tavaly még Magyarország a középmezőnyben, vagy inkább az élmezőny végén foglalt helyet, az említetteken kívül megelőzött bennünket Horvátország, Tanzánia, Kongó, Dominika, Madagaszkár, Zambia, Kenya, Olaszország, Sierra Leone, Brazília, Svédország, Norvégia és Dánia is.

Na de ennek most vége! Az ÁFA 25%-ról 2%-ra emelésével és a mostani új adó bevezetésével mindenképpen jelentősen előre fogunk lépni – méghozzá a dobogóra. Mellesleg az adó bevezetésének indoklásában említett Máltán a mobil távközlésben a teljes adóterhelés 18%-os.

delloite.png

Forrás: Deloitte; TCMU - Total Cost of Mobile Usage

A becslések szerint a mostani új adó hatására a magyarországi távközlésben az adóteher mindenképpen 30 százalék fölé emelkedik, hiszen iparági becslések szerint a távközlési adó 10%-kos terhet jelent. Ha ez tényleg így van – és nagyságrendileg egészen biztosan így van -, akkor a magyarországi adóteher mindenképpen dobogós lesz…. igaz, Törökország mögött.

Az egész távközlési piac méretét 1000 milliárd forint körüli szokás becsülni, de ebben benne sok olyan elem van, amire a mostani adó (szerencsére) nem vonatkozik. Így a jövő évre várt 52 milliárd Ft (illetve Matolcsy mai mondása szerint az 50-60 milliárd Ft, erősen megközelítheti a 10%-ot – ha „csak” a vezetékes és mobil hangforgalmat, SMS-t, MMS-t nézzük.

Az összeg körüli bizonytalanság egyébként érthető is. A KSH adatai szerint 2011-ben mintegy 10 milliárd darab hívást indítottunk a mobil és vezetékes hálózatokból. A vezetékesből 1,6 milliárdot, a mobilból pedig közel 8,4 milliárd darabot. A hívások összes ideje a vezetékes hálózatban mintegy 5,4 milliárd, a mobil hálózatokban pedig 17,9 milliárd perc volt – azaz összesen az indított hívásaink hossza 2011-ben mintegy 23,3 milliárd perc volt.

Mivel a hívások hossza a legritkább esetben kerek perc, márpedig az adót a megkezdett percek alapján kell fizetni, az iparági becslések szerint ez akár 30 százalékos többletet is jelenthet – már amennyiben az adó hatására nem telefonálunk kevesebbet, nem tereljük forgalmunk legalább egy részét olyan ingyenes csatornákra, mint a Skype, Viber, WhatsApp és társaik. Szintén csökkenti az adó bevételt a 20 Ft-os kedvezmény, valamint a magánszemélyeknél bevezetésre kerülő havi 700 és 2500 Ft-os plafon is.

Az SMS forgalom nagyságrendileg évi 2 milliárd darabos, ami előfizetőnként mintegy 15-16 darabot jelent havonta, de erről igazán friss adat nem áll rendelkezésre. Az viszont világtendencia (a +2 Ft-os adó nélkül is), hogy az okostelefonok és az azokon futó szolgáltatások elterjedése drasztikusan visszaveti az SMS forgalmat.

Már idéztük a brit Ovum piacelemző cég felmérését, miszerint 2010-ben az IP alapú üzenetküldő szolgáltatások globálisan 8,7 milliárd, 2011-ben 13,9 milliárd dollárral csökkentették a mobilok árbevételét. Az Ovum szerint így a gyorsan növekvő IP-alapú üzenetküldés miatt a mobilok a bevételeik 9 százalékát vesztették el 2011-ben.

Persze nem a mobilokat féltjük, csak jelezzük, hogy az 50-60 milliárd forintos bevétel mindezek alapján meglehetősen kérdéses.

10 perc - 20 forint

A bizonytalanságot még egy picit növelheti, hogy az adó alapja a megkezdett hívás, ugyanakkor az első 10 percre járó havi 20 forintos kedvezménynél meg már úgy hangzik ez, hogy: magánszemély előfizető esetén egy hívószámról indított hívások időtartamából havonta 10 perc mentes az adó alól. Tehát nem 10 hívás, hanem 10 perc. Majd kiderül mi lesz végül a törvény szövegében, de ezt akár úgy is lehetne értelmezni, 20 db félperces hívásra, vagy akár 60 darab 10 másodpercesre is vonatkozik a kedvezmény.

Ugyanakkor örvendetes, hogy a frss hírek szerint a magyar labdarúgó válogatott nemzetközi szövetség (FIFA) rangsorában egy helyet javítva a 35.. Mellesleg a törökök is Altintoppal együtt is csak a 33. helyen állnak, Gabon pedig a 42. helyet foglalja el.

Altintop nem lesz magyar válogatott - a kormány nem fogadta el a szolgáltatók javaslatait 

A Portfolio.hu értesülései szerint a Magyar Telekom, a Telenor és a Vodafone közös álláspontot képviselt a kormánnyal folytatott tárgyalások során. Mivel szerintük a percalapú telefonadó bevezetése technikai korlátokba ütközik (számlázási rendszer, tarifacsomagok átalakítása, stb.), ráadásul a telefonálási szokások megváltozásán keresztül a vártnál alacsonyabb bevételeket hozna, alternatív koncepcióval álltak elő. Ennek lényege, hogy a percalapú adó helyett egy ügyfélalapú adó bevezetését támogatnák (támogatták volna), amit olcsóban és gyorsabban be lehetett volna vezetni és a remélt adóbevételt is tervezhetőbben  garantálta volna, írta a portfolio.hu. 

A mobilszolgáltatók szerint a perc alapú adó bevezetése brutális beruházásokkal jár, másrészt iparági szakemberek szerint szinte lehetetlen júliusra átállítani a társaságok számlázási rendszereit. Szolgáltatás csomagból jó sok van, mobilból a portfolio.hu szerint talán ezernél is több - s ha Telefonközpont jól gondolja, akkor minden bizonnyal az ezekhez tartozó Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF) is módosítani kell, ráadásul a módosítást a bevezetés előtt 30 nappal közzé is kell tenni.

Portolio.hu írása szerint a tarifacsomagok átállítása és egy gyakorlatilag új számlázási rendszer létrehozása komoly fejlesztéseket igényel, s akár fél évet is igénybe vehet. Nagy kihívást jelent például a másodperc alapú a fél perces vagy kombinált (pl roaming) tarifák megfeleltetése a perc alapú adóval, de nehezen kezelhető a tarifacsomagon belül az eddig ingyenes percek megadóztatásának kezelése is. A számlázási rendszereket jellemzően külső informatikai cégektől rendelik meg a telekom vállalatok, az igények specifikálása, az ajánlatok bekérése, a partner kiválasztása és a szoftverek elkészítése jó néhány hónapot vesz igénybe. 

Ettől függetlenül az adó júliustól él - s ha minden igaz oly módon, hogy a szolgáltatóknak akkor is be kell fizetniük, ha azt a számukra az előfizető részben vagy egészében nem fizette meg, illetve ha az adó beszedését a szolgáltatók "elmulasztották".

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr504498814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása