Az idei első negyedévben haladta meg első alkalommal az okostelefon értékesítések száma a hagyományos (feature) mobiltelefonokét a világon, az IDC piackutató vállalat negyedéves felmérése szerint. Egy másik friss adat szerint minden harmadik eladott új okostelefon Samsung.
Az International Data Corporation (IDC) adatai szerint idei első negyedévben 418,6 millió mobiltelefon kelt el a világpiacon, szemben az egy évvel korábbi 402,4 millióval és a tavalyi negyedik negyedévi 483,2 millióval. (A negyedik negyedév hagyományosan jóval erősebb, mint az első.)
Antik szobor Rómában. Mi más lenne a kezében, mint egy okostelefon?
2013 első három hónapjában az eladott telefonok közül 216,2 millió volt az okostelefon, ami az 51,6 százaléka a teljes darabszámnak - így a mostani volt az első olyan negyedév amikor több okostelefon kelt el, mint hagyományos.
Az idei első negyedévben (év/év) az okostelefon értékesítések 41,6 százalékkal múlták felül a 2012 első negyedévi 152,7 milliót, de (gyenge az első negyedév...) 5,1 százalékkal maradtak el a negyedik negyedévi 227,8 milliótól.
"Az okostelefonok térnyerése mellett az iparág másik alapvető trendje a kínai vállalatok előretörése a gyártók rangsorában" - emelte ki Ramon Llamas, az IDC mobiltelefon kutatási részlegének vezetője. "Az egy évvel ezelőtti helyzethez képest, amikor még megszokott dolognak számított az egykori piacvezetőket, a Nokia és BlackBerry (RIM) cégeket, valamint a kínai ZTE vállalatokat az első öt között látni, mostanra olyan nevek is feltűntek a listán, mint a Huawei, a Coolpad és a Lenovo" - mondta.
A Strategy Analitycs adatai szerint az első negyedévben 209,5 millió okestelefon kelt el - ők tehát kicsit visszafogottabb értékesítéssel számolnak, mint az IDC - és ezen belül minden harmadik Samsung volt.
A Samsung eladásai az egy évvel korábbi negyedévhez képest 56 százalékkal 69,4 millió darabra nőttek. Az Apple mindössze 6,6 százalékos növekedést produkált és 37,4 millió iPhone-t adott el. A Strategy Analitycs szerint a 3. helyre feljött az LG, megelőzve a Huaweit és a ZTE-t. Utóbbi három gyártó azonban a fejenkénti 4-5 százalékos piaci részesedésével meg sem közelíti a két éllovast.