Az Invitel szerint a percalapú telefonadó érinti legkevésbé hátrányosan a nehéz helyzetben élő, szociálisan rászoruló emberek érdekeit.
Az Invitel közleménye szerint az új adó bevezetésekor különösen nagy hangsúlyt kell helyezni arra, hogy olyan döntés szülessen, amely messzemenőkig szem előtt tartja a hátrányos helyzetű előfizetők érdekeit. Közülük sokak számára a vezetékes telefon jelenti az egyetlen kapcsolattartási lehetőséget a külvilággal, ez a telefonálás egyetlen fenntartható formája. A szociálisan rászoruló családok vagy egyedülálló idősebb emberek sok esetben kizárólag a saját elérhetőségük érdekében fizetnek elő telefonszolgáltatásra.
Mindezek alapján az Invitel álláspontja továbbra is az, hogy a felmerült lehetőségek közül – ha már mindenképpen bevezetésre kerül ez az adótípus – a percalapú adóztatás a leginkább elfogadható, mivel az arányos közteherviselés elvét követi. Ellenkező esetben ez a rászoruló ügyfélkör még a vezetékes telefon előfizetését is felmondani kényszerülne és így végleg elérhetőség nélkül maradhatna.