A Telenor a telefonadó júliusi bevezetésekor több ponton is megváltoztatta tarifáit, egyes csomagoknál pedig bevezette a lebeszélhetőség hálózaton belüli és kívüli arányát, azonban a cég most úgy döntött, hogy a lebeszélhetőség - hálózaton belüli és hálózaton kívüli – 60%-40%-os megosztását eltörli az érintett tarifacsomagoknál.
A közlemény szerint az elmúlt hónapok során a Telenor folyamatosan elemezte az érintett ügyfelek hívási szokásait, valamint a visszajelzéseket - és mindezek hatására döntött a módosításról.
Mindezzel párhuzamosan a Telenor nem lebeszélhető havidíj-változást vezet be ezeknél a tarifacsomagoknál. A havidíjak sávosan, 183-704 Ft-tal növekednek. Az érintett csomagok új havidíjai itt érhetőek el.
A változás az alábbi csomagokat érinti: azaz ezekben a belföldi lebeszélhetőség ismét "szabad" lesz:
• Alaptarifa 1, 2, 3, 5, 8, 12, 21;
• simplyAll és simplyAll+ (Red Bull Mobile);
• MobilKvartett 150, 1000, 3000;
• Perc 35, 60, 120, 180, 360, 600, 1200;
• Pannon 50, 100, 150, 250, 300, 500, 1000;
• djuice számlás, Számlás 20 (djuice), djuice complete, djuice complete sms, djuice complete basic, djuice extra, djuice intercampus, Hálón belül 9 (djuice), myVIP (djuice);
• Horizont Bónusz, Extra, Plusz;
• Minimum, Momentum, Optimum.
Ugyanakkor a következő tarifacsomagokban foglalt lebeszélhetőség felhasználása nem változik:
• Okostarifa 90, 180, 360, 600, 1000; az Okos Mini; 40Hívás, 100Hívás, 200Hívás.
Mindkét módosítás az érintett előfizetők 2012. december 3-át követő első számlázási cikluszárásától lép életbe.
A közlemény szerint a korábban bevezetett kapcsolási díjak változatlanok maradnak.
A közleményben a Telenor emlékezetet rá, hogy "a távközlési különadó mellett július elsejétől életbe lépett telefonadó jelentős terhet jelent a szolgáltatók számára, ezért ezt már kénytelenek voltunk árainkban is érvényesíteni. Továbbra is fenntartjuk véleményünket, hogy ezzel hosszú távon biztosítani tudjuk beruházásainkat, hálózatunk folyamatos fejlesztését, valamint szolgáltatásaink színvonalát, mely minden ügyfelünk és a magyar gazdaság érdeke. Tarifaváltoztatásunkat korábban is nyíltan kommunikáltuk, mert meggyőződésünk, hogy ügyfeleink megérdemlik, hogy pontosan és átlátható módon értesüljenek az őket érintő legfontosabb változásokról. Így arról is hasonlóképpen szeretnénk hírt adni, hogy megkezdtük a júliusban bevezetett változások finomhangolását."
„Sajnos a szabályozási háttér folyamatos változtatása miatt rá vagyunk kényszerítve, hogy esetenként módosítsuk a tarifáinkat – azonban számunkra továbbra is az ügyfél az első. Folyamatosan vizsgáljuk a bevezetett változások hatásait, és igyekszünk úgy finomhangolni, testre szabni a tarifákat, hogy azok hatásai kevésbé legyenek megterhelők. Fontosnak tartjuk, hogy a változások hatásait ne csak előzetes számításokkal becsüljük meg, hanem – különösen a felhasználói szokásoktól függő díjazást – utólag is ellenőrizzük. Mi hallgatunk az ügyfeleinkre, komolyan vesszük őket, s amikor azt tapasztaljuk, hogy egyes szolgáltatásokhoz kiemelten ragaszkodnak ügyfeleink, közbelépünk, és ügyfélbarát megoldást dolgozunk ki.” – mondta el Sigvart Voss Eriksen, a Telenor Magyarország kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.