A Tesco Mobile bejelentette, hogy jelenleg már több mint 70 ezer ügyfél használja a szolgáltatását - ez pedig azt jelenti, hogy az aktív ügyfelek száma alapján egészen biztosan nőtt 2012-ben a magyar mobilpiac.
A Tesco és a Vodafone által 50-50%-ban tulajdonolt vállalkozás 2012 márciusában indította el a virtuális mobilszolgáltatást. A Tesco Mobile vonzerejét Reszkető Péter cégvezető szerint a percdíjak változatlanságára adott garancia és az árképzés jelenti. A Tesco Mobile azon cégek egyike volt, amely a 2 Ft-os telefonadót egyáltalán nem hárította át ügyfeleire.
Ami pedig a mi igazunkat illeti:
Ezt írtuk januárban az "Alig csökkent 2012-ben a magyar mobilpiac" cikkben:
Ami talán jó hír, az aktív ügyfelek száma mindössze 21 ezerrel csökkent, míg a teljes ügyfélszám közel 111 ezerrel. Mindez a telefonadók, a telítődő piac és az egyéb küldő körülmények közepette talán nem is olyan rossz. Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a tavasszal indult Tesco Mobile adatai nem szerepelnek az NMHH jelentésében (a Lidl/Blue Mobile adatai benne vannak). Márpedig ha a cégnek akár csak néhány 10 ezer "előfizetőt" is sikerült megszólítania, akkor jó eséllyel állítható, hogy 2012-ben az aktív ügyfelek száma nem csökkent.
Mindez tehát azt jelenti, bár pontos adatok továbbra sem ismerünk, hogy 2012-ben minden "külső és belső" tényező ellenére is a magyar mobilpiacon nőtt az aktív ügyfelek száma, hiszen a hivatalos adatokból kiolvasható 21 ezres csökkenést a Tesco Mobile adatai teljesen egyértelműen növekedésbe fordították!
Ahogy januárban írtuk:
December végén az NMHH adatai szerint a jelentésben szereplő szolgáltatóknak összesen 11,579 millió ügyfelük volt, így 100 főre 116,5 előfizetés jutott, a telefont valóban használók ügyfelek száma pedig 11,079 millió volt.
Most így írnánk:
December végén az NMHH adatai szerint a jelentésben szereplő szolgáltatóknak összesen 11,579 millió ügyfelük volt, így 100 főre 116,5 előfizetés jutott, a telefont valóban használók ügyfelek száma pedig 11,079 millió volt kis mértékben nőtt és meghaladta az 11,1 milliót.
Mindettől függetlenül persze fenntartjuk, hogy jó lenne, ha végre a Tesco Mobile adatai is megjelennének az NMHH gyorsjelentéseiben, hogy ne tippelni kelljen a piac méretére vonatkozó adatokat.