Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Hírek a minuszos.hu oldalról

Nincs megjeleníthető elem

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) facebook (3) Facebook (28) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) google (1) Google (27) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) google account (1) Google Account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) iPad (7) ipad (2) iphone (1) iPhone (42) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) lg (1) LG (9) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) lte (7) LTE (11) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) SMS (12) sms (1) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) Tesco Mobile (14) tesco mobile (1) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) UPC (27) upc (1) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2012.10.18. 10:08 gyuriakien

Mások írták: A Telenor-vezér az állami mobilcégről (Heti Válasz)

Címkék: mobilinternet Telenor 4. szolgáltató

Nem bontott pezsgőt a Telenor vezérigazgatója, amikor a bíróság elkaszálta az állami mobilszolgáltatót, mivel nem az újabb versenytárs belépése miatt kifogásolták a döntést. A magyar édesanyával és feleséggel bíró Christopher Laskát az internetpiacról, a válságadókról és a norvég vállalati kultúráról kérdezte a Heti Válasz. Alábbiakban néhány részlet az interjúból.

- A Fővárosi Törvényszék a három mobilcég beadványára hatályon kívül helyezte az állami szolgáltató győzelmét hozó frekvenciatendert. Koccintottak egy pohár pezsgővel?

- Már csak azért sem, mert különböző okok miatt támadtuk meg a döntést. Mivel anyacégünket az oslói tőzsdén jegyzik, és egyik tulajdonosunk a norvég kormány, a Telenornak kiemelten fontos az átláthatóság. Bár az aukció szándékával egyetértettünk, a lebonyolítás során olyan anomáliákat tapasztaltunk, hogy nem maradt más választásunk, mint a fellebbezés. Hangsúlyozom: a folyamatot kifogásoltuk, nem az eredményt. Felőlünk jöhetne a negyedik mobilszolgáltató, nincs bajunk a versennyel. Úgy gondoljuk, már most is élénk a verseny három globális játékos között a magyar piacon.

..

- Évek óta alig változik a piaci részesedés a három szolgáltató között, beállt a piac. Hol az élénk verseny, amiről beszél?

- Jó néhány országban dolgoztam már, és tapasztalataimat felmérések is megerősítik: a magyarok igen lojális ügyfelek. Nagyot kell dobni ahhoz, hogy szolgáltatót váltsanak. Könnyebb megtartani őket, mint új ügyfeleket nyerni, akkor is, ha a jelenlegi szolgáltatójukkal elégedetlenek. Másrészt a hagyományos mobilszolgáltatások piacán száz százalék feletti a penetráció, számottevő részesedést szerezni pedig csak növekvő piacon lehet. Ez ma a mobilinternet. Ott most látványos a verseny, és számunkra igazi sikertörténet. Tavaly júniusban az utolsó helyen álltunk 22 százalékos részesedéssel, amit mára 30 százalék fölé növeltünk az előfizetők számát tekintve, a forgalmazott adatmennyiség pedig nálunk a legnagyobb. Ez annak köszönhető, hogy a szolgáltatók közül elsőként cseréltük le hálózatunkat, és vonzó tarifacsomagokat alakítottunk ki. Ilyen a Klikk és a Hipernet, amire sokan a vezetékes netet is lecserélték.

...

- Az állami mobilcég felállítása, a távközlési különadó és a telefonadó bevezetése után nincs olyan érzésük, hogy keresztes hadjáratot folytat a kormány a mobilcégek ellen?

- Kétségkívül nagy kihívás a tripla adóztatás egy olyan iparágban, ahol óriási beruházásokra van szükség. Folyamatosan fejleszteni kell a hálózatot, hogy lépést tartsunk a mobilinternet iránti igény növekedésével. Minden befektetett forintunkból az államnak három forint bevétele származott áfa és társasági adó formájában már a válságadók előtt is. Most az árbevételünk több mint 10 százalékát elviszik a válságadók,ami azért baj, mert ugyanolyan eredményeket kell produkálnunk, mint a többi Telenor-leánynak. Nehéz dolgom van, amikor az oslói igazgatótanács előtt meg kell indokolnom, miért folytassák a beruházásokat Magyarországon. Elfogadom, hogy pénzre van szüksége a költségvetésnek, és a legsikeresebb cégeknek is áldozatot kell vállalniuk, de elvárnánk, hogy legalább konzultáljanak velünk az iparágunkat és ügyfeleinket érintő döntések előtt.

- A különadók elleni legfőbb érv a beruházások leállítása volt, de ez nem igazolódott be. Mivel érvelt Oslóban, hogy továbbra is invesztáljanak nálunk?

- Ha hosszú távon itt akarunk maradni, nincs más választásunk. Inkább máshol spóroltunk, visszavágtuk például a sportszponzorációt, ami igen népszerűtlen lépés volt. Ráadásul nem mi, hanem főleg a sportklubok itták meg a levét.

- A kormány szerint Magyarországon drágán szolgáltatnak a mobilcégek. Egy OECD-tanulmányra hivatkoztak, melyben havi 30 hívás esetén itt volt a legdrágább a mobilozás, Norvégiában pedig a legolcsóbb. Ez azt mutatja, hogy az itt megtermelt profitot elviszik az anyaországba.

- A tanulmány sok sebből vérzik. Bruttó árakat hasonlítottak össze, amiben már az adók is benne vannak, így például a Magyarországon kiugróan magas áfa. A Telenornál több mint százféle tarifacsomag van, és egy vagy kettő kiválasztásával nem kapunk teljes képet. A tanulmány nem veszi figyelembe a flottakedvezményeket sem, melyek a céges telefonálást itthon igen olcsóvá teszik, Norvégiában pedig nem is léteznek. A tarifákban megjelenik a készülékvásárlás támogatása is, ami Európában és a Telenor-csoportban is itt a legmagasabb. A valóság az, hogy az egy ügyfélre jutó átlagos bevétel itt harmadakkora, mint Norvégiában. A tanulmány ráadásul vásárlóerő-paritáson számolt: persze, hogy viszonylag olcsóbb a mobilozás ott, ahol magasabb a jövedelem. A hálózat kiépítése viszont gazdag és szegény országban is ugyanolyan drága.

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr334855789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása