Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) facebook (3) Facebook (28) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) Google (27) google (1) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) Google Account (1) google account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) ipad (2) iPad (7) iphone (1) iPhone (42) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) LG (9) lg (1) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) lte (7) LTE (11) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) sms (1) SMS (12) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) tesco mobile (1) Tesco Mobile (14) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) UPC (27) upc (1) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2012.05.02. 20:10 gyuriakien

Ha és amennyiben… havi 20 Ft kedvezmény, köszönjük!

Címkék: telefonadó

Az origo.hu híre szerint tízpercnyi telefonbeszélgetés mentesül a telefonadó alól, és személyenként havonta maximum 700 forintot kell fizetni, ígérte Matolcsy György a kormánypártok képviselőinek. Ez ám a kedves gesztus!

Amennyiben tényleg így lesz, akkor néhány kérdés azért felmerül:

  • Havi tíz percről van szó? Vagy minden hívás első 10 percéről?
    • Mivel ez utóbbi verzió aligha valószínű, számoljunk havi 10 perccel. Ha nem így van, tévedtünk.
  • 10 perc összesen és másodperc alapon számolva? Avagy 10 perc sacc/kb alapon? (Hiszen a lakossági csomagok általában nem másodperc alapúak…)
  • Fejenként egyszer havi 10 perc, vagy játszik egy vezetékes, egy mobil, két mobil?
  • És a maximum havi 700 forint az kire vonatkozik? Csak az egyéni előfizetőkre? 
    • És ha csak rájuk is, újra felmerül, játszik az egy vezetékes, egy mobil, két mobil?

Havi 700 forint 2 Ft perces alapon számolva, 350 perc, pontosabban a 10 perces „türelmi zóna” alkalmazásával 360 percnyi hívást jelent. Ez messze meghaladja az átlagot, akár a vezetékes, akár a mobil szektorban.

A vezetékes telefóniában az NMHH adatai szerint egy előfizető februárban átlagosan 165 percnyi hívást indított.

A hatóság mobilpiaci jelentése nem tartalmaz ilyen adatot, így itt a KSH a kiindulópont. A 2011 negyedik negyedévi statisztika szerint a mobil szektorban „egy előfizetésre átlagosan 375 percnyi beszélgetés jutott. Egy hívás átlagos hossza 1,9 perc volt.” Mármint egy negyedév alatt, havonta tehát az „átlag” 125 perc körüli, ami a mínusz 10 percet is kalkulálva 115*2 Ft-ot, azaz 230 Ft-ot jelent, az SMS-eket nem számítva.

Ebből az következik - már ha ebben a leginkább ötletelésnek látszó folyamatban következik valami, valamiből -, hogy akár egy mobil és egy vezetékes előfizetés is beférne a 700 Ft-os zónába, így „Átlag Béla” előfizető esetében a 700Ft-os felső határnak semmi jelentősége nincs, tőle lehetne ez 650, 1237 Ft is, úgysem érintené.

Ha viszont sokkal többet beszélnék, mint havi 350 perc, lehetne egy, két, netán több „előfizetésem” és akkor az adóm mindig megállna 700 Ft-nál? OK, racionálisan ennek nyilván semmi értelme, de mivel sokaknak van két mobilja – tulajdonképpen erre is oda lehet figyelni.

Az origo.hu úgy fogalmazott: „A telefonadót Matolcsy nagymamájára szabták”. Helyes.

Matolcsy a saját nagymamája példájával érzékeltette, miért van erre a kedvezményre szükség: állítása szerint nagymamája nem telefonál havonta tíz percnél többet, sokszor inkább megvárja, hogy gyerekei, unokái hívják őt. Matolcsy szerint sokan vannak úgy, mint az ő nagymamája.

Sajnos, nekem már nem él a nagymamám, de sok olyan idősebb ismerősöm van, aki direkt olyan csomagot választott (jellemzően vezetékest), amelyben szinte korlátlanul beszélhet, például este. Ez egy igen kellemes módja (utazás-, kimozdulás nélkül) a kapcsolattartásnak, egyben valamelyest megóv az egyedülléttől is.

Az este nem különösebben terhelt hálózatokon zajló, a magányosok által folytatott hosszú beszélgetéseknek azonban nem kedvez ez a tervezet, ahogy nyilván a cégeknek, vállalkozásoknak sem, hiszen az elég logikusnak tűnik, hogy a havi 700Ft-os határ rájuk aligha vonatkozhat.

Viszont ha „mi” fogyasztók kedvezményeket kapunk, de a bevételi terv, a félévi 30, majd éves 52 milliárd Ft nem változik, akkor valakinek a vártnál is többet kell fizetnie. Nem?

S ha eddig a válasz igen, akkor ugyan vajon miért ne jelennének meg mindezek a többletköltségek minden másnak az árában, hogy havi 700 Ft-nál mégis jóval többe kerülhessen nekünk ez az egész?

S csak halkan, a telekom cégek kényszerűen beszerzett új számlázási rendszereinek bekerülési ára vajon nem jelenik meg az árakban?

Ettől függetlenül, annak azért örülhetünk, hogy Matolcsy nagymamájának a jelek szerint nem kell majd telefonadót fizetnie. Mondjuk havi 20 Ft (10 perc*2Ft) támogatás igazán gálánsnak mondható.

***

A cikkben van egy ilyen mondat is: Matolcsy szerint sokan vannak úgy, mint az ő nagymamája, felmérések igazolják, hogy a beszélgetések túlnyomó része tíz percnél rövidebb.

Akkor ez azt jelenti, hogy minden 10 Ft-nál rövidebb hívás mentesül az adó alól? Akkor meg ki fizetne adót a hívások után?

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr44485007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lotht 2012.05.02. 21:09:41

Már ez olvasni is rettenetes.
És most félretéve az ügy korántsem elhanyagolható politikai felhangjait, gondoljunk csak bele, hogy a távközlési cégek számlázórendszereit milyen mértékben érintik ezek a változások.
Ilyen nagyságrendű változásokat nemhogy megtervezni, kódolni és tesztelni nem lehet a hátralevő pár hét alatt, de még a projektterv sem lesz kész a bevezetési határidőre.

KisCsapos 2012.05.02. 22:59:36

Majd kitalálják, hogy a tíz perchez tartozó adót a fogadó fél fogja fizetni.Ahogy megboldogult Hofi Géza mondta.." ha Japán a mosoly országa akkor Magyarország kész röhej"