Most úgy tűnik, a júliusban bevezetendő távközlési adó nem fogyasztási típusú adó, hanem vállalati adó lesz, s ezért felveti a kérdést, hogy konform lesz-e az uniós előírásokkal, illetve megvalósítható-e az egész iparág számára - mondta az MTI tudósítása szerint Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom Nyrt. elnök-vezérigazgatója csütörtökön egy sajtótájékoztatón.
Hozzátette, az adó káros lesz az ország versenyképességére, s felmerül annak a kockázata is, hogy a kormány jövőre be tudja-e szedni a remélt 52 milliárd forintos távközlési adót. Különösen azért, mert mai formájában inkább a kevésbé tehetőseket érinti.
Az elnök-vezérigazgató hangsúlyozta, túl korai még bármit is mondani a távközlési adóról, mivel nem lehet látni, hogyan hat az üzleti eredményre. Pozitív hatást azonban nem vár tőle, ugyanakkor úgy fogalmazott: az adó fizikai megvalósítása nagyon sok kérdést vet fel az egész iparág számára.
Az új adó a Telekom számításai szerint összehasonlítható lesz az eddigi különadóval: amire tavaly 24 milliárd forint fizetett a cég. Hozzátette, az új adó teher lesz az ügyfelek és a szolgáltatók számra is, s nem segíti elő a gazdasági növekedést.
A Telekom első negyedéves tőzsdei gyorsjelentéséről a vezető elmondta: csoportszinten elégedettek az eredményekkel, s látnak pozitív jeleket Magyarországon is.
Hozzátette, továbbra is kihívásokkal teli a jövő, de az egyik biztató jel az, hogy az energia üzletág jól megy. Az első negyedévben az innen származó bevétel 6 milliárd forint volt, míg egy évvel korábban ez 0,7 milliárd forintot tett ki, tavaly egész évben pedig 4,5 milliárd forintot.
Az első negyedévben elért 3 százalékos bevételnövekedés mögött nagyon sok minden áll - fejtette ki. Nőtt a lakossági ügyfélszám, s a lemorzsolódási arány is csökkent, alapvetően azért, mert az energia üzletágnak nagy az ügyfélmegtartó ereje. Míg egy évvel ezelőtt a vezetékes területen 9 százalék volt a lemorzsolódás, addig most csak 4 százalék.
Az elnök-vezérigazgató közölte, az ügyfelek megtartásában és a jobb eredmények elérésében a Hoppá csomag is nagyon sokat segített. Előrelépés az is, hogy az ügyfelek fele már két vagy három előfizetéssel rendelkezik a társaságnál.
Christopher Mattheisen elmondta azt is, hogy a mobilpiacon 1,5 százalékponttal, 45 százalékra nőtt a részesedésük egy teljesen telített piacon.
A bevételek a vállalati szegmensben stabilak voltak az első negyedévben, a vezetékes távközlési forgalom ugyan 15 százalékkal csökkent, de a cégek egyre többet költenek informatikára, rendszerintegrációra. E területen a mobil bevételek esetében csekély mértékben estek, főleg a végződtetési díjak visszaesése miatt.