"Előfizetőnki várhatóan többet tévéznek az ünnepekkor és az idő legjavában filmeket néznek majd a családdal közösen" - UPC Direct műholdas tévészolgáltató nemrégiben közölt kutatása szerinti hír annyira azért nem meglepő, hisz ha a család tévézik, mi mást nézne vajon, mint filmeket, amikor Karácsonykor még az NB1 is megpihen a nagy szaladgálás után.
Tévézik a család 1958-ban, forrás
Ami picit meglepőbb, hogy a felmérés szerint a megkérdezettek (4000 ezer előfizető töltötte ki a kérdőívet), átlagosan napi kettő, vagy annál több órát tévéznek (a válaszolók 30%-a napi két órát, 25%-uk napi három órát, annál is többet pedig 31%-uk tévézik, viszont egy órát, vagy annál is kevesebbet mindössze 14% tölt el a tévé előtt). Egy pár hónapja megjelent Nielsen kutatás szerint a teljes magyar népesség napi átlagban (2014 harmadik negyedévében) 4 óra 26 percet fordított tévézésre – de lehet h ebből csak az következik, hogy a UPC Direct előfizetői kicsit kevesebbet nézik a dobozt, mint mások…
Kötözködős énem itt eltöpreng, miután fejszámolással meggyőződött arról, hogy 30%+25%+31%+14%=100%, hogy vajon az egy és két óra közötti csoport hová lett,de ugorgyunk, nem ez a témánk most.
És az sem, hogy vajon hogy lehet napi 3-4 óra érdeksséget találni a tévékben, ha éppen nincs egymás után egy Barca és egy Real meccs..., de több focis példa nem lesz, ígérem.
A poszt igazi témája, vagy inkább kérdésfelvetése az lenne, hogy ha ünnepek alatt többet tévézünk, mint máskor, akkor vajon a vasárnapi bolt bezárások hatására még ennél is többet fogunk?
Egyáltalán nem mellesleg, de egyelőre Áder János visszadobta a törvényeket a Parlamentnek.
Bolt zárva, mozi messze a (félig zárt, félig kongóan üres) plázában, kirándulni eddig sem mentünk – nézzük a tévét!
Különösen, ha a vasárnapi újságokkal is lesz egy kis gond, vagy legalábbis az lehet, ahogy azt a Kreatív cikke vázolja, hiszen aligha tehet jót ezeknek a lapoknak, ha nem lesznek nyitva azok a helyek, ahol meg lehetne őket venni.
Kicsi gond.