Telefonközpont blog

Minden ami távközlés, közérthetően, egyszerűen az okostelefontól az interneten át, a digitális átálláson keresztül szinte bármeddig.
Ha az összes írásunkról értesülni akarsz, csatlakozz hozzánk a facebook.com/Telefonkozpont oldalon is!

Facebook

Hírek a minuszos.hu oldalról

Nincs megjeleníthető elem

Portfolio Blogger

 

Friss topikok

Címkék

112 (1) 1974 (1) 2020 (1) 3D (2) 3G (7) 4. szolgáltató (52) 4G (16) 50plusz (2) 802.11 (1) acta (2) adatbiztonság (10) adathalászat fishing (2) ADSL (2) akció (1) Alcatel (1) alkalmazás (60) alkalmazások (2) állplasztika (1) Altintop (1) Amazon (3) Amazon Kindle (3) AMD (1) analóg televízió (4) android (58) Angry Birds (1) Antenna Hungária (6) Apple (31) ÁSZF (6) ATV (7) AT Kearney (1) AXN (1) barangolás (10) Barcelona (2) Bayern (1) biztonság (9) BlackBerry (6) Bluetooth (2) Blue Mobile (11) böngésző (1) Bruce Willis (1) BTel (6) BVB (1) Chat (1) Chrome (1) ConCorde (1) csatornakiosztás (2) csekk (1) csőposta (1) Deezer (2) Digi (10) digitális átállás (23) digitális fényképezés (8) digitális televízió (36) Doro (2) Dropbox (3) dvd (1) dvr (3) egészség (1) elektronikus hírközlési törvény (5) elveszett telefonok (1) Email (4) Ericsson (12) EU (3) európai távközlési hálózat (4) Evernote (1) Facebook (28) facebook (3) fake (1) felmérés (13) feltöltőkártya (1) Filpboard (1) Firefox (1) Flickr (1) Foci EB (4) fogyókúra (1) fólia (1) FourSquare (2) frekvencia (1) FTTx (1) Galaxy (4) GalaxyCamera (1) Galaxy SIII (2) Gmail (6) google (1) Google (27) Google-fiók (5) GoogleTalk (1) google account (1) Google Account (1) Google Docs (2) Google Drive (3) Google Goggles (1) google maps (6) GPS (2) GSM (1) GVH (1) Gyurta (1) hacker (1) hálózatsemlegesség (1) hangazonosítás (1) hangos reklámok (1) helyesírás (1) Hesna (1) Hipernet (2) homokóra (1) hotsopot (1) HSPA (1) HTC (7) HTC ONE X (1) Huawei (9) Humanoid (1) hűségzerződés (1) IBM (1) IDC (2) ieee (1) IKEA (1) IndaFotó (1) információ biztonság (5) Infrapont (2) Integer (1) Intel (2) internet (15) internetes vásárlás (2) Invitel (13) IOS (10) ipad (2) iPad (7) iphone (1) iPhone (42) IPTV (7) ivsz (1) iwiw (1) jelszó (2) Jon Lord (1) kábeltévé (17) KKV (1) KSH (1) Kürt (1) KutatóCentrum (2) Lamborghini (1) lánclevél (1) laptop (4) lexikon (42) LG (9) lg (1) Lidl (12) Linkedin (2) LogMeIn (1) LTE (11) lte (7) m-health (1) m1 (1) Madonna (1) madware (2) Magyar Telekom (69) malware (2) market (2) masat (1) MasterCard (2) Más téma (1) médiaszerver (1) Médiatanács (1) Média és hírközlési biztos (3) Meizu (1) Messi (1) meye (1) Microsoft (8) MindigTV (10) mobil (7) mobilfizetés (7) mobilinternet (105) mobiltárca (2) mobiltelefon (13) mobiltelefon-arc (1) Mol telecom (1) Motorola (2) MTVA (1) műholdas televíziózás (11) MyAudio (1) napelemes (1) navigáció (5) navigon (1) NFC (3) NFH (1) nfl (1) NMHH (100) Nokia (14) NordTelekom (1) notebook (1) okostelefon (152) Olimpia (6) online vásárlás (2) Opera Mini (1) Ostia (1) OTP (1) panasonic (1) Paypal (1) per (1) Phelps (1) Picasa (3) Play (1) portfolioblogger (174) Posta (5) Postafon (2) proxy (1) QR-kód (4) rádió (2) Räikkönen (1) reklám hangerő (1) repülő üzemmód (3) rfid (2) rizsfőző (1) roaming (28) Róma (1) Ronaldo (1) RTL (1) RTL Klub (3) Samsung (39) Samsung Galaxy Note 10.1 (1) sandvine (1) sárga csekk (4) ScreenShield (2) set top box (1) shazam (1) SIM (1) SIM-kártya (9) Skype (17) smart (1) SMS (12) sms (1) Sony (3) Sony Ericsson (1) super bowl (1) sygic (1) Symantec (1) Symbian (1) számhordozás (3) szavazás (2) Sziget (1) T-Home (8) T-Mobile (151) tablet (25) tanulás (1) Tarr (2) távfelügyelet (1) TEDxDanubia (1) telefonadó (70) Telefonközpont (50) telefonszám (1) Telenor (165) Tesco (1) tesco mobile (1) Tesco Mobile (14) teszt (10) timeline (3) timeline idővonal (1) time shift (1) tokásodás (1) töltő (2) Tóth Árpád (1) TV2 (4) Twitter (4) t home (1) ügyfélszolgálat (2) Ukrajna (1) upc (1) UPC (27) UPC Direct (3) USB (3) USB stick (1) utazás (1) varangy (1) vekker (3) vezetékes telefon (1) vezeték nélküli router (3) vezeték nélküli töltés (1) Viber (11) Vidanet (2) világvége (1) Virgin (1) virtuális mobil (23) Vodafone (153) WhatsApp (9) WiFi (17) Windows Phone (12) wireless (1) Yahoo (1) YouTube (5) zene (1) Zenefon (7) ZTE (5) Címkefelhő

Feedek

Távközlésről - közérthetően

2013.03.08. 11:43 gyuriakien

10-ből egy felhasználó tájékozódik mobilon az árakról

Címkék: felmérés internetes vásárlás portfolioblogger

Minden tizedik (vagy 10-ből 1) magyar mobiltelefonáló arra is használja készülékét, hogy összehasonlítsa különböző termékek árait. Vásárlási döntéseikhez az emberek hazánkban mobiltelefon segítségével leginkább személyes használatú elektronikai készülékekről és háztartási eszközökről tájékozódnak, közölte a Nielsen. Ti szoktatok mobilon árakat nézegetni?

A cég „Mobil – a média következő energiaközpontja” című új tanulmánya szerint a mobiltelefon sokak számára a legfontosabb kommunikációs eszköz, és egyre fontosabb szerepet játszik a fogyasztók mindennapi élete során. Ugyanakkor a Nielsen szerint az okostelefonos vásárlás még világszerte gyerekcipőben jár, de az okostelefonok használói sok országban, ha nem is vásárolnak, azért árakról és termékekről növekvő számban tájékozódnak mobilról. 

Mobiltelefonomat használom arra, hogy összehasonlítsak árakat. Egyetért-e ön ezzel az állítással?” – tették fel a kutatók a kérdést ötvennyolc országban. A magyar válaszadók 4 százaléka teljes mértékben egyetért, további 6 pedig részben. Semleges véleményt képviselt 18 százalék. Nem nagyon ért egyet 12, míg egyáltalán nem – további 60 százalék.

Ebben a tekintetben aktívabbak a felmért európai országok válaszadói. Átlag 6 százalékuk teljes mértékben, míg 12 százalékuk részben ért egyet azzal, hogy „mobilja révén összehasonlítja termékek árait”. Nem tudta eldönteni 19 százalékuk. Az ellentétes vélemények 63 százaléka úgy oszlik meg, hogy 22 százalék nem nagyon, míg 41 százalék egyáltalán nem ért egyet a fenti állítással.

Tizenegy kiválasztott termékcsoport esetében azt is vizsgálta a Nielsen, hogy hányan tájékozódnak mobiltelefonjuk révén különböző árucikkekről.

