Az egy évvel korábbi 58,3%-ról 2012 december végére 63,2%-ra nőtt a televíziós előfizetéseken belül a digitálisak aránya, és ezzel párhuzamosan az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 36,8 százalékra csökkent - derül ki az NMHH televíziós piaci gyorsjelentéséből.
A gyorsjelentés a Magyar Telekom, az Invitel, a UPC Magyarország, a DIGI, a PR-Telecom, a Tarr Kft., a ViDaNet Zrt., a Parisat Kft., a Hello HD Kft., a UPC DTH S.ŕ.r.l. és az Antenna Hungária önkéntes adatszolgáltatása alapján összegzi a legfrissebb információkat és a az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le.
A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatás működik, a fennmaradó közel 900 ezer háztartás túlnyomó zömében a tető- vagy szobaantennával fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók 2012 december végén 2,908 millió előfizetést tartottak nyilván.
A digitális előfizetéseken belül decemberben 820 ezerről 836 ezerre (28,4 százalékról 28,7 százalékra) nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma.
A digitális technológiák részesedése szép lassan, de fokozatosan nő - az analóg kábeltévéé csökken
A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 918 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 83 ezer előfizetője volt a hónap végén.
A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető; részesedése 26,7 százalék. Második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23,2 százalék, a harmadik a Magyar Telekom 22,9 százalékkal.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma decemberben 1,907 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,082 millióról 1,071 millióra csökkent.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,8 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 20,2 százalékkal, ezt követi a DIGI 17,7 százalékkal. míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,3 százalékkal.
A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 35,6 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29,1 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 24,3 százalék.