Nem számolhatnak fel pótdíjat a szolgáltatók, ha az ügyfél sárga csekkel rendezi a számlát - írja a Magyar Nemzet, ugyanakkor lapértesülések szerint ma dönthet a kormány a telefonadóról.
A sárga csekkről egy hétfőn elfogadott módosító indítvány rendelkezik, írta a Magyar Nemzet.
Becslések szerint a közszolgáltatási fogyasztások több mint nyolcvan százalékát ma is ilyen módon rendezi a lakosság. A tilalom többek között kiterjed a víziközmű-, a távhő, elektronikus és hírközlési, valamint a villamosenergia- és földgázszolgáltatást nyújtó vállalkozásokra.
Legutóbb a Magyar Telekom tett kísérletet 142 forintos pótdíj kivetésére abban az esetben, ha ügyfele sárga csekkes befizetést választana, de korábban a Telenor is ilyen megoldás mellett döntött, és a Vodafone is fontolóra vette - írja a lap.
**
A telefonadóról mi is elég sokat írtunk már. Az eddigi információk szerint azt a kormány júliustól, más hírek szerint talán csak augusztustól vezetné be. Minden megkezdett perc hívás, elküldött SMS, MMS után 2 Ft lenne az adó, amihez a magányszemélyek esetében havi 10 perc (azaz 20 Ft) kedvezmény kapcsolódni. Az adó maximuma az egyéni ügyfelek esetében havi 700 forint, az üzleti ügyfeleknek pedig 2500 forint lenne.
Az adóról, illetve annak kivetéséről meglehetősen megoszlik a szolgáltatók véleménye. A nagyok (vagyis a Telenor, Vodafone és a Magyar Telekom) szerint ezen a módon technikailag kivitelezhetetlen a kormány elképzelése, és csak az év végére tudnák megteremteni ennek informatikai hátterét, ráadásul ez százmilliós nagyságrendű beruházást igényelne a részükről.
A kisebb szolgáltatók (pl. Invitel, BTel), ugyanakkor azt mondják, ha már egyszer kell az adó, akkor a "perc-alapú" a legigazságosabb megoldás, nem pedig a mások által javasolt előfizetési díj, avagy havi számla-összeg alapú.