Legtöbben éppen magát a mobiltelefon termékkategóriát említették, amelynél a magyar válaszadók 10 százaléka használja készülékét informálódásra is.  Személyes használatú elektronikus készülékekre 5, háztartási eszközökre 4 százalék jut. 3-3 százalékos a mutató élelmiszernél és italnál, egészség megőrzését szolgáló termékeknél és gyógyszernél, háztartási elektromos készüléknél, autónál, valamint ékszernél és dísztárgynál. 2-2 százalék nevezte meg a testápoló szereket és a ruházati cikkeket, míg 1 százalék a kozmetikumokról és a bőrápoló szerekről informálódik mobiltelefonja segítségével.


Ha a magyar válaszokat összehasonlítjuk huszonkilenc vizsgált európai ország átlagával, akkor a sorrend nagyjából hasonló. Egyes termékcsoportoknál azonban 1-1 százalékponttal magasabb átlagos európai mutatókat látunk, fogalmaz a Nielsen.


Régiónk egyes országaiban a megkérdezett fogyasztók hány százaléka ért egyet a következő állítással: „Mobiltelefonomat használom arra, hogy összehasonlítsak árakat”.A válaszadók megoszlása, százalékban.

Válasz EU

átlag
HU AT CZ HR PL RO SK
Teljesen egyetért

6

4

5

3

2

6

6

4

Részben ért egyet

12

6

10

6

10

11

14

11

Is-is

19

18

18

17

17

18

28

15

Nem nagyon ért egyet

22

12

31

25

14

28

22

18

Egyáltalán nem ért egyet

41

60  

36  

49  

57

37

30     

52


Forrás: Nielsen. Rövidítések: HU=Magyarország, AT=Ausztria, CZ=Csehország, HR=Horvátország, PL=Lengyelország, RO=Románia, SK=Szlovákia. 

A Nielsen szerint Magyarországon magánál a mobiltelefon megvásárlásánál az ár és a márka játssza a legfontosabb szerepet.   

Előbbit ugyanis a megkérdezett fogyasztók 39, utóbbit 37 százaléka nevezte meg vásárlási döntésének fő szempontjai között, a Nielsen felmérése során. Harmadik helyen a készülék csomagolása, kinézete, dizájnja következik 18, majd a funkciók a használati céllal együtt 13 százalékkal. Reklámokat és közvetlenül cégektől kapott információkat a válaszadók 10 százaléka említett.

A gyártó ország csak 8 százalék számára nagyon lényeges, míg az összetevőket, anyagot, minőséget 6 százalék mondta.

Huszonkilenc európai ország átlagához képest a magyarok a funkciókat és a használat célját kisebb mértékben veszik figyelembe. A mobilkészülék árát, mint a vásárlás egyik fő kritériumát az európai megkérdezettek átlag 42 százaléka nevezte meg. Utána következik a márka és a funkció/használati cél, egyaránt 26 százalékos említéssel. Negyedik a rangsorban a csomagolás/kinézet/dizájn átlag 22 százalékkal, megelőzve az összetevők/anyag/minőség szempontjának 13 százalékos mutatóját. A gyártó országot 8, míg a reklámot és cégtől kapott információt 7 százalék említette, átlagosan.

                                                           

Módszertan                                                                                                                                                              A Nielsen globális felmérését a fogyasztók bizalmáról és életmódjáról 2012. augusztus 10.-szeptember 7. között végezték. Több mint 29 ezer fogyasztót kérdeztek meg ötvennyolc országban; Európa mellett Ázsiában és Óceániában, Észak- és Dél-Amerikában, Közép-Keleten valamint Afrikában.                                                                                                                                                      A minta mindegyik országban reprezentatív az Internet-használók kora, valamint neme szempontjából, és maximális hibahatára plusz-mínusz 0,6 százalék. A felmérés csak az Internet-hozzáféréssel rendelkezők fogyasztási szokásait veszi számba. Az Internethez hozzáférők aránya országonként változik. A Nielsen a kutatást csak olyan országokban végzi, ahol az Internet penetrációja legalább 60 százalék vagy minimum 10 millió lakos rendelkezik Internet-hozzáféréssel.    Kínában a fogyasztói bizalmi index felmérését speciális módszerrel végezte a Nielsen, 3 500 személy megkérdezésével.  

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://telefonkozpont.blog.hu/api/trackback/id/tr945122911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása