2012 második félévében az eladásokon belül már 66 százalékos volt az okostelefonok részesedése a Telenornál, a teljes "készülékállományon" belül azonban még így is csak 25%-os, derült ki egy keddi sajtóbeszélgetésen, amelyen a Telefonközpont is részt vett.
Az elmúlt négy félévben (vagyis 2 évben) az eladásokon belül az okostelefonok aránya 27-45-58-66%-os volt, ezzel párhuzamosan a hagyományos mobilok részesedése 73%-ról 55%-ra, majd 42%-ra, 2012 második félévében pedig már 34%-ra esett, mondta Fejes Zoltán ügyfélkapcsolati vezérigazgató helyettes.
Az okostelefonok térnyerését jelzi, hogy a teljes előfizetői bázison belül az okostelefonok részaránya 2011 végén még csupán 11%-os volt.
Korábban már használt ábránk: a 3 szolgáltató piaci részesedésének alakulása a mobilinternetes piacon
Korábban már szintén használt ábránk: az egyfőre jutó átlagos mobilinternetes forgalom 3 szolgáltatónál
Az okostelefonok térnyerése akkor lehetne jelzettnél is gyorsabb, ha az üzletii előfizetők körében is gyorsabban terjedni, vagyis a flotta eladásokban is nagyobb súlya lenne az okostelefon eladásoknak. Magyarán, ha nem csupán a vezetők kapnának a cégeknél okostelefont, hanem a beosztottak is - másképpen, ha cégek felismernék, hogy a dolgozók a folyamatos net-kapcsolat révén nagyobb hatékonysággal tudnak dolgozni.
A Telenor éves átlagban 500 ezer -1 millió új telefon ad el ügyfeleinek és pontosabban nem részletezett milliárdokat fordít a készülékek ártámogatására. Ez az úgynevezett készülék ártámogatás, ami az elmúlt években sem csökkent. Az ártámogatás mértéke a választott havidíj és a hűség idő függvényében változik, vagyis - aligha meglepő módon - a drágább és hosszabb (legfeljebb 2 éves) időre megvett csomagok (nagyobb elköteleződés) mellé lehet a legjobb áron telefont választani.
Új telefon vásárlásakor tehát mindig érdemes egy kicsit számolni, megnézni melyik szolgáltatónál mi, mennyibe kerül - s ami ennél is fontosabb, mennyibe fog kerülni 12, vagy 24 hónap alatt.
Fejes emlékeztetett a karácsonyi 0Ft-os akcióra, aminek (vagy részben aminek) a hatására a Telenor 40%-kal több új telefont adott el 2012 utolsó hónapjában, mint 2011 hasonló időszakában.
A készülékekről szólva: a mobil (h)őskorában,1994-ben 3 gyártó 3 készüléke jelentette a kínálatot, ma a "portfólióban" 77 készülék van, ebből 56 telefon és ezek több mint fele okos, 2/3 részben Androidos és aki ma okostelefont vesz a szolgáltatótól, az szinte bizonyosan internet előfizetést is vesz mellé.
A gyártók száma jóval kisebb mértékben nőtt, mint a készülékeké, hiszen a kínálat zöme ma is 5-6 gyártó termékei közül kerül ki.
A 20-as hálózaton ma nagyjából havonta 4 új telefon értékesítése indul el és egy-egy telefon nagyjából egy-másfél évig szerepel a kínálatban, azaz addig kapható. Aztán jönnek az újak.
A Telenor és a Free Association közös kutatása (500 fő; 15-49 év közötti magyar internethasználók, 2012 novemberében) szerint mobiltelefon vásárláskor a felhasználók számára a kamera minősége, a készülék külseje, illetve az akciós ajánlatok és az ár a legfontosabb tényezők. Azok a felhasználók pedig, akik már interneteznek a mobiljukon, fontosnak tartják azt is, hogy az új készülék internetképes legyen, tudjon kapcsolódni a WiFi-hálózatokra, nagy képernyővel rendelkezzen, valamint legyen benne navigáció funkció is. A felmérés szerint a hazai 15 és 49 év közötti internethasználók háromnegyede (74%-a) már okostelefont választana új készülék vásárlásakor.