Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Hírek a minuszos.hu oldalról

Nincs megjeleníthető elem

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) Facebook (28) facebook (3) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) google (1) Google (27) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) google account (1) Google Account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) ipad (2) iPad (7) iphone (1) iPhone (42) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) lg (1) LG (9) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) LTE (11) lte (7) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) SMS (12) sms (1) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) tesco mobile (1) Tesco Mobile (14) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) UPC (27) upc (1) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2012.02.07. 15:58 gyuriakien

Hogyan tévézzünk? - 1. rész: Hogyan tévézhetünk?

Címkék: lexikon digitális átállás kábeltévé digitális televízió műholdas televíziózás MindigTV NMHH

Ha eltekintünk attól a kérdéstől, hogy egyáltalán miért is kellene televízióznunk, megállapíthatjuk, hogy ma számtalan lehetőség van a tévézésre. Pontosabban számos, s meg is próbáljuk ezeket szépen sorban megvizsgálni. Tévézni lehet analóg és digitális hozzáféréssel, előfizetéssel és előfizetés nélkül, illetve valamilyen vezetékes, vagy vezeték nélküli vétellel.

tVkepfinal1.jpg

Az ábrán: HD – nagyfelbontású kép; stb – set top box, jelátalakító; (..) – nem feltétlenül kell, vagy van

Kezdetben volt – és még ma is van – az analóg televíziózás. A hőskorban a földfelszíni analóggal kezdtünk, majd jött, és a korábbinál szélesebbre tárta a kapukat (akkoriban szinte elképzelhetetlen csatorna bőséget hozott) az analóg kábeltévé, majd a kilencvenes évektől megjelentek a digitális szolgáltatások is - a műholdas, a kábeltévé, az internet protokol alapú IPTV, majd a földfelszíni digitális.

Analóg, vagy digitális; vezetéken, vagy nélküle; kábelen, interneten, műholdon, vagy a levegőben, de valahogy el kell juttatni a szükséges jeleket a televíziótól (a műsorgyártótól) a televízióig (azaz a néző lakásában található egyre laposabb dobozig). A nézőnek tulajdonképpen a legkevésbé az az érdekes, hogy hogyan jut el a jel a lakásába, a lényeg az, hogy ott legyen, az elvárt minőségben, az elvárt áron és az elvárt kínálattal.

Jelenleg az analóg és a digitális rendszerek párhuzamosan futnak, de nem kérdéses, a jövő a digitálisé – a jobb minőség, a nagyobb hatékonyság és persze a minél nagyobb kép-felbontást, jobb minőséget igénylő lapos tévék miatt is.

Tényleg, hogyan tévézünk?

 A felügyelő hatóság adatai szerint 2011 decemberében közel 600 ezer háztartásban még a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néztek a lakók így a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel 3,2 millióban fizettek elő valamelyik előfizetéses szolgáltatásra. Az előfizetéses piacon számtalan kisebb, nagyobb szolgáltató működik.  A legnagyobbak – a Magyar Telekom,  az Invitel, a UPC Magyarország és a UPC DTH, a DIGI,  a PR-TELEKOM, a  Tarr , a ViDaNet, a PARISAT, a RubiCom, a Hello HD, a  UPC DTH és az Antenna Hungária.  Ők együttesen az előfizetéses piac 88 százalékát szolgálják ki és tavaly december végén 2,842 millió előfizetéssel rendelkeztek. Ebből 1,658 millió (58,3%) szólt valamelyik digitális szolgáltatásra, a többi pedig analógra.

Digitális kábeltelevízióra vagy IPTV-re ebben a körben összesen 690 ezer háztartás fizetett elő,  műholdas tévére 920 ezren, a MindigTV Extrára pedig 49 ezren. 

Az NMHH adatai szerint a teljes magyarországi előfizetéses televíziós piacon - valamennyi technológiát figyelembe véve - a UPC a piacvezető, piaci részesedése 25,9 százalék, a második a DIGI 23 százalékos, a harmadik pedig a Magyar Telekom 22,4 százalékos piaci résszel.

Választási lehetőségek

Az ország legnagyobb részén mindegyikünknek lehetősége van megválasztani, hogy milyen módon és hogyan akar televíziózni. A műholdas és földfelszíni digitális szolgáltatások lefedettsége közel teljes, illetve 95 százalékos. A kábeltévés szolgáltatások is elérik a háztartások igen jelentős hányadát és az IPTV térnyerése is gyors. Mindez azt jelenti, hogy van lehetőség a választásra, van lehetőség a szolgáltató, vagy a technológia cseréjére.  Érdemes tehát megnézni, hogy, milyen ajánlatok közül lehet választani – s ebben mindenképpen segítségünkre lehet a hírközlési hatóság Tantusz szolgáltatása.

A váltást, a jobb lehetőségek kiaknázását a legtöbb esetben két dolog nehezíti meg.

Az egyik, hogy nem tudjuk:„van jobb, van másik”.

A másik pedig az, hogy hűségnyilatkozatokkal veszünk igénybe szolgáltatásokat, sok esetben több szolgáltatást is összecsomagolva. Ebben az esetben valóban nehéz váltani, ezért mindig célszerű áttekinteni a lehetőségeket a szerződés(ek) megkötése előtt, s legalább a hűség periódus lejáratát megelőző időszakban. Szintén célszerű mérlegelni, mekkora kedvezményt kapunk, ha több mindenre egy helyen, hosszabb időre (de legfeljebb 2 évre) fizetünk elő – s ezért mit kérnek tőlünk, milyen feltételek vonatkoznak arra az esetre, ha elköltöznénk az adott helyről, vagy ha valamiért a lejárati előtt szeretnénk felmondani a szolgáltatást.

A folytatásban áttekintjük a vezeték nélküli és a vezetékes tévézési lehetőségeket, majd az internetes és mobilos verziókat is.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr353755116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása