Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Hírek a minuszos.hu oldalról

Nincs megjeleníthető elem

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) Facebook (28) facebook (3) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) google (1) Google (27) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) google account (1) Google Account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) iPad (7) ipad (2) iPhone (42) iphone (1) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) lg (1) LG (9) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) LTE (11) lte (7) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) sms (1) SMS (12) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) tesco mobile (1) Tesco Mobile (14) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) UPC (27) upc (1) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2012.03.14. 11:58 gyuriakien

Mások írták: Újabb csekk-ügy a láthatáron

Címkék: csekk Magyar Telekom

Újra kezdődhet a 2008-ban egyszer már nagy port kavart "csekkdíj-botrány", ugyanis a Magyar Telekom a napokban tájékoztatta előfizetőit, hogy májustól a kiküldött - és postán befizetett - sárga csekkek után bruttó 142 forint extra díjat számláz ki, írja a HWSW.

A cikk szerint az új gyakorlat bevezetését környezetvédelmi okokkal indokolja a vállalat, de az intézkedést bírálók szerint ez hátrányosan érintheti azokat, akik nem rendelkeznek bankszámlával, ráadásul kérdéses mennyiben környezetkímélő megoldás az, ha kiküldik a csekket, de azt valaki átutalással teljesíti.

Nyugdíjasok bánhatják

Az adminisztrációs költséget ráadásul azoknak is meg kell fizetniük, akik a Magyar Telekom valamelyik értékesítési pontján (T-Pont) fizetik be az összeget. 

A Magyar Telekom a sárga csekkes befizetés mellett számos megoldást kínál a számlán szereplő tételek kiegyenlítésére, így a banki csoportos beszedési megbízás mellett a számlák elektronikus formában is érkezhetnek a cég által üzemeltetett Távszámla oldalra. Emellett a T-Mobile és T-Home ügyfelek a szolgáltató internetes ügyfélszolgálatán is befizethetik a díjakat, bankkártyával. Új módszer emellett a számlabefizetés a MasterCard okostelefonos alkalmazásával. A Magyar Telekom a kiküldött tájékoztatóban az elektronikus számlakezelési és befizetési mód használatát javasolja ügyfeleinek.

Ezekkel a megoldásokkal ugyanakkor nyilván csak azok tudnak élni, akik rendelkeznek bankszámlával, netán internetes kapcsolattal és szoktak elektronikusan ügyeket intézni - azaz nyilvánvalóan elsősorban az elmaradottabb régióban élő kisnyugdíjasok, a legrászorulóbbak, lesznek a kárvallottak.

A papírszámlához kapcsolódó adminisztrációs díj bevezetésébe 2008-ban a UPC-nek egyszer már beletört a bicskája: a távközlési szolgáltató akkor csak 100 forintot kívánt külön kiszámlázni ügyfeleinek a sárga csekkes befizetés után, a heves tiltakozás után azonban egy hónappal a bevezetés után megszüntette ezt a díjtételt. A 2008-as eset kapcsán az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület, az APEH és a GVH is vizsgálódott.

Nem a Telekom az első

A bankszektorban régóta alkalmazott számlaküldési díjat ettől függetlenül zavartalanul alkalmazza a telekom szektorban a Telenor, mely szintén 2008-ban vezette be a "telefonszámla befizetési díjat". A cég azokban az esetekben számláz ki bruttó 127 forintot ügyfeleinek, ha csekken, vagy valamelyik értékesítési ponton fizetik be a számlát - a Magyar Telekom ugyanezt a gyakorlatot kívánja követni. Hasonló díjat alkalmaz a Telenoron kívül az Invitel és a Digi is, a Vodafone azonban a pozitív megkülönböztetést választotta, vagyis aki elektronikus számlát kér a mobilszolgáltatótól, annak 200 forintot elengednek a havi költségeiből.

A HWSW cikke szerint egyébként a Magyar Telekom a hazai szolgáltatószektor egyik legnagyobb számlakibocsátója - ami ügyfélszámát tekintve valójában nem igazán meglepő információ - a legutóbbi, nyilvános adatok szerint 2009-ben átlagosan havi 3,5 millió számlát állított ki és juttatott el ügyfeleinek. Ennek túlnyomó része tartalmaz sárga csekket, a tényleges, postai csekkes befizetésekről azonban nincs rendelkezésre álló adat.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr804316184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása