Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Hírek a minuszos.hu oldalról

Nincs megjeleníthető elem

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) facebook (3) Facebook (28) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) Google (27) google (1) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) Google Account (1) google account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) iPad (7) ipad (2) iPhone (42) iphone (1) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) lg (1) LG (9) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) lte (7) LTE (11) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) sms (1) SMS (12) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) tesco mobile (1) Tesco Mobile (14) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) UPC (27) upc (1) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2012.10.08. 12:05 gyuriakien

A birodalom visszavág - egyre többen kifogásolják a tervezett EHT módosítást

Címkék: elektronikus hírközlési törvény NMHH 4. szolgáltató telefonadó

Mivel még mindig nem igazán vagyok gépközelben, másképpen szólva kicsit el vagyok havazva, ráadásnak még jogász sem vagyok, kíváncsian figyeltem az elmúlt napokban a tervezett hírközlési törvénymódosítással kapcsolatos híreket. Eleinte azt kezdtem gondolni, csak én olvastam félre valamit, de immár egyre többen fejezik ki nemtetszésüket. 

Alighanem okkal.

Úgy tűnik, mintha a módosítás – de legalább egy részének – az igazi célja az lenne, hogy valahogy el lehessen sikálni a frekvencia árverés körüli problémákat, hibákat, másképpen jogsértéseket. A tervezet megpróbálja úgy módosítani a vonatkozó jogszabályokat, hogy csökkentse a fellebbezési lehetőségeket – a folyamat gyorsítása okán -, másrészt pedig valahogy mégis kiiktassa a képből az EU kerettörvénye által például a belföldi roaming kötelezettség kiszabásához elengedhetetlenül fontos piacelemzési folyamatot. Kétségtelen, a piacelemzés egy hosszú, időigényes folyamat, sokkal egyszerűbb a belföldi roamingot, mint kötelezettséget, egy pályázat indulási feltételei közé biggyeszteni – csak kérdés, ez mennyire felel meg az EU jognak, konkrétan a már említett távközlési keretszabályozásnak.

Közbevetve: Lelkiismeret-furdalásom van

Egy megírt, de eddig közzé nem tett önmarcangoló poszt… kicsit lejjebb!

Valószínűleg szintén eléggé véleményes (Puhl Sándorral szólva) egy olyan előírás, ami kimondja, hogy a szolgáltatókra kivetett adókat nem lehet az árakba beépíteni – de ez legalább a fogyasztóknak jó, még akkor is, ha a korábbi telefonadó bevezetés hatásait így utólag aligha védheti ki. Persze, ha tovább emelnék a telefonadó összegét..., de inkább nem adnék ötleteket.

A csekkdíj tiltása nekem speciel tetszik – soha nem értettem, a szolgáltatók miért nem inkább kedvezményekkel (cukorka) igyekeznek minket leszoktatni erről a fizetési módról, s miért erőltetik az évek óta viták kereszttüzében álló csekkdíjat (korbács)? Nem egyszerűbb azt mondani ez X Ft, de ha online fizetsz, akkor akkor X-y?

Az az előírás, miszerint egy szolgáltatást minden módon fel lehetne mondani, ahogy meg lehet kötni – kifejezetten jó, éppen itt az ideje. Nemrégiben egy ismerősöm mesélte vesszőfutását, igaz ő azt a bizonyos egészen titkos kódot nem tudja, nem találja – miközben évek óta külföldön dolgozik (mert itthon épp nem volt állása), s szeretné valahogy lemondani mobil előfizetését. De nem megy. Szóban, azonosítva, levélben, emailben… Szóval itt is van mit rendezni a viszonyokon, az nem kérdéses.

Csak az egész módosítási csomagnak ne lenne olyan a „Birodalom visszavág” szaga. 

 A cikk délutáni folytatása.

És akkor az eddig nem publikált poszt:

Lelkiismeret-furdalásom van

Lehet, hogy én (is) tehetek a frekvenciatender kudarcáról?

Ha igazak a hírek – márpedig azok - azok, akkor a bíróság két ok miatt „meszelte el” az eljárást.

Az egyik az volt, hogy már az árverés első fordulójában megengedte állami irányítás alatt álló vállalkozás indulását, jóllehet ezt egy a kiíráskor, tavaly december végéig hatályos miniszteri rendelet tiltotta. Csak a második körbe szállhatott volna be a Magyar Posta Zrt, a Magyar Villamos Művek Zrt. és a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. leánycége, az MFB Invest Zrt. konzorciuma, abban az esetben, ha az elsőben nem hirdetnek nyertest. A szóban forgó rendeletet idén januártól hatályon kívül helyezték ugyan, de a pályázóknak az eljárás teljes időtartama alatt meg kell felelniük a részvételi feltételeknek. A pályázati eljárás pedig a hirdetmény közzétételével, tavaly augusztusban indult.

A másik hiba – ami miatt picit felelősnek is érezhetem magam – az volt, hogy a hatóság kötelezte a szolgáltatókat belföldi roaming biztosítására – márpedig ilyen kötelezést a hatóság csak az úgynevezett piacelemzési eljárásokban írhat elő, egy pályázat feltételeként viszont nem vetheti ki ezt a szaknyelven szólva  „kötelezettséget”. Mármint, azt, hogy valamennyi piacon lévő szolgáltatónak belföldi roamingot kell nyújtania az új belépőnek, legyen az bárki is.

Na, ez az… s az, hogy ezt a problémát a HVG cikke „részletkérdésnek” minősíti – csak erősíti a kellemetlen érzést.

Nem szoktam a hírközlési hatóságnál töltött éveimről írni, de mi tagadás, a piacelemzések témája volt az, amivel nem sikerült a média érdeklődését felkelteni. Néha megjelentek cikkek, elsősorban a kiszabott kötelezettségekről, de magáról a folyamatról, arról hogy miért kell csinálni és hogyan - a legritkábban.

Jó, belügy, s különben is, kit érdekel?

Pedig fontos téma ez, mint a bírósági ítéletből is látszik. Még akkor is, ha a jelek szerint most a hatóság sem vette komolyan.

A piacelemzés az európai hírközlés szabályozás egyik legfontosabb eszköze. A hatóságok kötelezettségeket e folyamat eredményeképpen vethetnek ki, pusztán megérzésből, csak azért mert úgy tűnik, kellene, mert pillanatnyilag éppen jó ötletnek tűnik – NEM.

S hogy mi is az a piacelemzés?

Az NMHH oldala így fogalmaz – egyébként helyesen:

  • Az NMHH az elektronikus hírközlési jogszabályokban meghatározott módon végez piacelemzést, melynek során figyelembe veszi a nemzeti sajátosságokat is.
  • A piacelemzés során az NMHH azonosítja az érintett piacot, elemzi a piacokon fennálló versenyt, illetve annak hatékonyságát, azonosítja a jelentős piaci erő jelenlétét.Az NMHH közzéteszi a piacelemzések nyomán megszületett határozattervezeteit, majd a nemzeti konzultáció eredményeit figyelembe véve hozza meg végleges határozatait.
    • TKP megjegyzés – ha nincs jelentős piaci erejű szolgáltató, akkor a piacon versenyhelyzet van, a szolgáltatók önmagukban nem tudják befolyásolni a piac működését, hatóság pedig örülhet, nem kell beavatkozni…Ha viszont van:
  • Ugyanezekben a  határozatokban a jelentős piaci erejű szolgáltatókra különféle kötelezettségeket róhat ki, egyebek mellett referencia összekapcsolási (RIO) és hurokátengedési (RUO) ajánlatok készítését, költségalapú árak alkalmazását stb.
  • A referenciaajánlatok jóváhagyását, jogvitákban hozott döntéseit az NMHH szintén határozatokban rögzíti. 

Ezt az utat kellett volna végigjárni, s akkor talán ki is lehetett volna „róni” a belföldi roaming kötelezettséget.

Ami azon persze nem változtatott volna, hogy állami pályázó nem indulhatott volna.

Vagy most akkor a módosítás után mégis?

  

Amennyiben a poszt tetszett, kérjük kövesse a Telefonközpontot a Facebookon is! Ha úgy gondolja, írásaink mások számára is hasznosak, érdekesek lehetnek, bátran fejezze ki ezt a "like", vagy "share" gombok használatával! 

A szerzők ily módon történő etetése  elfogadott és köszönetes!

11 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr304826358

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Salamon László a legaljasabb élő magyar politikus szerintem 2012.10.08. 17:22:35

A választási névjegyzékbe csak személyesen vagy ügyfélkapun át lehessen regisztrálni – ez az alaptörvény-módosító javaslat Salamon László KDNP-s politikustól származik. Az, hogy a választói névjegyzékbe kerüléshez regisztráció kell, az önmagában ...

Trackback: Orbán Viktor ezer neve A-tól Z-ig összegyűjtve 2012.10.08. 17:19:19

Az Alcsúti Krisztustól a Zsugorított fideszjézusig. És te hogy nevezed Magyarország miniszterelnökét az internetes fórumokon? Összegyűjtöttem a közösségi portálokon, fórumokon, kommentlistákon előforduló 100 leggyakoribb ragadványnevet, amelyet Orbán V...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bambano 2012.10.08. 17:24:43

"a szolgáltatókra kivetett adókat nem lehet az árakba beépíteni": mi másba is építenék be?

A szolgáltatók kizárólag az ügyfelektől beszedett pénzből gazdálkodnak. Mivel sehonnan máshonnan nincs jövedelmük, ezért a távközlési adók fedezetét is az ügyfelektől fogják beszedni.

Itt max. azt erőltetheti a kormány, hogy ne legyen már olyan magas profitrátája a szolgáltatóknak, viszont ez meg a kapitalizmus alapjait borogatja meg.

Kotkodus 2012.10.08. 18:12:23

@Bambano: nem beszélve arról, hogy a telekom cégeknek viszonylag sokat kell költeniük fejlesztésre is és megfelelő árrés hiányában előbb-utóbb a szolgáltatás minősége látja ennek kárát.
ha jól tudom, pont ez az oka, hogy az eu tiltja a telekom ágazat külön adóztatását és emiatt kell majd 2013 tavaszán újabb 200 mld-os kiigazítást eszközölni a most sem túl szilárd költségvetésünkben...

asdf 2012.10.08. 19:40:02

@Kotkodus: a nagy (koltoi) kerdesem az, hogy amikor az eu raparancsol viktorekra, hogy akkor szelsebesen toljak vissza azt a 200 milliardot a telkoknak, vajon a tarifacsomagom elso perce hirtelen visszavedlik majd masodpercalapura es a lebeszelhetosegem sem lesz 50/50% halon belul es kivul, hanem barmikor barhova, es kiegeszito havidijat sem kell majd fizetnem, mint ahogy regen sem kellett? Soooooooooooott, az ezen uj szabalyok folyomanyakent pluszban a szolgaltatonak befizetett osszegeket egyenesen visszakapom majd?
(megyek, keresek egy bilit)

fairplay50 2012.10.08. 19:49:34

"A csekkdíj tiltása nekem speciel tetszik – soha nem értettem, a szolgáltatók miért nem inkább kedvezményekkel (cukorka) igyekeznek minket leszoktatni erről a fizetési módról, s miért erőltetik az évek óta viták kereszttüzében álló csekkdíjat (korbács)? Nem egyszerűbb azt mondani ez X Ft, de ha online fizetsz, akkor akkor X-y?"

De hiszen pontosan ezt próbálják tenni. Egy csekkes befizetés költsége (a csekk árát is figyelembe véve) 200 Ft körüli összeg. Ez egy havi 2000 Ft-os díjnak a 10 %-a!

Arról nem is beszélve, hogy a m posta és a bankok szinte szabadon emelhetik a csekkes befizetések költségeit, saját belátásuk szerint, hiszen azt semmi nem szabályozza.

Tehát, vagy azt mondja a szolgáltató, hogy árat emel mindenkinek, vagy csak a csekkel fizetőkre hárítja át annak díját. Nem csinálhat olyan díjcsomagot, amikor ugyanazon szolgáltatásért a fizetés módja miatt más-más összegű lenne. Azt persze mondhatja, hogy az új előfizetőknek már nem biztosít csekkes fizetési lehetőséget, de a múltat is valahogy kezelnie kellene. Egyébként pl. az Internet árak nagyságrendekkel olcsóbbak mint számos szomszédos "nyugati" országban, miközben az előfizető szám sokkal kisebb.

gyuriakien 2012.10.08. 20:00:10

@fairplay50: Én kimondottan arra gondoltam, maradva a 2000 Ft/hó számla példánál, hogy aki nem kér csekket, pláne nyomtatott számlalevelet - ami szintén költség, illetve megtakarítás, ha online megy - hanem beéri mondjuk egy mail-lel, az kap pl. 100-200 Ft valamilyen kedvezményt. Ezt szerintem semmi nem tiltja. Az ár meg 2000, csekkel együtt. Viszont ami az áremelést illet... ha elfogadják a módosítót, akkor azzal elég nagy gond lesz, mert csak akkor változtatni a szerződésen a fogyasztó számára hátrányosan (márpedig az áremelés ilyen), ha az ügyfél beleegyezik. Vagyis ha a Posta emel, azt a szolgáltatók elég nehezen fogják áthárítani... Részben erről szól "A birodalom visszavág - 2. rész" bejegyzés. De szerintem nagyjából egyetértünk, nem?

asdf 2012.10.08. 20:09:55

@fairplay50: "De hiszen pontosan ezt próbálják tenni. Egy csekkes befizetés költsége (a csekk árát is figyelembe véve) 200 Ft körüli összeg. Ez egy havi 2000 Ft-os díjnak a 10 %-a!"
Igen, de a csekk dija orok idok ota benne volt a havidijban. Ergo ha a posta nagyhirtelen emel egy jelentoset (mint ahogy tette jopar eve, amikor a UPC eloszor probalkozott a szamlakiallitasi dijjal, aztan gyorsan bele is bukott), AKKOR kellett volna egyreszt emelni, masreszt kedvezmenyt kinalni. A szamlalevel nyomtatasa, boritekolasa, postazasa is kozeliti a 200 ft-ot szamlalevelenkent. Ha atallok dijnetre, akkor _egy arva filler_ kedvezmenyt nem kapok (sot, bankszamlacsomagtol fuggoen esetleg meg nekem lesz pluszkiadasom), mindekozben a szolgaltato megsporol tobbszaz forintot. Erre mondtam mar tobb helyen, hogy legalabb felezzunk b+

fairplay50 2012.10.08. 20:21:08

Az most is így van, hogy a fogyasztóra nézve hátrányos módosítás esetén joga van a fogyasztónak (előfizetőnek) felmondania a szerződését, még akkor is, ha van hűségnyilatkozata. Igen, az új előfizetők esetén lehet mint mondtam spec. csomagot csinálni, ami olcsóbb e-számla és átutalásos fizetés esetén. De a régi előfizetőknél a csekkes befizetés díja már mint az előző példában is írtam, tetemes költséggé növekedett. A mi tapasztalatunk szerint, a csekkes előfizetők 20 %-a tért át e-számlára és átutalásra úgy, hogy gyakorlatilag 1 éves csekkes befizetés költségét oda adtuk kedvezményként, 5 % továbbra is ragaszkodott a papír alapú számlára de vállalta az átutalást. A maradék egyszerűen nem érdekelte a kedvezmény ellenére sem, hiszen nem neki kerül pénzbe a papír alapú számla nyomtatása, kézbesítése és a csekkes befizetés díja.

Arról ne is beszéljünk, hogy a legutóbbi ötletelés szerint a készpénz befizetés (csekkes)büntető tranzakciós adóval sújtják, amit a posta nem terhelhet át a befizetőre, hiszen (elmondásuk szerint) ők nem állnak üzleti kapcsolatban a befizetővel, így azt is a szolgálatatóra terhelik. Ez megint növeli a szolgáltató költségeit.

Ja és még valami. Ne az 5-10 nagy multi-ra gondoljunk, hanem az országban lévő majd 2000 kisebb (10-1000 ügyfél) internet szolgáltatóra. Őket ez bizony nagyon érzékenyen érinti.

asdf 2012.10.08. 20:38:21

"Az most is így van, hogy a fogyasztóra nézve hátrányos módosítás esetén joga van a fogyasztónak (előfizetőnek) felmondania a szerződését, még akkor is, ha van hűségnyilatkozata"

Egeszem addig, amig nem vasarolt kedvezmenyes keszuleket, mert akkor maris nem.

Bambano 2012.10.08. 20:51:04

@asdf: ez a dolog úgy működik, hogy a szolgáltatók igyekeznek az előfizetői érdekekre is figyelni. Tehát amíg egy, nem túl nagy díjtétel emelkedik a költségekben, addig megpróbálják lenyelni, mert díjat emelni mindig zűrös.

De amikor egyszerre minden emelkedik, áfa, villany,csekkdíj, csoportos beszedés díja, ügyfélszolgálat díja, programok költsége, stb. akkor van egy pont, ahol azt mondja a tulajdonos, hogy elszakadt a cérna, ezt már nem nyelem le és ráhárítja a fogyasztóra. van, hogy egyszerre.

ha mindig díjat emeltek volna, amikor valami változott, a fogyasztót az őrületbe kergették volna, mert az sok embernél annyi bankba menés, sorbanállás, ügyintézés. Ezt nem akarja senki évi 4-5-6 alkalommal megtenni feleslegesen.

Bambano 2012.10.08. 21:51:56

"A másik hiba – ami miatt picit felelősnek is érezhetem magam – az volt, hogy a hatóság kötelezte a szolgáltatókat belföldi roaming biztosítására" oké, tehát ha a vodafone érdekében kötelezik a westelt meg a pannont belföldi roamingra, az rendben van, ha az újat, az nincs.

szerintem ez az állítás mellément.

gyuriakien 2012.10.08. 22:06:24

@Bambano: Az a kötelezés 1999-ben született, még bőven az EU csatlakozás, az egész piacelemzési eljárást Magyarországon bevezető (ha jól emlékszem 2002-es) EU távközlési irányelvek és a hazai 2003-as hírközlési törvény megszületése előtt. Vagyis szabályozásilag is egészen más környezetben. Egyébként most épp ezt a vidám képet festő cikket találtam abból az időből... www.wikitech.hu/biz/2002/10/11/egy-nemzeti-roamingszerzodes-felbontasanak-valos-okai-interju-vitai-attilaval-a-vodafone-vezeriga/ Egy mondatot idéznék: "A koncessziós szerződés miatt a Vodafone nem tudta megpályáztatni sem a Westelt, sem a Pannon GSM-et a nemzeti roaming díjával kapcsolatban. Nem volt lehetőségünk, hogy árajánlatot kérjünk, egységesen kellett mindkét mobilszolgáltatót kezelni. Ennek viszont az lett az eredménye, hogy nagyon magas árat kértek a szolgáltatásért. Azt hallani mostanában, hogy a mobilszereplők a végződtetésben kartellként működnek, ám ez nem igaz. Amit az állam csinált 1999-ben, az volt egy kartell, mégpedig a Vodafone ellen." (Vitai Attila a Voda akkori vezérigazgatója)
süti beállítások módosítása