Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Hírek a minuszos.hu oldalról

Nincs megjeleníthető elem

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) Facebook (28) facebook (3) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) Google (27) google (1) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) Google Account (1) google account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) ipad (2) iPad (7) iPhone (42) iphone (1) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) LG (9) lg (1) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) lte (7) LTE (11) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) SMS (12) sms (1) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) Tesco Mobile (14) tesco mobile (1) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) UPC (27) upc (1) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2013.02.19. 13:35 gyuriakien

Telenor: milliárdok készülék ártámogatásra

Címkék: okostelefon mobilinternet portfolioblogger Telenor

2012 második félévében az eladásokon belül már 66 százalékos volt az okostelefonok részesedése a Telenornál, a teljes "készülékállományon" belül azonban még így is csak 25%-os, derült ki egy keddi sajtóbeszélgetésen, amelyen a Telefonközpont is részt vett.

Az elmúlt négy félévben (vagyis 2 évben) az eladásokon belül az okostelefonok aránya 27-45-58-66%-os volt, ezzel párhuzamosan a hagyományos mobilok részesedése 73%-ról 55%-ra, majd 42%-ra, 2012 második félévében pedig már 34%-ra esett, mondta Fejes Zoltán ügyfélkapcsolati vezérigazgató helyettes.

Az okostelefonok térnyerését jelzi, hogy a teljes előfizetői bázison belül az okostelefonok részaránya 2011 végén még csupán 11%-os volt.

adatforg1_2012.png

Korábban már használt ábránk: a 3 szolgáltató piaci részesedésének alakulása a mobilinternetes piacon

adatforg2_2012.pngKorábban már szintén használt ábránk: az egyfőre jutó átlagos mobilinternetes forgalom 3 szolgáltatónál

Az okostelefonok térnyerése akkor lehetne jelzettnél is gyorsabb, ha az üzletii előfizetők körében is gyorsabban terjedni, vagyis a flotta eladásokban is nagyobb súlya lenne az okostelefon eladásoknak.  Magyarán, ha nem csupán a vezetők kapnának a cégeknél okostelefont, hanem a beosztottak is - másképpen, ha cégek felismernék, hogy a dolgozók a folyamatos net-kapcsolat révén nagyobb hatékonysággal tudnak dolgozni.

A Telenor éves átlagban 500 ezer -1 millió új telefon ad el ügyfeleinek és pontosabban nem részletezett milliárdokat fordít a készülékek ártámogatására. Ez az úgynevezett készülék ártámogatás, ami az elmúlt években sem csökkent. Az ártámogatás mértéke a választott havidíj és a hűség idő függvényében változik, vagyis - aligha meglepő módon - a drágább és hosszabb (legfeljebb 2 éves) időre megvett csomagok (nagyobb elköteleződés) mellé lehet a legjobb áron telefont választani.

Új telefon vásárlásakor tehát mindig érdemes egy kicsit számolni, megnézni melyik szolgáltatónál mi, mennyibe kerül - s ami ennél is fontosabb, mennyibe fog kerülni 12, vagy 24 hónap alatt. 

Fejes emlékeztetett a karácsonyi 0Ft-os akcióra, aminek (vagy részben aminek) a hatására a Telenor 40%-kal több új telefont adott el 2012 utolsó hónapjában, mint 2011 hasonló időszakában.

A készülékekről szólva: a mobil (h)őskorában,1994-ben 3 gyártó 3 készüléke jelentette a kínálatot, ma a "portfólióban" 77 készülék van, ebből 56 telefon és ezek több mint fele okos, 2/3 részben Androidos és aki ma okostelefont vesz a szolgáltatótól, az szinte bizonyosan internet előfizetést is vesz mellé.

A gyártók száma jóval kisebb mértékben nőtt, mint a készülékeké, hiszen a kínálat zöme ma is 5-6 gyártó termékei közül kerül ki.   

A 20-as hálózaton ma nagyjából havonta 4 új telefon értékesítése indul el és egy-egy telefon nagyjából egy-másfél évig szerepel a kínálatban, azaz addig kapható. Aztán jönnek az újak.

A Telenor és a Free Association közös kutatása (500 fő; 15-49 év közötti magyar internethasználók, 2012 novemberében) szerint mobiltelefon vásárláskor a felhasználók számára a kamera minősége, a készülék külseje, illetve az akciós ajánlatok és az ár a legfontosabb tényezők. Azok a felhasználók pedig, akik már interneteznek a mobiljukon, fontosnak tartják azt is, hogy az új készülék internetképes legyen, tudjon kapcsolódni a WiFi-hálózatokra, nagy képernyővel rendelkezzen, valamint legyen benne navigáció funkció is. A felmérés szerint a hazai 15 és 49 év közötti internethasználók háromnegyede (74%-a) már okostelefont választana új készülék vásárlásakor.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr185092002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mítoszromboló 2013.02.20. 13:56:06

Mi az, hogy: "ügyfélkapcsolati vezérigazgató helyettes" ???? Ennél röhejesebb majomkodást nem hallottam még! Most vagy vezérigazgató helyettese egy cégnek valaki, vagy simán egy ügyfélkapcsolati menedzser. Tegyük vissza Fejes urat az őt megillető pozícióba és ne bohóckodjunk itt a titulusokkal, mert kiröhögtetik szerencsétlent. LOL :-DDD
süti beállítások módosítása